Letar efter en stabil överklock på mitt GTX 580

Permalänk
Medlem

Letar efter en stabil överklock på mitt GTX 580

Hej!
Jag skulle vilja överklocka mitt Nvidia ASUS GTX 580 och undrar om ni vet någon klock som är stabil.

Permalänk

det är olika på varje kort men vill du ha en stabil klock så är det en mindre klock på 50-100mhz
på varje

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

det är olika på varje kort men vill du ha en stabil klock så är det en mindre klock på 50-100mhz
på varje

Ja, fast jag vill ha en större klock där man ändrar Core Voltage.

Permalänk
Medlem

Beror oftast på gpu och vilka revisioner överklockar bättre en andra och kan skilja en hel del.

likadant på processorer och kylningen och rätt applicerad kylpasta är enormt viktigt för att nå långt.

Även bios på moderkortet och grafikkortet kan påverka resultaten, men detta är oftast på sprillans nya
kort som 670 & 680 som man sett detta och inget som påverkat mitt GTX-580.

Men drivrutinen på grafikkortet påverkar kan ja säga av egen erfarenhet.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Har du överklockat grafikkort förrut så du vet om tankesättet och metodiskt pressa upp hastigheten via
msi afterburner och stressa kortet i ungine heaven eller furmark som belastar mycktet tyngre men känns
som heaven är mer realistisk mot spel.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Ok, Tack för svar.