Permalänk
Medlem

Nu när vädret börjar bli fint och trevligt så är det dags att plocka fram årets inköp.
Flyger på ett litet grönområde på andra sidan häcken

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staffan:

Var flyger ni som bor inne i en stad? Åker ni ut till något fält eller flyger ni i en park?

Finns gott om fält, bor i sthlm. Bäst är givetvis att gå med i en klubb som har ett designerat flygfält.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Förbannat, alla mina plan blev stulna förra året och nu börjar suget komma tillbaks att börja igen

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Suget för att prova på quadcopter har växt och därför har jag några frågor till er kunniga.

Tanken är att prova på 250 klassen och då börja med vanlig flygning. Om intresset finns kvar så vill jag kunna köpa till FPV. Istället för att bygga en egen går tankarna till en sådan här: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__78142__DYS_250_Car...

Då krävs ju en radio också och funderingarna går vad man behöver där. Hur många kanaler krävs? Krävs något speciellt om man tänkt uppgradera till FPV i framtiden? Vad motiverar en dyrare radio?

Jag funderar främst på två alternativ: k
Köpa billig från HK, t.ex. :http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16238__HobbyKing_H...
Eller köpa en något dyrare begagnad radio.

Så vad bör man tänka på vid radioköp till quad?

Permalänk
Medlem

Bild på den färdiga produkten efter maiden

Tog lite längre tid än förväntat då det var min första modell och är rätt fumlig. Valde ARF versionen av modellen där man får komplettera med egna servon, esc och mottagare.

Blev lite ghetto lösning för placering av mottagaren då turnigy 9x stock mottagaren är fruktansvärt stor, men en ny är på ingång som kommer passa under huven.

Skickades från m.sweclockers.com

Lagade bildlänken
Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Testpilot

Det är mycket luft i den där mottagaren, det är bara i kontaktänden den egentligen behöver vara så tjock som hela mottagaren är och i antennänden är det tomt så du kan göra den både tunnare och kortare om du tar ut kretskortet och kör med det löst. Det enda problemet är att antennanslutningen blir mer utsatt men det går att förstärka med smältlim, får du plats med den inne i cockpiten är den ju dock rätt skyddad ändå.
http://rogerparks.com/instructional/turnigy-9x-v2-receiver-re...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base:

Bild på den färdiga produkten efter maiden

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/fuvrpvcobxtxei/

Tog lite längre tid än förväntat då det var min första modell och är rätt fumlig. Valde ARF versionen av modellen där man får komplettera med egna servon, esc och mottagare.

Blev lite ghetto lösning för placering av mottagaren då turnigy 9x stock mottagaren är fruktansvärt stor, men en ny är på ingång som kommer passa under huven.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med om att den är onödigt stor faktiskt men jag har testat den modden med att ta av plasthöljet och det funkar fint.
Annars funkar denna mottagaren också till Turnigy 9x, jag kör den i mina plan för den är betydligt mindre och lättare.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12901__Hobby_King_...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Jag håller med om att den är onödigt stor faktiskt men jag har testat den modden med att ta av plasthöljet och det funkar fint.
Annars funkar denna mottagaren också till Turnigy 9x, jag kör den i mina plan för den är betydligt mindre och lättare.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12901__Hobby_King_...

Japp en sån är beställd, borde ha beställt den samtidigt med planet men det är hela tiden nått nytt man kommer på som man har glömt.. Tur att det är billig frakt från HK's EU lager

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Hjälpsam

Denna sommarens projekt, i en ny stor lokal, var att bygga ett balsa-kit. DVS en låda med balsa, halvdana instruktioner, lim, sandpapper färdigställa en flygkropp och vinge som sedan täcks av film som stryks på.

Resultatet blev rätt OK Flyger hyffsat gör hon också.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Snyygt bygge !
Gillar färgschemat med transparensen.
Enda fördelen med det trista vädret denna sommar ä att man kan sitta inne och bygga mer
Strålande solsken när man är på jobbet och alltid regn när man kommer hem hehe. Ingen flygning idag som man sett fram emot..

Permalänk
Hjälpsam

Inte sommar längre, men Haloween LAN, och möjlighet att kombinera intressen

Blev Premiär för min (köpt begagnad) nya Henselite TDR (700-size), i mina ögon en av världens mest förnäma maskiner <3

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hjälpsam

Och här är den i luften på premiärflygningen, rotordisken är ca 160cm ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Najs !
Gillar ljudet av dom stora rotorbladen. Krävs helt klart lite nerver för att flyga en sån stor.
Har bara flugit helis av den kalibern i simulator men skulle inte våga prova i verkligheten med mina dumma tummar

Permalänk
Hjälpsam

Våren närmar sig, ökade hangaren med en lite större elseglare. Kanske äntligen kan lära mig lite om att fånga termik

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig tråd! Har tyvärr inget eget att komma med.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti