ATI External Event Utility EXE Module tar 100% CPU när jag startar datorn.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
hemma
Registrerad
Jan 2010

ATI External Event Utility EXE Module tar 100% CPU när jag startar datorn.

Hej
När jag startar min dator så kommer det alltid upp två felmeddelanden om grafikkortet och jag trycker bort båda... och i 70% av uppstarterna så tar ATI External Event Utility EXE Module upp 100% av CPUn och jag måste avsluta processen. Någon som vet hur man kan lösa detta?

Grafikkortet är ett X1100 vill jag minnas och jag kör med Windows 8.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ghettot
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Lcdposter1337:

Hej
När jag startar min dator så kommer det alltid upp två felmeddelanden om grafikkortet och jag trycker bort båda...

Tja du kan ju börja berätta vad det står på dom

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002

hum kör windows 7?
windows 8 har inte fullt stöd än för grafikkort vad jag vet.

Träna bort dyslexin. Ryzen 2600x - asus B350plus - sapphire 480 - Acer XG270HU 1440p 144hz - Samsung 960evo 256gb - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb Kingston 3ghz - atcs 840 - Vattenkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Använder du http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Windows8ConsumerPr... ? Annars har Windows 8 inte stöd för CCC och dess komponenter än.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
hemma
Registrerad
Jan 2010

Får byta till W7 igen då. W8 är rätt hemskt att använda jämfört med W7 men har inte orkat byta tillbaka än.
Tack för svaren!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Lcdposter1337:

Får byta till W7 igen då. W8 är rätt hemskt att använda jämfört med W7 men har inte orkat byta tillbaka än.
Tack för svaren!

Har dom ens drivrutiner för windows 7 till det kortet?

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
hemma
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Commander:

Har dom ens drivrutiner för windows 7 till det kortet?

Ingen aning, tankade drivrutinerna från Fujitsu's hemsida men där finns bara drivrutiner till Vista. Kanske borde ta och tanka senaste från AMD's sida om de har kvar drivrutiner till dessa kort.