Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Juli tillverkades den i. Ser dock nu att den faktiskt har en del bleeding ändå, hrm. Är mer nu än vad det var när jag skrev inlägget. Konstigt. Samtidigt så verkar det som om att den första skärmens bleeding har tonats ned rejält.

Du har inte sänkt en 75a och blandat ihop dom??

Permalänk
Medlem

Går det inte att tillverka felfria skärmar år 2012?

Permalänk
Skrivet av Rapidact:

Går det inte att tillverka felfria skärmar år 2012?

iom att tekniken hela tiden går framåt så nej.

Då de har kommit underfund med hur man hanterar kvalite på den nya tekniken kommer någon annan innovation som alla måste tillverka för att lura idioter att lägga tusenlappar på skräp som låter bra.

*Cough* HD ready *Cough*

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

iom att tekniken hela tiden går framåt så nej.

Då de har kommit underfund med hur man hanterar kvalite på den nya tekniken kommer någon annan innovation som alla måste tillverka för att lura idioter att lägga tusenlappar på skräp som låter bra.

*Cough* HD ready *Cough*

Detta förklarar dock inte problemen med U2713, en IPS med LED belysning är inte direkt banbrytande. När det gäller meningslösa "innovationer" som endast är till för att kunna ge ett högt värde på något för att locka köpare tycker jag dynamisk kontrast står högt på listan, och nu senast tv-apparater med 800hz (wtf). Snart kommer vi se kontrast på en miljard:1 och 100k hz.

Nej tack ge mig riktig utveckling istället.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Ny skärm

Med hjälp från Karina fick jag en ny skärm från Dell sänd från Nederländerna. Denna tillverkad i augusti 2012, rev A00. Den har inga pixelfel och har mindre BLB i hörnen förutom i nedre vänster kant där det även på denna är påtagligt gulstick på svart bakgrund (se bild). BLB i högernederkant är betydligt mindre framträdande i verkligheten emedan gulsticket i vänsternederkant är tämligen verklighetstroget och mer iögonfallande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seron:

Med hjälp från Karina fick jag en ny skärm från Dell sänd från Nederländerna. Denna tillverkad i augusti 2012, rev A00. Den har inga pixelfel och har mindre BLB i hörnen förutom i nedre vänster kant där det även på denna är påtagligt gulstick på svart bakgrund (se bild). BLB i högernederkant är betydligt mindre framträdande i verkligheten emedan gulsticket i vänsternederkant är tämligen verklighetstroget och mer iögonfallande.

http://i45.tinypic.com/o0s7ph.jpg

Men hallå? Ser det inte alltid ut sådär om man fotar snett uppifrån som du gjort?

Pröva rakt framifrån.. inge problem att se backbleed från vissa vinklar... och kameran förstärker dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Men hallå? Ser det inte alltid ut sådär om man fotar snett uppifrån som du gjort?

Pröva rakt framifrån.. inge problem att se backbleed från vissa vinklar... och kameran förstärker dessutom.

Ja det stämmer, det kan se ut som att man har blackbleeding överrallt beroende på vinkel, det gäller att försöka ta rakt framifrån i helt mörkt rum men även då kan det vara väldigt svårt. Det bästa för min del var att titta från olika vinklar och ta foto, om backbleedingen alltid fanns på ett specifikt ställe så var det backbleeding helt enkelt, annars inte.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Rapidact:

Men hallå? Ser det inte alltid ut sådär om man fotar snett uppifrån som du gjort?

Pröva rakt framifrån.. inge problem att se backbleed från vissa vinklar... och kameran förstärker dessutom.

För det första ska man ju faktiskt titta på en skärm lite uppifrån. Korrekt ergonomisk placering är att skärmens överkant ska vara strax över ögonhöjd.

För det andra är det ju en IPS-skärm, och då ska det ju gå att titta på den från vissa vinklar utan att få gulstick eller sådan där bleed.

