Överlever Nokia 2013?

Permalänk
Medlem

Är själv inte insatt men jag förstår inte varför de envisas med eget alternativt Windows os. Man kan inte vara så stora som Nokia och inte ärligt titta på sin produkt och vad efterfrågan kräver.

Tror absolut att de klarar 2013 och att de kan bli en kraft att räkna med igen, men då måste först några huvuden få rulla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Känner mig inte särskilt orolig för Nokia. De har levererat en bra första produktcykel med WP7 och jag tror absolut på WP8, såatteh - Nokia överlever definitivt 2013.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

För den som undrar hur länge Nokia klarar sig samt anser att de har en STOR kassa där man kan hämta mer pengar

Nokia brände 1,34 miljarder Euro 2012 Q1. Kassan tömdes inte så mycket eftersom Microsoft bidrar med pengar (189 miljoner Euro) och de kunde få få in pengar från "network services" (frågan är hur mycket bokföringstrix som ligger där). Det egna kapitalet minskade med 709 miljoner Euro.

Då är frågan: Hur mycket pengar har Nokia att spendera. Och observera, de är stenkörda på att låna upp pengar. Inget företag som bränner pengar i samma takt som Nokia kommer få låna pengar (där av deras skräpstatus).

Enligt rapporten från Q1 har de kvar 4,9 miljarder Euro. Om inte Devices&Services (som gjorde en förlust på 1,309 miljarder Euro) får hjälp, kraftig hjälp med pengar resten av året så kommer Nokia ha svårt och överleva årsskiftet 2012/2013. Det kostar att avskeda folk så man måste gissningsvis reservera en hel del pengar för det.
Bl.a. är det därför som aktiekursen har gått käpprätt ner i källaren och har lägre värde än vad deras samlade tillgångar är. Läget är alltså katastrofalt dålig

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

För den som undrar hur länge Nokia klarar sig samt anser att de har en STOR kassa där man kan hämta mer pengar

Nokia brände 1,34 miljarder Euro 2012 Q1. Kassan tömdes inte så mycket eftersom Microsoft bidrar med pengar (189 miljoner Euro) och de kunde få få in pengar från "network services" (frågan är hur mycket bokföringstrix som ligger där). Det egna kapitalet minskade med 709 miljoner Euro.

Då är frågan: Hur mycket pengar har Nokia att spendera. Och observera, de är stenkörda på att låna upp pengar. Inget företag som bränner pengar i samma takt som Nokia kommer få låna pengar (där av deras skräpstatus).

Enligt rapporten från Q1 har de kvar 4,9 miljarder Euro. Om inte Devices&Services (som gjorde en förlust på 1,309 miljarder Euro) får hjälp, kraftig hjälp med pengar resten av året så kommer Nokia ha svårt och överleva årsskiftet 2012/2013. Det kostar att avskeda folk så man måste gissningsvis reservera en hel del pengar för det.
Bl.a. är det därför som aktiekursen har gått käpprätt ner i källaren och har lägre värde än vad deras samlade tillgångar är. Läget är alltså katastrofalt dålig

Nokia har gått back 1,34 miljarder Euro 2012 Q1. Läste att dom kunde skriva av ungefär 300-400miljoner på olika saker(kan ej sånt läste artikel om det) och det är Nokia Siemens som själv har gått back cirka 80% utav dom cirka 900miljoner Euro. Blir dom av med Nokia Siemens så försvinner enorm last

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vad tycker du att Nokia skall göra? Skall de köra på precis som de gör nu och hoppas att de vänder? Det bör vända ganska omgående för det handlar inte direkt om småsummor

Nokia har precis vänt. Det är ett år sedan de ingick i samarbete med Microsoft på mobilfronten och den första produktcykeln är precis avklarad. Vad ska Nokia göra nu? Jag tror att det är förhastat att byta riktning så fort man inte ser resultat sekunden man slår in på ny väg. Smartphone-satsningen med Symbian floppade. Meego kom aldrig igång eftersom Nokia trodde mer på WP7 - något som är förståeligt.

Rimligtvis är det samarbetet med Siemens som man behöver se över, inte det med Microsoft.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

För den som undrar hur länge Nokia klarar sig samt anser att de har en STOR kassa där man kan hämta mer pengar

Nokia brände 1,34 miljarder Euro 2012 Q1. Kassan tömdes inte så mycket eftersom Microsoft bidrar med pengar (189 miljoner Euro) och de kunde få få in pengar från "network services" (frågan är hur mycket bokföringstrix som ligger där). Det egna kapitalet minskade med 709 miljoner Euro.

Då är frågan: Hur mycket pengar har Nokia att spendera. Och observera, de är stenkörda på att låna upp pengar. Inget företag som bränner pengar i samma takt som Nokia kommer få låna pengar (där av deras skräpstatus).

Enligt rapporten från Q1 har de kvar 4,9 miljarder Euro. Om inte Devices&Services (som gjorde en förlust på 1,309 miljarder Euro) får hjälp, kraftig hjälp med pengar resten av året så kommer Nokia ha svårt och överleva årsskiftet 2012/2013. Det kostar att avskeda folk så man måste gissningsvis reservera en hel del pengar för det.
Bl.a. är det därför som aktiekursen har gått käpprätt ner i källaren och har lägre värde än vad deras samlade tillgångar är. Läget är alltså katastrofalt dålig

Du är duktig på att vrida på siffrorna så det verkar tala till din fördel, synd bara att du inte ser helhetsbilden

- Nokia kommer redan gå plus i år, om det blir i Q3 eller Q4 återstår att se, det troliga är väl Q4
- Nokia säljer färre telefoner, ja det stämmer men samtidigt har man ökat vinsten per telefon med cirka 700 kronor vilket är viktigare då det är smartphones som gäller
- Nokia äger världens största och viktigaste patentportfölj för mobiltelefoner, dess värde kan vara upp till tio gånger större än Motorolas som sålde sin patentportfölj för ca 10 miljarder
- AT&T, USAs näst största mobiloperatör har inlett ett nära samarbete med Nokia
- Microsofts och Nokias partnerskap är oerhört starkt
- Windows Phone och Nokia går oerhört starkt i Kina (man har redan passerat Apple i marknadsandel)

Så det var längesen det såg så ljust ut för Nokia! Spännande tider väntar!

Permalänk

Rätta mig ifall jag har fel, men jag tror att Nokia gör väldigt kvalitativa mobiltelefoner?

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

och det är Nokia Siemens som själv har gått back cirka 80% utav dom cirka 900miljoner Euro. Blir dom av med Nokia Siemens så försvinner enorm last

Du har nog läst fel, det är mobilerna som rasar och står för nästan hela förlusten. Nokia Siemens går inte bra heller men där handlar det mer om normala förlustsiffror, det är mobilerna "Devices&Services" som har astronomiska förluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nokia har precis vänt.

Vad är det som vänt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Rätta mig ifall jag har fel, men jag tror att Nokia gör väldigt kvalitativa mobiltelefoner?

Korrekt, Nokia gör jättebra telefoner. Problemet är bara att de beslutat att kasta bort de marknader som de gör så bra telefoner för och satsa på ett helt nytt system som har väldigt liten marknadsandel (under 5%)

Permalänk
Skrivet av klk:

Tipps! Kolla aktiekursen - http://finance.yahoo.com/q/bc?s=NOK+Basic+Chart&t=6m

Fråga dig istället vad det beror på varför WP inte säljer bättre

Så du menar att man kan likställa en låg aktiekurs med att just specifikt Lumia 800 skulle vara en dålig telefon?
Den är en av de absoluta toppsäljarna och de flesta jag hört/träffat/känner som har den, mig inkluderat anser den vara den snyggaste och bästa telefonen just nu. Har inte hört om en enda som returnerat den, även om det säkerligen som med alla telefoner har hänt.

Du har fortfarande inte tillhandahållit källa på dina uttalanden och undviker alla frågor som kräver fakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Så du menar att man kan likställa en låg aktiekurs med att just specifikt Lumia 800 skulle vara en dålig telefon?

Nej, en låg aktiekurs kan likställas med att de har svårt att tjäna pengar på den. Det finns ingen ekonomi och då vill folk inte investera i Nokia vilket gör att aktiekursen sjunker. Om Nokia tjänat pengar på den så hade fler köpt aktier

Skrivet av infinity08:

Du har fortfarande inte tillhandahållit källa på dina uttalanden och undviker alla frågor som kräver fakta.

