Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fläkthastighet 100% -> X%

Permalänk
Medlem

Fläkthastighet 100% -> X%

Hej.

När jag startar CCC och går in på "AMD OverDrive", är automatisk fläktkontroll aktiverad.
Jag anser att den automatiska fläktkontrollen är alldeles för högljudd, och vill därmed konfigurera den själv (t.ex. med MSI Afterburner eller liknande program).
Problemet är bara det, att när jag bockar i rutan för manuell fläktstyrning, går min GPU-fläkt upp till 100% (vilket låter otroligt mycket på ett ASUS ARES), för att sedan sakta sjunka ned till det procentantal jag valt att fläkten ska köras i.
Så om jag installerar något program som kan styra fläktkontrollen, kan man säga att den går in i CCC och klickar i denna rutan, vilket betyder att fläkten går upp till 100%, för att sedan trappa ned till det jag ställt in i programmet på.
Väldigt irriterande!
Jag har testat med ett par program, men det är ju som jag beskrivit, inte dessa programms fel.
Vad kan jag göra åt detta?

Mvh. Misklahr

Visa signatur

Så det så

| Antec 1200 | Intel 3750K Ivy Bridge | Corsair H70 | ASUS ARES + XFX 5870 Crossfire [3xGPU] | 150Gb VelociRaptor 10000rpm | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP |