Blir det skillnar om man byter plats på korten med CF?

Permalänk
Medlem

Blir det skillnar om man byter plats på korten med CF?

Har ett powercolor 6950 2gb och det andra är sapphire. Powercolor håller sig svalare och clockar mycket mer. tex sapphire klarar bara 840/1325 i CCC medan powercolor klarar 950/1400. sen när jag var inne där (jag är bara där nu när jag spelar GW2 för att klocka till stock), så såg jag att det stod: ''select the gpu to be configured: amd radeon 6900 series SM24A350H, vilket som är min skärm, där var sapphire kortet först, men vad händer om jag byter plats på korten, får man bättre prestanda då?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

När de körs i CF kommer det snabbare kortet klockas ner till samma nivå som det långsamma, så borde inte göra nån skillnad. Däremot kan det ju vara en fördel att ha det snabbare som nr 1 ifall du vill spela på bara ett kort nån gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

När de körs i CF kommer det snabbare kortet klockas ner till samma nivå som det långsamma, så borde inte göra nån skillnad. Däremot kan det ju vara en fördel att ha det snabbare som nr 1 ifall du vill spela på bara ett kort nån gång.

Mina kort som körs i quad klockas INTE ner utan jag kan ställa alla olika...
Verkar vara något missförstånd med antingen äldre kort eller nvidia kort, men 69xx kan köras olika

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Skrivet av etermos:

Mina kort som körs i quad klockas INTE ner utan jag kan ställa alla olika...
Verkar vara något missförstånd med antingen äldre kort eller nvidia kort, men 69xx kan köras olika

//E

Även om det nu inte gör det så säger det ju sig självt att det inte kommer hjälpa något. När de jobbar tillsammans i CF och SLI kommer renderingen inte gå snabbare än den svagaste länken, dvs. det långsammaste kortet. Så jag vidhåller att det inte blir bättre av att ha ett högre klockat kort som förstakort.