Varför tror du aktiekursen dykt? Om du tror så mycket på Nokia skall du få ett jättebra tips. Köp så mycket aktier du bara kan för du kommer tjäna massor (om det går som du tror)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

[...]
- Nokia säljer färre telefoner, ja det stämmer men samtidigt har man ökat vinsten per telefon med cirka 700 kronor vilket är viktigare då det är smartphones som gäller
[...]
- Windows Phone och Nokia går oerhört starkt i Kina (man har redan passerat Apple i marknadsandel)

Så det var längesen det såg så ljust ut för Nokia! Spännande tider väntar!

Bara så du vet så är det just den typen av information som en hel del aktieägare stämmer Nokia för. De har gått ut flera gånger med att försäljningen ser bra ut, är stark och så vidare men sedan har det visat sig att försäljningen är klart sämre än förväntat. Så får inte ett börsföretag agera. Man kan inte lura aktieägare eller lura folk till att köpa aktier

Ta bara att de vägrar visa försäljningssiffrorna för N9, det är något skumt bakom hela deras beteende

Permalänk
Skrivet av klk:

Nej, en låg aktiekurs kan likställas med att de har svårt att tjäna pengar på den. Det finns ingen ekonomi och då vill folk inte investera i Nokia vilket gör att aktiekursen sjunker. Om Nokia tjänat pengar på den så hade fler köpt aktier

Varför tror du aktiekursen dykt? Om du tror så mycket på Nokia skall du få ett jättebra tips. Köp så mycket aktier du bara kan för du kommer tjäna massor (om det går som du tror)

Du verkar inte förstå att en sjunkande aktiekurs kan ha tusen olika orsaker, och det är definitivt inte fakta på att Lumia 800 skulle vara en dålig telefon. Ja, Nokia har valt att satsa på ett annat OS än de flesta andra tillverkare, och har därmed (givetvis) svårare att sälja i samma kvantiteter. Å andra sidan är det ett OS på stark uppgång, mycket starkare än Android hade i början. De var också sena med att släppa telefoner till WP7, Lumia 800 har bara funnits ett fåtal månader och det kan mycket väl vara de felsatsningar de gjorde innan Lumia (symbian, meego) som återspeglas i aktiekursen nu.

Jag ser en ljus framtid för Nokia och skulle definitivt kunna investera i lite aktier hos dem om jag nu hade handlat med aktier.

Edit:
Har du ens testat Lumia 800? Du verkar väldigt snabb med att snacka skit om den, men har man känt på den kan man omöjligt ogilla den eller WP7 överhuvudtaget för den delen. Även om man som jag även gillar Android och all dess anpassningsbarhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Du verkar inte förstå att en sjunkande aktiekurs kan ha tusen olika orsaker, och det är definitivt inte fakta på att Lumia 800 skulle vara en dålig telefon. Ja, Nokia har valt att satsa på ett annat OS än de flesta andra tillverkare, och har därmed (givetvis) svårare att sälja i samma kvantiteter. Å andra sidan är det ett OS på stark uppgång, mycket starkare än Android hade i början. De var också sena med att släppa telefoner till WP7, Lumia 800 har bara funnits ett fåtal månader och det kan mycket väl vara de felsatsningar de gjorde innan Lumia (symbian, meego) som återspeglas i aktiekursen nu.

Jag ser en ljus framtid för Nokia och skulle definitivt kunna investera i lite aktier hos dem om jag nu hade handlat med aktier.

Edit:
Har du ens testat Lumia 800? Du verkar väldigt snabb med att snacka skit om den, men har man känt på den kan man omöjligt ogilla den eller WP7 överhuvudtaget för den delen. Även om man som jag även gillar Android och all dess anpassningsbarhet.

Tråden handlar om vad Nokia behöver göra för att komma på fötter
Men som svar på din fråga, ja jag har testat Lumia. Men den saknar en del funktioner som jag behöver samt har för låg upplösning. Dessutom behöver man vara väl fingerfärdig för den, passar inte oss med lite trögare händer

Permalänk
Medlem

KLK, sluta med ditt skitsnack någon gång och presentera fakta istället för att sprida lögner i forum

Var är den där länken och faktan om att Lumia 800 skulle vara den telefon flest lämnat in?
Föresten, sugen på en N9a? Sambon är less på sin buggiga telefon och vill byta till eventuellt en Lumia 800...