Jag får min nya skärm imorgon, återkommer med info om hur den är...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Men hallå? Ser det inte alltid ut sådär om man fotar snett uppifrån som du gjort?

Pröva rakt framifrån.. inge problem att se backbleed från vissa vinklar... och kameran förstärker dessutom.

Det är faktiskt inte helt lätt att ta helt rakt framifrån. Det blir alltid någon grad hit eller dit för mig.

Enligt skärmens specifikation är betraktningsvinklarna för denna skärm 178/178 grader horisontellt/vertikalt. Det är inte tänkt att man måste sitta exakt vinkelrätt mot skärmen.

Bilden är tagen så att den visar vad jag verkligen ser i möjligaste mån. Då blev denna bild mest representativ fastän den är lite vinklad.

Kameran "förstärker" inte nödvändigtvis. Ljusregistreringen beror på slutartid och bländare. Det är med andra ord inga problem att få ett helt svart foto av en skärm satt till 100% ljusstyrka.

Permalänk

grejjen är att ips glowet syns mycket lättare från vinklar(så det kan uppfattas som backlight bleed ibland).. därför man tar framifrån

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen IPS glow?

Permalänk
Medlem

Fick idag hem min U2713HM rev. A00 Juli 2012 inköpt från Dustinhome.

Kollade givetvis de saker som tagits upp här och jag har en skaplig gultonad backlightbleed nere i höger hörn, något mindre gultonad backlightbleed uppe i vänstra hörnet samt backlightbleed som drar åt det röda hållet i höger nedre hörn.
Jag ser även diagonala streck på ljusa bakgrunder, vilket känns lite tråkigt. Likaså har jag även en vitt död pixel längst uppe i vänster hörn. En svart död pixel kunde vara ok, men ljusa pixlar är väldigt irriterande!

Bifogar två bilder. Den första bilden är tagen med default brightness på 75 och den andra bilden är tagen med lägre ljusstyrka, närmare bestämt 35. Blödningarna är väl lite värre på bilderna än i verkligheten, men ändå väldigt störande. Dom här diagonala strecken är inget vidare heller.. Syns på vit, grå samt en del andra ganska ljusa bakgrunder. Trist.

Default brightness på 75. Gultonad backlightbleed i nedre vänstra hörnet samt i övre vänstra hörnet. Rödaktig ton i nedre högra hörnet och även lite svagt uppe i högra hörnet. Lägg även märke till den döda vita pixeln längst uppe i vänster hörn.

Brightness nerställd till 35

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Fick idag hem min U2713HM rev. A00 Juli 2012 inköpt från Dustinhome.

Kollade givetvis de saker som tagits upp här och jag har en skaplig gultonad backlightbleed nere i höger hörn, något mindre gultonad backlightbleed uppe i vänstra hörnet samt backlightbleed som drar åt det röda hållet i höger nedre hörn.
Jag ser även diagonala streck på ljusa bakgrunder, vilket känns lite tråkigt. Likaså har jag även en vitt död pixel längst uppe i vänster hörn. En svart död pixel kunde vara ok, men ljusa pixlar är väldigt irriterande!

Bifogar två bilder. Den första bilden är tagen med default brightness på 75 och den andra bilden är tagen med lägre ljusstyrka, närmare bestämt 35. Blödningarna är väl lite värre på bilderna än i verkligheten, men ändå väldigt störande. Dom här diagonala strecken är inget vidare heller.. Syns på vit, grå samt en del andra ganska ljusa bakgrunder. Trist.

Default brightness på 75. Gultonad backlightbleed i nedre vänstra hörnet samt i övre vänstra hörnet. Rödaktig ton i nedre högra hörnet och även lite svagt uppe i högra hörnet. Lägg även märke till den döda vita pixeln längst uppe i vänster hörn.
http://hem.bredband.net/widddde/u2713hm_defaultbrightness.png

Brightness nerställd till 35
http://hem.bredband.net/widddde/u2713hm_30brightness.png

Shit, det där var nog det värsta exemplaret hitinills. Tråkigt för dig, kan inte vara kul.

Själv kunde jag inte ta emot ersättningsskärmen idag p.g.a. punktering, nytt försök på måndag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Dom här diagonala strecken är inget vidare heller.. Syns på vit, grå samt en del andra ganska ljusa bakgrunder. Trist.

Det där har jag noterat mer eller mindre på samtliga av de 3 skärmar jag har/haft så jag antar att det kommer man inte undan helt. Det krävs dock ett öga för att se dem då mina kompisar la inte märke till dem först. Kan tänka mig att det är ganska drygt om man håller på mycket med grafik på skärmen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Shit, det där var nog det värsta exemplaret hitinills. Tråkigt för dig, kan inte vara kul.

Själv kunde jag inte ta emot ersättningsskärmen idag p.g.a. punktering, nytt försök på måndag...

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt, det är inte riktigt så illa som det ser ut på bilderna. Det lyser inte riktigt så starkt på riktigt. Som någon annan sa så är det lite svårt att fånga blb på kamera.. Tog stativet och körde på lång slutartid.. Sen kör jag väl inte heller i nedsläckt rumt så ofta, då noterar man det inte så mycket.. Men visst är det rätt störigt.. Vill ju ha en jämn fin belysning över skärmen.. Ingen molnig himmel

Verkar som min döda pixel lever sitt egna liv.. Just nu verkar den leva igen, men förut lyste den vit.. Nu är den svart och fungerar..
Mycket skumt
Har skickat min servicetag till DellCare här på forumet samt samma beskrivning och bilder som ovan..

DellCare (Karina) sa ju att dom testade skärmarna i dagsljus, så det är ju inte så konstigt att typ alla skärmar flyter igenom kvalitetskontrollen.. Kör man i dagsljus är det rätt svårt att se blb:n, man ser det lite diffust om man tittar. Men många, inklusive mig, kör ju ibland i mörker och då syns det ju verkligen..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Det där har jag noterat mer eller mindre på samtliga av de 3 skärmar jag har/haft så jag antar att det kommer man inte undan helt. Det krävs dock ett öga för att se dem då mina kompisar la inte märke till dem först. Kan tänka mig att det är ganska drygt om man håller på mycket med grafik på skärmen.

Fanken, nu såg jag dem också. Får dock leta efter dem. Slog mig nu när jag tog upp en helt vit bakgrund hur "smutsigt" det vita känns. Det är vitt, men känns fläckigt...udda, inget jag lagt märke till tidigare. Skulle ha sagt att det var damm eller fingeravtryck om jag inte visste bättre. Ska se om jag kan fixa en bild på det senare... Spelar inte så stor roll nu när jag ska få en ersättningsskärm snart, men intressant ändå.

Edit: stvafle

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Dom här diagonala strecken är inget vidare heller.. Syns på vit, grå samt en del andra ganska ljusa bakgrunder. Trist.

Ja det låter inget vidare. Jag kan inte se sådant på min skärm. Jag har en utbytesskärm också (tillverkad i augusti) och har inte lagt märke till detta fenomen, fast jag har inte kollat efter just det på den skärmen.

Permalänk
Medlem

Hur är u2713 ag vs Samsung S27A850D ag? nån som sett båda? har en glossy skärm nu och blir galen >_<

Permalänk
Medlem

Jag fick hem en utbytesskärm i fredags (tillverkad i augusti) hade dock inte tid att koppla upp den förrän igår. Det finns några intressanta jämförelser med min första skärm från Juli. En positiv sak är att de diagonala sträcken är klart mindre framträdande på skärmen från augusti. Jag har även noterat att kalibreringen skiljer sig åt markant, speciellt i standardläge, den nyare skämen har en klart kallare ton (i sRGB-läge är dock skillnaderna ganska små). Tyvärr blöder dock den nya skärmen lika illa som mitt första exemplar och har tyvärr även en död pixel centralt på skärmen.

Visa signatur

Dell Latitude 7280
IPad Pro 11
IPhone XS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erixs:

Jag fick hem en utbytesskärm i fredags (tillverkad i augusti) hade dock inte tid att koppla upp den förrän igår. Det finns några intressanta jämförelser med min första skärm från Juli. En positiv sak är att de diagonala sträcken är klart mindre framträdande på skärmen från augusti. Jag har även noterat att kalibreringen skiljer sig åt markant, speciellt i standardläge, den nyare skämen har en klart kallare ton (i sRGB-läge är dock skillnaderna ganska små). Tyvärr blöder dock den nya skärmen lika illa som mitt första exemplar och har tyvärr även en död pixel centralt på skärmen.

Bra att dom verkar bli bättre, trist att blb kvarstår på så många ex :/

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Tjoho, jackpott! Fick precis hem den nya skärmen som Karina beställde åt mig och det verkar som om att jag har tur på riktigt den här gången - den har absolut ingen BLB alls vad jag kan se. Har släckt ned i rummet och dragit för rullgardinerna, men för säkerhets skull så tänker jag kolla extra noga i natt. Ser absolut ingen bleeding alls nu!

Återkommer med bilder i kväll.

edit: Även denna skärm är gjord i Augusti, precis som den andra skärmen Karina beställde åt mig som hade väldigt mycket blb, så nu verkar visserligen resultaten variera en del men å andra sidan verkar det finns riktigt bra exemplar nu också.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Tjoho, jackpott! Fick precis hem den nya skärmen som Karina beställde åt mig och det verkar som om att jag har tur på riktigt den här gången - den har absolut ingen BLB alls vad jag kan se. Har släckt ned i rummet och dragit för rullgardinerna, men för säkerhets skull så tänker jag kolla extra noga i natt. Ser absolut ingen bleeding alls nu!

Återkommer med bilder i kväll.

edit: Även denna skärm är gjord i Augusti, precis som den andra skärmen Karina beställde åt mig som hade väldigt mycket blb, så nu verkar visserligen resultaten variera en del men å andra sidan verkar det finns riktigt bra exemplar nu också.

Hej

Det er super dejligt at høre, at denne skærm ser ud til at være i perfekt stand. Lad mig endelig vide, hvad resultatet siger efter i aften.

Vil du have at jeg arrangerer afhentning af den anden skærm på fredag (hvor vi alligevel skal hente den ene af de gamle skærme)?

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej

Det er super dejligt at høre, at denne skærm ser ud til at være i perfekt stand. Lad mig endelig vide, hvad resultatet siger efter i aften.

Vil du have at jeg arrangerer afhentning af den anden skærm på fredag (hvor vi alligevel skal hente den ene af de gamle skærme)?

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Så att ni kommer och hämtar båda skärmarna på fredag, menar du? Det låter som en bra ide, tycker jag! Spelar det någon roll om jag packar ner skärmarna i sina ordinarie lådor som de ursprungligen kom med, eller går det bra med vilken låda som helst? Har nämligen fyra lådor här nu och jag är lite osäker på vilken som är vilken. går säkert att ordna om det underlättar för er att skärmarna är i rätt låda dock.

Nu har jag alltså för tillfället fyra skärmar, varav en är perfekt(än så länge, vi får se i natt, men det verkar lovande som sagt). De andra har olika grader av blb, och jag kommer att behålla två då det är så många jag har köpt. Jag skickar dig de mest mest blb, men sen får vi se vad jag gör med den skärmen jag behåller som fortfarande har lite blb. Vet inte om det är tillräckligt mycket för att jag ska störa mig på det. Får fundera på saken, så kontaktar jag dig sen? Låter det bra?

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Så att ni kommer och hämtar båda skärmarna på fredag, menar du? Det låter som en bra ide, tycker jag! Spelar det någon roll om jag packar ner skärmarna i sina ordinarie lådor som de ursprungligen kom med, eller går det bra med vilken låda som helst? Har nämligen fyra lådor här nu och jag är lite osäker på vilken som är vilken. går säkert att ordna om det underlättar för er att skärmarna är i rätt låda dock.

Nu har jag alltså för tillfället fyra skärmar, varav en är perfekt(än så länge, vi får se i natt, men det verkar lovande som sagt). De andra har olika grader av blb, och jag kommer att behålla två då det är så många jag har köpt. Jag skickar dig de mest mest blb, men sen får vi se vad jag gör med den skärmen jag behåller som fortfarande har lite blb. Vet inte om det är tillräckligt mycket för att jag ska störa mig på det. Får fundera på saken, så kontaktar jag dig sen? Låter det bra?

Hej

Jeg bekræfter hermed, at jeg har bestilt afhentning af begge skærme på fredag.

Det er ligemeget hvilke ladere du sender retur med skærmene, så længe der bare er en med.

Du skal naturligvis sende de 2 skærme retur, som har den værste BLB, og så må du endelig sige til, hvis du bestemmer dig for, at få den sidste ombyttet også. Så finder vi en løsning.

Hav en bra dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Hämtade ut min skärm precis.......................

Men dock så är det mycket BLB. Vitt är inte riktigt vitt heller. Man måste sitta EXAKT mitt framför för att man ska vara nöjd. Upplever också att den är lite flammig så att säga Svårt för mig att läsa text för det blir liksom som en gloria runt bokstäverna

Vad ska jag göra ?

EDIT: Hur ser man vilken rev. man har?

EDIT2: https://www.dropbox.com/s/g00s422x5rh04kt/IMAG0923.jpg

https://www.dropbox.com/s/iyydxoott0ue03k/IMAG0924.jpg

EDIT3: Efter ca: 2 timmars användning så ser jag att vitt ser mer blått ut i olika vinklar

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Kan man inte pröjsa extra (typ 500 kr) och va garanterad ett felfri exemplar? Tror många kräsna användare skulle nappa på det...

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Hämtade ut min skärm precis.......................

Men dock så är det mycket BLB. Vitt är inte riktigt vitt heller. Man måste sitta EXAKT mitt framför för att man ska vara nöjd. Upplever också att den är lite flammig så att säga Svårt för mig att läsa text för det blir liksom som en gloria runt bokstäverna

Vad ska jag göra ?
'

EDIT: Hur ser man vilken rev. man har?

EDIT2: https://www.dropbox.com/s/g00s422x5rh04kt/IMAG0923.jpg

https://www.dropbox.com/s/iyydxoott0ue03k/IMAG0924.jpg

EDIT3: Efter ca: 2 timmars användning så ser jag att vitt ser mer blått ut i olika vinklar

Jag har rev. A00 som är tillverkad vecka 25

EDIT: Råkade visst citera mig själv Sorry

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av Rapidact:

Kan man inte pröjsa extra (typ 500 kr) och va garanterad ett felfri exemplar? Tror många kräsna användare skulle nappa på det...

Ska det behövas för en skärm som redan kostar 5000:- ? Tycker då inte jag iaf .

FAEN.... Hittat en död pixel nu också !!!!! aaahg

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av Rapidact:

Kan man inte pröjsa extra (typ 500 kr) och va garanterad ett felfri exemplar? Tror många kräsna användare skulle nappa på det...

Uhm, betala för att få något man redan betalt för? Produkten ska givetvis vara felfri från början.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ännu en negativ sak jag funnit. Det är exempel att ett ord som ordet " billiga " det blir grönt ! https://www.dropbox.com/s/dob7xf29s8ee9h8/IMAG0925.jpg

hmm

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz