Konstigt problem med min Intel LAN port [Battlefield3]

Permalänk
Medlem

Konstigt problem med min Intel LAN port [Battlefield3]

Shååå. Lets begin.

För ett par månader sedan så fick jag problem med min uppkoppling mot BF3 servrar. Efter en update så kunde jag längre inte connecta till ngn server utan BF3.exe startade, sa "Loading" i 10 sec sedan lade det av. Det löstes med att jag öppnade portar i min router/modem från BBB och även i min D-link.

Men nu, efter att ha spenderat 500kr på preminum och fått njuta av min jättecoola nya kniv i ett par dagar så kom CQ updaten och efter den så var det good bye BF3. Jag fick samma fel som tidigare men efter cirka 1-2 veckor utan battlefield så tog jag kontakt med EA support och fick testa 1miljon olika grejer. Han jag snackade med sist sa åt mig att ominstallera BF3 och att det därefter garanterat skulle funka, ye right. Så nu tog jag tag i det själv och gjorde några egna tester.

Jag testade att köra min anslutning via mitt värdelösa trådlösa nätverkskort och Battlefield funkade! Men går ej att spela med detta kort pga av att det lagar som dåre. Testade att joina servrar både via modem/router från BBB och även våran D-link 655 och det gick utan problem. Men sedan när jag åter provar min vanliga anslutning som är via min nätverkssladd som går från min D-link till datorn så gick det icket. Då måste felet ligga på mitt moderkorts inbyggda nätverkskort eller hur? Det är av typ Intel 82579 och sitter då på mitt Asus z68 GEN 3 Deluxe.

Någon som vet hur jag kan lösa detta problem?

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 l Intel i5 2500k 4.8GHz l Nvidia GTX 1080 l Nätagg: Corsair 650W Bronze l

Permalänk
Medlem

har du drivisar installerade till ditt nätkort på mobo? Brukar funka med windows egna, men man vet aldrig, det är ju värt ett försök.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Jag har installerat drivrutinerna som fanns att lada ner hos asus.com Ska ta och kika om det finns en senare version jag kan installera

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 l Intel i5 2500k 4.8GHz l Nvidia GTX 1080 l Nätagg: Corsair 650W Bronze l

Permalänk
Medlem

prova att byta nätverkssladd.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Testade annan nätverkskabel, funkade inte, hade inte förväntat mig det heller.

Testade nya drivrutiner. Ingen framgång där heller.

Kan det vara något speciellt med mitt LAN-styrenhet?

Från asus.se: "P8Z68-V PRO/GEN3 är utrustat med Intel® Gigabit LAN som uppfyller standarden 802.3az Energy Efficient Ethernet (EEE) och minskar strömförbrukningen under normal drift och ger högre överföringshastigheter genom dubbla anslutningar mellan den inbyggda LAN-styrenheten och det fysiska lagret (PHY)."

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 l Intel i5 2500k 4.8GHz l Nvidia GTX 1080 l Nätagg: Corsair 650W Bronze l

Permalänk
Medlem

Problemet löste sig självt på något konstigt vis men nu är det tillbaka igen så bumpar tråden!

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 l Intel i5 2500k 4.8GHz l Nvidia GTX 1080 l Nätagg: Corsair 650W Bronze l

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna från chip-tillverkaren, och inte moderkortstillverkaren?

Senaste från Intel till ditt kort:
http://downloadmirror.intel.com/18713/eng/PROWinx64.exe

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Har du senaste drivrutinerna från chip-tillverkaren, och inte moderkortstillverkaren?

Senaste från Intel till ditt kort:
http://downloadmirror.intel.com/18713/eng/PROWinx64.exe

Blev ingen skillnad

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 l Intel i5 2500k 4.8GHz l Nvidia GTX 1080 l Nätagg: Corsair 650W Bronze l