Edit:
För låg upplösning?! Men vad tycker du om upplösningen på N9?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

KLK, sluta med ditt skitsnack någon gång och presentera fakta istället för att sprida lögner i forum

Exempel (länken i första posten för tråden) - http://www.mobile-review.com/articles/2012/wp7-1-en.shtml

Citat:

Now that you know about how a salesman gets his bonus you can guess why they don't like WP7 so much. It's easy really – people return WP7 phones too often. Windows Phone 7 smartphones are the most returned phones on the market today. In Russia as of December 2011 for every 3 returned WP7 phones there is 1 returned Symbian smartphone and just 0.12 returned iPhones. People don't get what they expect from WP7 phones so they return them. Salesman don't want to sell them because they want to get a bonus from a phone that won't be returned.

Permalänk
Skrivet av klk:

Exempel (länken i första posten för tråden) - http://www.mobile-review.com/articles/2012/wp7-1-en.shtml

Och vad i hela helvete har det med Nokia att göra? det där visar ju bara missnöje hos wp7.5 kunder, och uppenbarligen den där okända nättidningen också.... Nej, Nokia går det upp för, och de har en förhållandevis ljus framtid framför sig. klk, har du någonsinn nyttjat till exempel en lumia 800? kanske du då förstår varför det är den 4de bästa telefonen enligt amazon reviews

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Korrekt, Nokia gör jättebra telefoner. Problemet är bara att de beslutat att kasta bort de marknader som de gör så bra telefoner för och satsa på ett helt nytt system som har väldigt liten marknadsandel (under 5%)

Så, du tycker att det skulle vara en bra idé att köra vidare på det OS som rasat i marknadsandel stadigt de senaste 3 åren. Eller kanske göra en stenhård satsning på ett OS med precis ingen marknadsandel som har väldigt små förutsättningar för att få bra utvecklarstöd?

Bra plan, med dig som VD skulle konkursen bara va en tidsfråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag tycker de ska gå in på den Linje som Styrelsen och Stephen Elop har inlett. Det tar tid men Windows Phone börjar ta sig:
http://www.alltechnologynews.com/the-president-of-nokia-usa-c...

Den så kallade Tango uppdateringen är på gång:
http://www.mobiletechworld.com/2012/05/08/nokia-lumia-800-175...

Medan den större Apollo uppdateringen/uppgraderingen kommer senare till höst:
http://www.phonesreview.co.uk/2012/03/26/nokia-apollo-windows...

Det är väl då vi kommer att se flerkärniga Nokia mobiler också:
http://www.wpcentral.com/apollo-next-month-nokia-hardware-end...

Sen är de även starka på billiga mobiler:
http://www.intomobile.com/2012/04/10/nokia-103-say-hello-chea...

Såna modeller kommer att säljas i Afrika, Asien bland annat.
De har inte alla ägg i Windows Phone med andra ord.

De investerar i en enorm anläggning i Vietnam också:
http://www.inquisitr.com/224206/nokia-officially-begins-build...

Så allt det kommer att implementeras under hösten/vintern 2012 och 2013. Jag tror det är nödvändigt att se sånt här på längre sikt. En smartphone tar lite grovt räknat ungefär 2 år att utveckla och släppa ut på marknaden. Så nuvarande Lumia modeller har släppts väldigt snabbt i lite perspektiv.

Aktieanalytiker har en tendens att se allt i kvartalsrapporter.

Elop själv sa i ett citat ungefär:
"Kampen om Smartphone marknanden är ett maratonlopp och inget hundrameterslopp"

Jag håller med.

Permalänk
Medlem

Om telefonerna är bra eller ej är en fråga om tycke och smak....aktiekursen talar sitt tydliga språk dock. Nokia i störtdykning.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Skrivet av klk:

Lumia har högst antal returer av alla mobiler (de som köpt lämnar tillbaka för att de är missnöjda). Man borde inte pressat ut den utan set till att man gjort rätt vid första försöket, sett till att allt fungerade

Oh, det där var nytt.
Källa på det?
på returfrekvensen alltså, inte på en totalt orelevant aktiekurs.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

De hade en del problem i början med sina Lumia modeller men hanterade det bra:
http://www.zdnet.com/blog/cell-phones/apple-could-learn-from-...

Denna uppdatering fixade problemet:
http://nyheter.nokia.se/nyheter/uppdatering-till-nokia-lumia-...

Hur hanterade Apple "antennagate" på sina iPhone?
http://www.zdnet.com/blog/btl/apples-antennagate-a-free-iphon...

Sammantaget fick nog Nokia ändå rätt bra betyg för denna hantering. En och annan bugg är nog ofrånkomligt om man pratar smartphones, oavsett om det är Android, iPhone eller Windows Phone.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av infinity08:

Du verkar inte förstå att en sjunkande aktiekurs kan ha tusen olika orsaker, och det är definitivt inte fakta på att Lumia 800 skulle vara en dålig telefon. Ja, Nokia har valt att satsa på ett annat OS än de flesta andra tillverkare, och har därmed (givetvis) svårare att sälja i samma kvantiteter. Å andra sidan är det ett OS på stark uppgång, mycket starkare än Android hade i början. De var också sena med att släppa telefoner till WP7, Lumia 800 har bara funnits ett fåtal månader och det kan mycket väl vara de felsatsningar de gjorde innan Lumia (symbian, meego) som återspeglas i aktiekursen nu.

Jag ser en ljus framtid för Nokia och skulle definitivt kunna investera i lite aktier hos dem om jag nu hade handlat med aktier.

Edit:
Har du ens testat Lumia 800? Du verkar väldigt snabb med att snacka skit om den, men har man känt på den kan man omöjligt ogilla den eller WP7 överhuvudtaget för den delen. Även om man som jag även gillar Android och all dess anpassningsbarhet.

Jag har testat Lumia 800, den flöt ok, och WP7.5 var rätt så nice.
Dock sög skärmen t.om jämfört med min farsas gamla Xperia Arc, man såg pixlarna extremt tydligt på de blåa Windows ikonerna.
Och innan du börjar komma och skrika troll och fanboy åt mig, ta i beaktning att Arc kör LCD med RGB matris, Lumian PenTile matris.
Och för 3700kr finns det bättre saker.. T.ex får man Xperia S för 400kr extra, eller en Xperia P för 300kr extra.
Eller varför inte en Arc S för 1000kr mindre? Kanske en Xperia Sola för 1000kr mindre?
Jag ser ingen anledning alls till varför man skulle ta en Lumia, kanske om man är WP/Nokia fanboy, alternativt den ganska trevliga designen.

Och felsatsningar? Jag trodde Symbian sålde jävligt bra, iofs tjänade de mindre per telefon, men vet att det var väldigt populärt i asien.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Exempel (länken i första posten för tråden) - http://www.mobile-review.com/articles/2012/wp7-1-en.shtml

Jag som trodde det var känt att den där Eldar Murtazin är en fanatisk nokia hater, som inte drar sig för att ljuga en eller två gånger och vrida på fakta. Så jag skulle inte använda honom som källa om jag skulle vilja se seriös ut.
Han kanske har rätt/talar sanning i detta men jag skulle absolut inte lita på det och använda som källa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Nokia har precis vänt. Det är ett år sedan de ingick i samarbete med Microsoft på mobilfronten och den första produktcykeln är precis avklarad. Vad ska Nokia göra nu? Jag tror att det är förhastat att byta riktning så fort man inte ser resultat sekunden man slår in på ny väg. Smartphone-satsningen med Symbian floppade. Meego kom aldrig igång eftersom Nokia trodde mer på WP7 - något som är förståeligt.

Rimligtvis är det samarbetet med Siemens som man behöver se över, inte det med Microsoft.

Nej jag är ganska säker på att det är kört för Nokia i likhet med Ericsson och lurar.

MS är ett tungt "bojsänke" som slutligen sänker Nokia (iaf vad jag tror) W8 blir ett stort tungt fiasko för MS som drar med sig lurar med WP.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd

Jag har själv skaffat en Lumia 800 efter 2 Android enheter. Jag påstår inte att den är perfekt. Men jag gillar att den är annorlunda än Android. På ungefär samma sätt som denna recensent skriver om:
http://www.suntimes.com/technology/ihnatko/11730729-452/can-w...

En del Apple killar gillar Lumia också:
http://thenextweb.com/mobile/2012/04/28/steve-wozniak-on-wind...

Sen får Nokia pengar från Microsoft också:
http://www.cbc.ca/news/business/story/2011/02/14/nokia-micros...

Så att Nokia överlever som företag är nog troligt även om de kanske inte blir nr:1 som förut.

Permalänk
Medlem

Nokia:
Bäst kamera
Bästa skärmarna
Bäst design
Bäst byggkvalité

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fire_Ice:

Nokia:
Bäst kamera
Bästa skärmarna
Bäst design
Bäst byggkvalité

Nej?
Helt galet med troll och fanboys i den här tråden..

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Sålde inte N9 med MeeGo bättre än deras W7 flagskepp? Kanske skulle satsas på det trotsallt