Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Priserna är ju inget vidare men på Frölunda Torg har de rätt bra service iaf.

Håller med, har handlat av dom en del när jag bytt in spel osv, och servicen är det inget fel på. Tyvärr är priserna rena rånet om man inte vill byta in spel, oftast.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Bedrövliga priser, de sålde två år begagnade spel för mer än vad de kosta när det släpptes där jag bor.

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen som helst aning om vilka game är, men jag saknar lite den tiden då man gick till fysiska affärer för att köpa spel, kalla mig nostalgisk men all utveckling är inte nödvändigtvis bra utveckling.
Jag har som sidenote förbokat mitt Diablo III CE på gamestop (som är den närmsta butiken då jag bor ute på landet). Har alltid fått bra service och ett gott bemötande, t.o.m gammla goa skratt tillsammans med personalen (ja jag vet att detta är ett säljknep, men jag gillar att tjöta med folk )

Servicen och det goda bemötandet kan jag med ett leende betala extra för.

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Seriöst? Vi som köper våra spel på Game istället för på Steam...är vi också unga och dumma? Snarare smarta (läs: ekonomiska) om det inte finns sidor som te.x g2play som släpper spelet för 3-5 delen av priset på te.x Steam.

All eloge till Game i Helsingborg, har fått mycket uppskattad hjälp där när man frågat om spel som passar sambons dotters barn, då det är en kategori av spel jag inte är insatt i.

Mycket bra folk som jobbar där, brukar åka till stan (Helsingborg) lite då å då för att kolla spelläget till pc.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Seriöst? Vi som köper våra spel på Game istället för på Steam...är vi också unga och dumma? Snarare smarta (läs: ekonomiska) om det inte finns sidor som te.x g2play som släpper spelet för 3-5 delen av priset på te.x Steam.

All eloge till Game i Helsingborg, har fått mycket uppskattad hjälp där när man frågat om spel som passar sambons dotters barn, då det är en kategori av spel jag inte är insatt i.

Ekonomiska? Du är ganska oekonomisk om du köper spel på Game. Game är bra om du inte vet något om spel och ska ha det till ungarna.

Samtidigt behöver dom ju sälja till överpris då hyran kostar och de har endast spel. Vissa här inne verkar inte fatta det vilket är ganska sorgligt.

Skrivet av Itchy Trojan:

Fast då och då så hoppas jag att det vore de gamla fysiska butikerna som de äldre drog sig till, men jag vet vad du menar. De yngre har svårigheter med att betala över nätet, och då har de inget val, vilket medför att Game och Gamestop bl.a bumpar upp priserna, också för att kämpa emot näthandeln som så mycket billigare. Jag var gammal veteran på en game butik utanför stockholm men enda sedan mitt gammla xbox fick internet, och jag blev mer av en gamer på datorn så sket jag i att masa mig till en butik 40 minuter bort. Finns många faktorer som gör att Game förlorat kunder och pengar på senare tid..

Men vore det inte ballt med en gammal "comic book store" fast för spel?

Främsta orsaken är såklart internethandeln.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Ekonomiska? Du är ganska oekonomisk om du köper spel på Game. Game är bra om du inte vet något om spel och ska ha det till ungarna.

Så...för att dra ett snabbt exempel man kan göra på Game;

Du köper senaste spelet för 699kr, jag köper ett begagnat för 199kr.

Vem är oekonomisk då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Hehe, men är det alltså GAME i Sverige eller Storbritannien som går i konkurs? Verkar vara varannan som säger tvärt om...??

Dock var jag inne och tänkte sälja ett PS2 med typ 5 spel för lite sedan. Dem värderade det till Konsolen (med 2 handkontroller) 100:- och Varje spel 10:- sedan sålde dem PS2 spel för 79:-/99:- och till och med 149:- i butiken XD Sket i det och sålde allt på Blocket istället för 800:-

Du ska vara glad att du fick 800 spänn för det paketet (förutsatt att du inte hade något riktigt ovanligt spel) då det är långt över vad det är värt.

Jag köpte ett PS2 med 3 spel för 100 kr på en loppmarknad. Har sett att Game tar 149/199 för en PS2 konsol utan spel. Då är 100 kronor ett ganska rimligt pris kan jag tycka.

