Permalänk

laptop för 3000:-

hejsan är nu inne i vägarna på att köpa en laptop eftersom jag åker till min brorsa ofta och spelar.

vill då att dan ska vara minst 15,6tum, den ska klara av MW2 på medium minst och den ska spela filmer i 1080p.

skulle vara en bonus om det finns plats för 2 diskar.

smärtgränsen går vid 4000 MAXX!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ripper_viruset:

hejsan är nu inne i vägarna på att köpa en laptop eftersom jag åker till min brorsa ofta och spelar.

vill då att dan ska vara minst 15,6tum, den ska klara av MW2 på medium minst och den ska spela filmer i 1080p.

skulle vara en bonus om det finns plats för 2 diskar.

smärtgränsen går vid 4000 MAXX!

Pratar vi MW2 i Medium på 1080p eller 720p eller 1366x1024? xD

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

duger nog med 720p annars blir det nog för tungt i den prisklassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

hejsan är nu inne i vägarna på att köpa en laptop eftersom jag åker till min brorsa ofta och spelar.

vill då att dan ska vara minst 15,6tum, den ska klara av MW2 på medium minst och den ska spela filmer i 1080p.

skulle vara en bonus om det finns plats för 2 diskar.

smärtgränsen går vid 4000 MAXX!

http://cdon.se/hemelektronik/acer_as5742g_i3-380m_4gb_320_15%...

mest prisvärt under 4000kr av alla som har ett såkallat riktigt grafikkort

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

http://cdon.se/hemelektronik/acer_as5742g_i3-380m_4gb_320_15%...

mest prisvärt under 4000kr av alla som har ett såkallat riktigt grafikkort

är 610m gpun så bra i spel då? och gäller sweclockersrabatten på den nuvarande så man får 25% rabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

är 610m gpun så bra i spel då? och gäller sweclockersrabatten på den nuvarande så man får 25% rabatt?

finns ju som sagt inge laptops med bättre grafikkort att få tag i för det priset
verkar funka med COD MW2 enligt Youtube iaf

kolla annars in www.elgreen.se

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

är 610m gpun så bra i spel då? och gäller sweclockersrabatten på den nuvarande så man får 25% rabatt?

Den är antagligen inte bra, nej. Men eftersom du har en så pass låg budget är en 610m det bästa du får!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

är 610m gpun så bra i spel då? och gäller sweclockersrabatten på den nuvarande så man får 25% rabatt?

Det är faktiskt 5% inte 25%

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Det är faktiskt 5% inte 25%

ja men laptopen ligger redan på 20% rabatt och om man lägger på swec rabbaten blir det ju 25%

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

ja men laptopen ligger redan på 20% rabatt och om man lägger på swec rabbaten blir det ju 25%

Hahaha:) det har du rätt i;)

Tänkte bara inte på det sättet;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/17inch_toshiba_satellite_c670d-1...

vad tror ni om denna då? tycker om utseéndet på den och den har ett 6320 grafikkort så jag antar att om jag köper en ssd till så kommer jag väl få åtminstånde 30-40fps på medium och 720p i mw2? behöver ingen monsterdator bara så man kan köra lite roliga spel när man åker bil och så vidare. och skärmen är för att se på film så stor skärm vill jag gärna ha! jag antar att eftersom det är 17tum så borde det väl finnas 2 hdd platser? bara en teori dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

http://cdon.se/hemelektronik/17inch_toshiba_satellite_c670d-1...

vad tror ni om denna då? tycker om utseéndet på den och den har ett 6320 grafikkort så jag antar att om jag köper en ssd till så kommer jag väl få åtminstånde 30-40fps på medium och 720p i mw2? behöver ingen monsterdator bara så man kan köra lite roliga spel när man åker bil och så vidare. och skärmen är för att se på film så stor skärm vill jag gärna ha! jag antar att eftersom det är 17tum så borde det väl finnas 2 hdd platser? bara en teori dock

Ingen bra ide att snåla på grafikkortet och bara för att du köper SSD så ökar inte fps:en mirakalöst!
Skulle kört på den andra, kommer trådar likt den här hela tiden där skaparen har bestämt sig vad dom vill ha.. Bara att köra på det

Permalänk
Skrivet av Sajmon37:

Ingen bra ide att snåla på grafikkortet och bara för att du köper SSD så ökar inte fps:en mirakalöst!
Skulle kört på den andra, kommer trådar likt den här hela tiden där skaparen har bestämt sig vad dom vill ha.. Bara att köra på det

jag kan ju köra på mitt externa grafikkort som jag köpte för ett tag sen. Om det blir på de viset så får jag väl ta med mig lådan och köra med mitt 5770 brevid istället, för jag kommer förmodligen se på film mer än vad jag spelar.

Permalänk