Permalänk
Medlem

Okej, löste problemet. Lyckades updatera BIOS så nu funkar allt som det ska

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av ghollghost:

Okej, löste problemet. Lyckades updatera BIOS så nu funkar allt som det ska

Hejsan.

Perfekt. Du gjorde en bootbar USB sticka och la över filerna på va ?

Visa signatur

Not in use.

Permalänk

Jag har också köpt en x79 ud3 med 3820's cpu och min är för tillfället fungerande men den går inte uppdatera från f7 till f11 pga att den tydligen inte är kompatibel med x64... Snälla hjälp

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4, Gpu: Asus Gtx 770, Cpu: Inte i7 3820 @4.0Ghz, Hdd: Wd caviar blue 500Gb, PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 10 750W, Moderbord: Gigabyte GA-X79-UD3, Ram: Corsair Vengeance 4x4Gb 1866MHZ, Os: Win7 x64.
Ssd: Ocz Vertex 4 128GB.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av TwinTalker:

Jag har också köpt en x79 ud3 med 3820's cpu och min är för tillfället fungerande men den går inte uppdatera från f7 till f11 pga att den tydligen inte är kompatibel med x64... Snälla hjälp

Hejsan.

Verkar som att du försöker flasha från Windows.
Det du ska göra är att lägga över BIOSet till ett USB minne, starta om datorn, gå in i BIOS, tryck F8, välj USB minnet, leta upp BIOSet och flasha

/Rasmus

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan.

Verkar som att du försöker flasha från Windows.
Det du ska göra är att lägga över BIOSet till ett USB minne, starta om datorn, gå in i BIOS, tryck F8, välj USB minnet, leta upp BIOSet och flasha

/Rasmus

Ahh okej jag ska testa med det, En annan sak också. Vet inte om det är mina ram minnen som är trasiga men jag verkar bara kunna använda 2/4 platserna med 2 av mina 4 minnen, tar jag dom andra 2 så startar datorn om sig konstant och jag måste resette cmos flera gånger tills den får fram en annan sida en BIOS då det står " !!! CMOS cheksum error !!! " och därifrån kan jag boota, reboota eller gå in på bios så jag kan lckas starta datorn...

Mina ram minnen är Corsair vengeance 4x4 ddr3 1866MhZ

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4, Gpu: Asus Gtx 770, Cpu: Inte i7 3820 @4.0Ghz, Hdd: Wd caviar blue 500Gb, PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 10 750W, Moderbord: Gigabyte GA-X79-UD3, Ram: Corsair Vengeance 4x4Gb 1866MHZ, Os: Win7 x64.
Ssd: Ocz Vertex 4 128GB.

Permalänk

Fick hjälp av en polare och hittade @bios på datorn och lyckades uppdatera via den ÄNTLIGEN!
efter det så fungerade mina ram minnen också!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4, Gpu: Asus Gtx 770, Cpu: Inte i7 3820 @4.0Ghz, Hdd: Wd caviar blue 500Gb, PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 10 750W, Moderbord: Gigabyte GA-X79-UD3, Ram: Corsair Vengeance 4x4Gb 1866MHZ, Os: Win7 x64.
Ssd: Ocz Vertex 4 128GB.

Permalänk

Exakt samma fel för mig. Har efter mycket felsökning och telefonsamtal fått en tredje retursedel till komplett för att kunna skicka in det för omflashning till nytt BIOS. Dock frågade dom om jag ville betala en serviceavgift för detta, självklart inte sa jag då ni har sålt mig varor som inte är kompatibla men borde vara det enligt er sida.. Får se när jag får grejerna då det är jul snart...

Update:
Får låna en i7-3930k från en polare och ska testa att flasha med det imorgon! borde inte vara något problem

Update 2: Går tamefan inte att boota det här kortet! Måste vara ett riktigt svart får i moderkortshistorien.

Update 3: Komplett gör ett återköp av kortet samt skickar ett nytt asus till mig istället som jag har imorgon. Så kan det tyvärr gå när inte sakerna fungerar ur lådan. Min senaste upplevelse med ett annat kort från gigabyte var en deffekt USB-kontroller som ställde till det så nu byter jag helt enkelt märke i detta ärende. Smidigt och snabbt komplett!

Update 4: Nytt moderkort av annat märke installerat, bootar på första försöket utan problem! Tack komplett! Mycket bra hantering av ärendet!

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Swedish Chef:

Exakt samma fel för mig. Har efter mycket felsökning och telefonsamtal fått en tredje retursedel till komplett för att kunna skicka in det för omflashning till nytt BIOS. Dock frågade dom om jag ville betala en serviceavgift för detta, självklart inte sa jag då ni har sålt mig varor som inte är kompatibla men borde vara det enligt er sida.. Får se när jag får grejerna då det är jul snart...

Update:
Får låna en i7-3930k från en polare och ska testa att flasha med det imorgon! borde inte vara något problem

Update 2: Går tamefan inte att boota det här kortet! Måste vara ett riktigt svart får i moderkortshistorien.

Hejsan.

Om du vill kan du skicka det direkt till oss så löser jag det åt dig?

Visa signatur

Not in use.

Permalänk

Hej Rasmus. Har tyvärr inte lust att skicka det till er för jag tycker att komplett ska sköta allt sånt då jag har köpt det från dom. Får som sagt ett nytt kort i av annat märke nu istället med leverans imorgon så det löser sig ändå.

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100