Drivrutiner slutar svara när jag använder 3ds max efter ominstallation av windows

Permalänk

Drivrutiner slutar svara när jag använder 3ds max efter ominstallation av windows

Hej,

När jag använder 3ds max så slutar mina grafikdrivrutiner svara efter en kort tid, detta är enormt irriterande som ni kanske förstår då det är omöjligt att arbeta. Jag har ingen komplex scen så det är nog inte så att datorn inte skulle klara av det och jag har testat att stressa grafikkortet med furmark men då fungerar det som vanligt. Jag kan också spela spel utan att drivrutinerna slutar svara, har testat med dota2, portal2 och bf3 utan problem så det är bara 3ds max som får datorn att agera konstigt.

Problemet startade efter jag hade installerat om windows 7, innan har det inte varit några problem med 3ds max.

Det jag provat är att installera äldre drivrutiner och installerat om dom nyaste (använde även driver sweeper) och ändrat vilka drivrutiner 3ds max ska använda ,nu är det på Nitrous man jag har även provat Direct3d utan förbättringar.

Någon som kan hjälpa mig?

edit: Har ett nvidia 560 ti

Permalänk

Ingen som vet vad felet är? Har ett projekt som måste bli klart tills på onsdag :S