Problem med drivers och skumma prestandahöjningar i RTM?

Permalänk
Medlem

Problem med drivers och skumma prestandahöjningar i RTM?

Tjenare!

Då man är född med dåligt tålamod så kör jag just nu Windows 8 RTM.

"Problemet" jag har är att BF3 är inte startar, problem med punkbuster och ESN-sonar verkar det som?
Någon som känner igen det?

Citat:

Game disconnected: You were kicked by PunkBuster. Stated reason: Punkbuster kicked player '-' (For 0 minutes) ...
Restriction: Service communication failure: PnkBstrA.exe

En annan skum sak jag märkt med W8 är sjuka prestandahöjningar i Arma2/DayZ.
Innan låg jag runt 35-40 i tät skog, runt 50 på öppet fält. Nu är det nästan 15 - 20 fps högre?

Såklart samma inställningar som innan. Är det något som hänt innan? Läste innan att det var liknande när W7 låg i beta, men åtgärdades efter RTM?

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Tjenare!

Då man är född med dåligt tålamod så kör jag just nu Windows 8 RTM.

"Problemet" jag har är att BF3 är inte startar, problem med punkbuster och ESN-sonar verkar det som?
Någon som känner igen det?

En annan skum sak jag märkt med W8 är sjuka prestandahöjningar i Arma2/DayZ.
Innan låg jag runt 35-40 i tät skog, runt 50 på öppet fält. Nu är det nästan 15 - 20 fps högre?

Såklart samma inställningar som innan. Är det något som hänt innan? Läste innan att det var liknande när W7 låg i beta, men åtgärdades efter RTM?

Mvh

Har du uppdaterat punkbuster? Kan punkbuster vara spärrat i brandväggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Har du uppdaterat punkbuster? Kan punkbuster vara spärrat i brandväggen?

Har uppdaterat punkbuster enligt konstens alla regler. Både klient och html-documenten som man lägger i manuellt.

Ska kolla med brandväggen

Edit*

Det gjorde ingen skillnad. Både ESN-sonar, BF3 och punkpuster kommer igenom brandväggen utan problem.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Då man är född med dåligt tålamod så kör jag just nu Windows 8 RTM.

Måste bara säga det; är inte då det faktum att du installerar Windows 8 utav alla OS en extremt dålig idé?

Menar inget illa! Bara det att meningen du skrev är en sån där som man gör en meme av och får tusentals att skratta häcken av sig åt. Den är så glasklar med tanke på hur extremt ogillad Windows 8 är hittils.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Måste bara säga det; är inte då det faktum att du installerar Windows 8 utav alla OS en extremt dålig idé?

Menar inget illa! Bara det att meningen du skrev är en sån där som man gör en meme av och får tusentals att skratta häcken av sig åt. Den är så glasklar med tanke på hur extremt ogillad Windows 8 är hittils.

Under de 3 - 4 timmarna jag använde det så hittade jag inget negativt. Metro stöter du aldrig på, så det är inget att bry sig om!

Äckligt snabbt OS, märkbar skillnad i nästan allt man gjorde jämfört med Windows 7. Så ja, jag antar väl att det va en dålig idé...

Sålänge man vänjer sig vid "Windows + E, Windows + W, Windows + (?) så slipper du allt vad metro heter!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Vad gäller hastighet så är det ju bra för personer utan talamod, ja!

Men hur kan du aldrig stöta på Metro? Utan en Start knapp har man väl inget val än att vänja sig vid Metro? Hur ska du få tag på allt du behöver? Och Metros fula nylle visar sig väl alltid först när man kommer in i Windows?

Vad exakt gör genvägarna där då?