Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Skrivare skriver inte ut text

Hej! Jag behöver hjälp med min skrivare. Det är en Brother MFC 240C, en ganska simpel multiskrivare.
Jag har fått grova problem med den, då den inte skriver ut någon text. Ibland gör den det, men för det mesta inte.

Här är ett exempel på hur den skriver ut en sida på nätet:

Jag har provat att göra rent skrivarhuvudena, byta ut färgpatroner, skriva ut i endast svart, ändrat från "normal" till "fin" på utskriftsinställningarna och att ominstallera drivrutinerna. Jag har provat att skriva ut från en annan dator också, men det hjälpte inte heller.
Jag förstår verkligen inte vad som kan vara fel. Text som är länkar skriver den ut, men vanlig text går inte.

Någon som kan hjälpa mig, eller är det dags att skrota skrivaren och satsa på något nytt? Tips på nya bra skrivare uppskattas isf. Har hört att laserskrivare ska vara bra.

Mvh Rocky

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Problemet har nog att göra med det svarta bläcket. Troligtvis något som kladdat igen (bläcket torkat i någon del) kanske inte skrivarhuvudet men något annat, tex upptagningen från patronen. Min erfarenhet är att man får det här problemet med bläckstråleskrivare efter ett par år.

Jag har precis beställt en laser av samma anledning. SAMSUNG CLX-3185W

Kan ge en kort "första intryck" recension när den väl kopplats in om du vill. Men problemen med skrivare uppstår normal efter en tid så det kanske inte ger så mycket.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore