XFX Radeon 6850 HD problem

Permalänk
Medlem

XFX Radeon 6850 HD problem

Mitt gamla grafikkort (gts geforce 8800) slutade fungera (gröna pixlar kom fram när jag startade ett spel och gjorde andra saker än surfa på internet,skype etc) så jag köpte ett XFX Radeon 6850 HD och den funkade gallant.
Men nu efter att jag hade uppdaterat datorn med ett bättre nätagg,chassi och en clean installation av windows 7 ultimate på en ny SSD så kommer 4 beeps vid uppstart. Kollade up beepen och det var att grafikkortet antingen var trasig eller socketerna. Grafikkortet kan omöjligen vara trasigt eftersom det har legat säker i en låda under hela monteringen. Provade med det gamla grafikkortet och det funkade utan problem, bortsett från att jag inte kan göra så mycket med det.
Fick också använda det gamla vid installationen av windows eftersom det andra funkade inte.

Undrar nu då vad jag kan göra? Finns det några drivers som jag kan instrallera i för väg?

MvH
Frans

Permalänk
Avstängd

flasha moderkort bios med senaste.(kan ev hjälpa)

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Fattar ingenting o.o, startade den i morse och allt funkade, jag fixade drivers,spel,program och annat men sen när jag skulle sätta i en ny HDD så kom samma problem -.-. Får jag den inte att funka ska jag ta den till medimark och se om jag kan prova med en annan.