Visst, man får ju mer om man säljer sina spel själv på blocket/tradera men sen så finns det ju en bekvämlighetsaspekt i det hela. Ganska skönt att slippa fota, svara på en massa mail och sedan behöva skicka ett spel och istället bara byta in sina spel mot andra titlar.

Det är inget som jag gör själv då jag sedan länge haft ett stort intresse för konsolspel och älskar att leta efter gamla rariteter som jag samlar, säljer m.m. men jag förstår de som gör det.

Permalänk

de förlorade mig som kund någon månad eller 2 efter Zelda släppet

hittade ett Zelda skyward sword i begagnat lådan som låg 100:- dyrare än nypriset på spelet så tog det till kassan och frågade om det verkligen var rätt och om han inte kan ge ett lite bättre pris på den...

som svar fick jag
-nej köp ett nytt istället om du vill ha det billigare.

så ja slängde tillbaks spelet i beg lådan och gick ut därifrån

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Även fast jag ser en genomgående negativ syn på kedjan måste jag faktiskt säga att i Östersund har jag haft genomgående bra upplevelser. Priserna är dyra, det håller jag med om, men om man pratar på butiksnivå så hyser jag absolut inget agg mot dem.

Skrivet av asphyxie:

Tycker inte det finns nån anledning att gå till fysiska butiker och köpa spel, när det är så mycket smidigare att beställa över nätet. Eller ännu hellre, direkt via Steam/Xbox Live.

Till skillnad från vissa vill jag ÄGA ett spel och inte bara ha en licens för det. Om inte priserna skiljer sig markant finns det ingen anledning till att köpa digitalt om du inte bor 20 mil från närmsta butik.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Skrivet av Segas:

Så...för att dra ett snabbt exempel man kan göra på Game;

Du köper senaste spelet för 699kr, jag köper ett begagnat för 199kr.

Vem är oekonomisk då?

Amen du! Haha. Du har ett fel dock. Ett nytt PC-spel kostar inte 699kr på nätet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Amen du! Haha. Du har ett fel dock. Ett nytt PC-spel kostar inte 699kr på nätet.

Jag bara höftade ett pris, men du är med på vad jag menar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Ekonomiska? Du är ganska oekonomisk om du köper spel på Game. Game är bra om du inte vet något om spel och ska ha det till ungarna.

Samtidigt behöver dom ju sälja till överpris då hyran kostar och de har endast spel. Vissa här inne verkar inte fatta det vilket är ganska sorgligt.

Främsta orsaken är såklart internethandeln.

Problemet är väl att de kommer tappa enormt med kunder om de har de priser som Game faktiskt har. Gamestop här i Piteå är oftast 100-150 kr billigare på nya spel bla. och de sitter i samma sits som Game iom. att de säljer Spel och konsoller enbart. Så denna "Hyra gör att priserna går upp" är inte hela sanningen utan det verkar som de vill ha en större vinstmarginal (över vad som är sunt) i jämförelse med tex. Gamestop och då tappar man kunder.

Skrivet av Ninotramp:

Amen du! Haha. Du har ett fel dock. Ett nytt PC-spel kostar inte 699kr på nätet.

Gissar på att du menar standard edition av ett spel? På Game brukar nya PC-spel kosta 699-799. Börjar likna Åhlens som tar hutlösa priser. På Gamestop däremot så kostar tex. Diablo 3 499kr.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag är förvånad. Har bara försökt handla på Game en enda gång för några månader sedan men de tappade mig som kund då de lyckades bli utkonkurrerade utav sin EGEN internetbutik.
Skulle ha ett nytt PS3 spel, kollade Prisjakt i mobilen och de skulle vara billigast trot eller ej. Gratis frakt och allt, men jag var ju ändå ute på stan så jag svängde förbi butiken på vägen hem, väl i kassan hamnade prislappen på 100-150kr extra har jag för mig. Jag dubbelkollade i mobilen och frågade killen i kassan och tydligen har de olika priser på webben och i butik och att de hade svårt att konkurrera med sig själva.

Jag påpekade snällt det inte verkade helt logiskt att jag skulle få betala en bra slant i "straffavgift" för att jag var snäll nog att hämta spelet själv så att de inte behövde packa/skicka/betala porto för det. Killen i kassan verkade hålla med fullt, men det är ju såklart inte han som bestämmer priserna.
Tackade snällt nej och åkte hem tomhänt, lite trist men jag hade ingen brådska direkt. Satt på soffan i mjukisbyxorna och käkade chips tills det brakade till i brevinkastet istället, men tyvärr var det inte Game jag beställt ifrån då.

Trist att vad som verkade vara trevlig personal (det lilla jag såg iaf) får lida pga vad som verkar vara en smått idiotisk ledning, men det är väl företagsdarwinism helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Ja för det är ju verkligen bara GAME som har andra priser i nätet jämfört med butik? Herregud. Dessutom står det klart och tydligt WEBBPRIS på hemsidan.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grizzok:

Kan inte påstå att jag är förvånad. Har bara försökt handla på Game en enda gång för några månader sedan men de tappade mig som kund då de lyckades bli utkonkurrerade utav sin EGEN internetbutik.
Skulle ha ett nytt PS3 spel, kollade Prisjakt i mobilen och de skulle vara billigast trot eller ej. Gratis frakt och allt, men jag var ju ändå ute på stan så jag svängde förbi butiken på vägen hem, väl i kassan hamnade prislappen på 100-150kr extra har jag för mig. Jag dubbelkollade i mobilen och frågade killen i kassan och tydligen har de olika priser på webben och i butik och att de hade svårt att konkurrera med sig själva.

Jag påpekade snällt det inte verkade helt logiskt att jag skulle få betala en bra slant i "straffavgift" för att jag var snäll nog att hämta spelet själv så att de inte behövde packa/skicka/betala porto för det. Killen i kassan verkade hålla med fullt, men det är ju såklart inte han som bestämmer priserna.
Tackade snällt nej och åkte hem tomhänt, lite trist men jag hade ingen brådska direkt. Satt på soffan i mjukisbyxorna och käkade chips tills det brakade till i brevinkastet istället, men tyvärr var det inte Game jag beställt ifrån då.

Trist att vad som verkade vara trevlig personal (det lilla jag såg iaf) får lida pga vad som verkar vara en smått idiotisk ledning, men det är väl företagsdarwinism helt enkelt.

När du handlar i butik uppstår kostnader som speciell personal, betydligt dyrare lokaler, osv. Väldigt många butiker har olika priser online och i sina fysiska butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grizzok:

Satt på soffan i mjukisbyxorna och käkade chips tills det brakade till i brevinkastet istället

Ok, jag har inte sovit men ditt ordval fick mig att skratta friskt, tack. (brevinkast=rövspringa etc)

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk

Web och butik brukar ofta vara 2 olika företag inom samma koncern också. Juridiskt sett iallafall.

Tycker generellt game är helt ok, lite överpris på nya spel, men sedan klämmer dom till och lägger sig lägre än cdon på vissa spel. Vet dom sänkte Assassins Creed Revelations till ps3 långt innan cdon gjorde det, var nog bara 2-3 veckor efter släpp. 299 för relativt nytt spel i hand i butik tycker jag är godkänt. Det är ganska nära 249 från cdon där också frakt tillkommer om man inte räknar tillfälligheter när man har frakt-kod.

Samt att om man kommer utanför de större städerna så är det i princip game som har butiker, gamestop har några, men oftast är det game man stöter på.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Oskalliator:

Även fast jag ser en genomgående negativ syn på kedjan måste jag faktiskt säga att i Östersund har jag haft genomgående bra upplevelser. Priserna är dyra, det håller jag med om, men om man pratar på butiksnivå så hyser jag absolut inget agg mot dem.

Till skillnad från vissa vill jag ÄGA ett spel och inte bara ha en licens för det. Om inte priserna skiljer sig markant finns det ingen anledning till att köpa digitalt om du inte bor 20 mil från närmsta butik.

Personligen tycker jag att Steam är det smartaste på länge. Absolut bästa sättet att "äga" spel på. Slipper massa DVD-skivor och lådor och annat skit. Bara ladda ner spelet och köra. Billigt är det också.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Personligen tycker jag att Steam är det smartaste på länge. Absolut bästa sättet att "äga" spel på. Slipper massa DVD-skivor och lådor och annat skit. Bara ladda ner spelet och köra. Billigt är det också.

Jag håller med dig om allt du säger, förutom billigt?
Varken Steam eller Origin är billigt, kanske på äldre/gamla spel men absolut inte nyheter, men för den servicen dom tillhandahåller, dvs spelet rakt in på SSD'n så tycker jag det är värt merpriset.
Fysiska butiker går mot en säker död, det enda dom har i skjortärmen är saker på hyllan för direkt försäljning, sorgligt nog så minskar det också stadigt och dem flesta kommer att försvinna då dem flesta ligger för långt ifrån e-priserna..
Ska man ändå beställa och vänta på varan kan man lika gärna e-handla och som oftast få grejerna snabbare och definitivt billigare.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Gr8t:

Jag håller med dig om allt du säger, förutom billigt?
Varken Steam eller Origin är billigt, kanske på äldre/gamla spel men absolut inte nyheter, men för den servicen dom tillhandahåller, dvs spelet rakt in på SSD'n så tycker jag det är värt merpriset.
Fysiska butiker går mot en säker död, det enda dom har i skjortärmen är saker på hyllan för direkt försäljning, sorgligt nog så minskar det också stadigt och dem flesta kommer att försvinna då dem flesta ligger för långt ifrån e-priserna..
Ska man ändå beställa och vänta på varan kan man lika gärna e-handla och som oftast få grejerna snabbare och definitivt billigare.

Billigt syftar jag främst på alla kampanjer som går i tid och otid.

Köpte alldeles nyligen t.ex. Batman: Arkham City för 24,99€. Inte dyrt och spelet är ju inte direkt lastgammalt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Har handlat massa förut hos game när man inte orkat åka in till stan och webhallen mm.

Men nu blev de SISTA Gången!!

1. Har beställt Diablo 3 för 2 år sen, fick ett sms att de tyvärr inte gäller för ca3-4 dagar sen utan det är först till kvarn som gäller?!?! Ehh Okej.
2. Ringde dem igår och blev lovad ett exemplar då de hade kvar och sa att jag skulle komma in om ca 2 tim. Va bra tänkte jag.
3. Åker in till dem men då har de sålt mitt exemplar de lovat över telefon att hålla. Och de i kassan säger att så är de bara! Man blir bara trött på dem.
4. Köper diablo 3 på rocks istället.
5. Nu Slutar jag handla på game och köper de hellre på andra affärer.

Så Game, va händer...

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ericsundell2:

Har handlat massa förut hos game när man inte orkat åka in till stan och webhallen mm.

Men nu blev de SISTA Gången!!

1. Har beställt Diablo 3 för 2 år sen, fick ett sms att de tyvärr inte gäller för ca3-4 dagar sen utan det är först till kvarn som gäller?!?! Ehh Okej.
2. Ringde dem igår och blev lovad ett exemplar då de hade kvar och sa att jag skulle komma in om ca 2 tim. Va bra tänkte jag.
3. Åker in till dem men då har de sålt mitt exemplar de lovat över telefon att hålla. Och de i kassan säger att så är de bara! Man blir bara trött på dem.
4. Köper diablo 3 på rocks istället.
5. Nu Slutar jag handla på game och köper de hellre på andra affärer.

Så Game, va händer...

Det där är samma anledning till varför jag bojkottat Komplett, jag köpte ett tangentbord där (Logitech G11) när de hade ett parti för 125:- för 2 år sedan, jag ringde dem för att höra ifall de hade några kvar och de hade de sa de, så jag la beställningen via telefon och sa att jag kommer förbi och hämtar det, och det skulle gå bra sa den jag pratade med och gick och plockade fram ett för att lägga på hyllan åt mig med bokningsnummer och namn, när jag kommer dit så finns det inte kvar och de börjar ursäkta sig, erbjöd mig att få köpa ett Logitech G510 till reducerat pris, det kostade då 800:- i fullpris (idag 649:-), men jag skulle få ta det för 500:-, så jag sa bara åt dem att hade jag velat ge 500:- för ett tangentbort just nu så hade jag väl köpt ett G11 till fullpris, sedan dess vägrar jag handla av dem igen, detta + en sak som hände något år tidigare

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you