Permalänk
Medlem

Kommer det flaska?

Hej SweC,

sitter idag med en Phenom II X4, 965 Black Edition som körs i stock frekvens just nu. Jag har planer på att köra CF men mitt moderkort stödjer inte detta. Jag står därför inför valet att uppgradera bara mitt moderkort, eller satsa på ett moderkort och en processor (typ i5 3570k). Eftersom AM3+ processorerna hittills visat sig vara rätt "meh" vill jag inte lägga ner pengar på att byta mitt moderkort till ett am3+ med cf stöd om det visar sig att min proc kommer flaska, då känns det mer värt med en uppgradering till intel. Saken är den att jag gärna trycker på min X4 tills nästa generation processorer kommer såvida den inte flaskar. Min fråga är alltså om en X4 kommer flaska ett par 7970 i CF.

Permalänk

Jag hade den processorn du har och den flaska mitt 7970.
Var tvungen att klocka den till 4GHz för den skulle prestera bra i spel. Så ja den kommer flaska CF.
Själv gick jag över till Intel och köpte i5 3570K och är hur nöjd som helst. Fick 20% i prestandaboost av bara det bytet.
Go for it !

Permalänk
Medlem

Om din budget medger 7970 CF så ska du nog byta till 3570K. (Eller kanske rentav 2011)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Om din budget medger 7970 CF så ska du nog byta till 3570K. (Eller kanske rentav 2011)

Planen är att köra 7970 CF med eyefinity, utrymmet för att köpa en 3570k finns men om det inte blir en stor prestanda skillnad känns det onödigt att byta