DayZ server från Vilayer; Går inte att komma in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, verkar som om jag får ännu en gång förklara det här med att vi vill ha lösenord.

1. Vi vill inte ha lösenord för att alltid kunna spela ensamma för att vi hatar utomstående.

2. Vi vill inte ha lösenord för att kunna sno åt oss alla fordon.

3. Vi vill inte ha lösenord för att kunna duplicera items och dra in på andra servers för att härja.

Tro mig, vi är inte villiga att lägga ut 350 spänn i månaden för att få fuska oss igenom ett spel och få förstöra för andra.

Vi har spelat på så sjukt många värdelösa servers som plötsligt slutar starta om sig, som härjas av fuskare för att adminen aldrig spelar, och går inte att kontakta, och blev helt enkelt trötta på detta.

Vi bestämde oss för att göra ett försök för att göra en riktigt bra server. Vi spelar flera stycken nästan varje dag, så om en restart failar vilket gör att alla tält och fordon försvinner kommer vi märka det inom någon timme och starta om igen, servern kommer inte ligga tältlös i två dygn. Vi vill ha en facebooksida (kommer eventuellt utvecklas till en egen hemsida) förberedd som man hänvisas till från servern, där man kan uppmärksamma oss om det är någon hacker, eller någon som misstänks hacka, om tält har försvunnit osv. Vi vill kunna hitta en perfekt tidszon för servern som passar oss bäst.

I nuläget vet vi inte ens vad vi gör om en hacker kommer in, då vi inte kan banna än, och för att kunna göra det någorlunda bekvämt för våra besökare så tänkte vi att vi kunde göra allt detta med lösenord på servern, som sen hävs när vi känner oss redo, nu verkar ju dock det ej bli fallet.

Idag när vi spelat har vi kunnat samla på oss ett par fordon redan, trotts att 11-25 pers har varit inne, så det behöver man inte lösenord för...

Vi hade som en kul grej tänkt att på hemsidan kunde man bli medlem, och som medlem så slängs man in i en av 3-4 faktioner, och får lösenordet till just den faktionens Team speak server eller liknande, och att dessa faktioner skulle ha lite av ett clan war, samla på sig alla gottigheter samtidigt som man sabbar så mycket som möjligt för de andra.

Skulle för övrigt vara kul om folk härifrån ville skaffa sig en [SweC]-tag i namnet, så att man vet när det är ni

Och jag måste då påpeka igen. Det spelar INGEN roll vad eran mening med att lösenordsskydda servern är, det är regler satta av skaparen själv, följer man dem inte så svartlistas servern. Det är inte vi själva som har hittat på detta och säger att du inte får ha lösenord för att du kommer fuska, utan vi/jag informerar dig endast om de utsatta reglerna för att äga en server som är uppkoplad till central hive. Om det hela var som jag ville ha det så skulle man få möjlighet att hosta sin server plus en hive alternativt ansluta sig till någon annans hive. EX. Sweclockers skulle kunnat hosta 3-4 servrar som som endast innom dessa skulle ha en egen hive.

Kommer förövrigt gärna in och lirar på din server efter min kommande tenta då jag har letat efter en stabil server med bra folk på.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, verkar som om jag får ännu en gång förklara det här med att vi vill ha lösenord.

1. Vi vill inte ha lösenord för att alltid kunna spela ensamma för att vi hatar utomstående.

2. Vi vill inte ha lösenord för att kunna sno åt oss alla fordon.

3. Vi vill inte ha lösenord för att kunna duplicera items och dra in på andra servers för att härja.

Tro mig, vi är inte villiga att lägga ut 350 spänn i månaden för att få fuska oss igenom ett spel och få förstöra för andra.

Vi har spelat på så sjukt många värdelösa servers som plötsligt slutar starta om sig, som härjas av fuskare för att adminen aldrig spelar, och går inte att kontakta, och blev helt enkelt trötta på detta.

Vi bestämde oss för att göra ett försök för att göra en riktigt bra server. Vi spelar flera stycken nästan varje dag, så om en restart failar vilket gör att alla tält och fordon försvinner kommer vi märka det inom någon timme och starta om igen, servern kommer inte ligga tältlös i två dygn. Vi vill ha en facebooksida (kommer eventuellt utvecklas till en egen hemsida) förberedd som man hänvisas till från servern, där man kan uppmärksamma oss om det är någon hacker, eller någon som misstänks hacka, om tält har försvunnit osv. Vi vill kunna hitta en perfekt tidszon för servern som passar oss bäst.

I nuläget vet vi inte ens vad vi gör om en hacker kommer in, då vi inte kan banna än, och för att kunna göra det någorlunda bekvämt för våra besökare så tänkte vi att vi kunde göra allt detta med lösenord på servern, som sen hävs när vi känner oss redo, nu verkar ju dock det ej bli fallet.

Idag när vi spelat har vi kunnat samla på oss ett par fordon redan, trotts att 11-25 pers har varit inne, så det behöver man inte lösenord för...

Vi hade som en kul grej tänkt att på hemsidan kunde man bli medlem, och som medlem så slängs man in i en av 3-4 faktioner, och får lösenordet till just den faktionens Team speak server eller liknande, och att dessa faktioner skulle ha lite av ett clan war, samla på sig alla gottigheter samtidigt som man sabbar så mycket som möjligt för de andra.

Skulle för övrigt vara kul om folk härifrån ville skaffa sig en [SweC]-tag i namnet, så att man vet när det är ni

Vill du hosta en DayZ server så får du följa reglerna. Förstår helt vad du är efter och du vill inte abusa men du måste ju förstå att så här är det sagt att du endast får göra. Gillar du inte det så ja, det är ditt problem så att säga.

http://dayzmod.com/forum/index.php?/forum/16-server-general/

http://dayzmod.com/forum/index.php?/forum/46-server-reporting...

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/22386-admin-abuse-w...

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/62195-server-hostin...

4. Your server must not be password protected or locked.
BEC connection flood #lock is allowed but must be set to no more then five minutes.
Servers may also be locked briefly before scheduled restarts, again, this may not exceed five minutes.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, verkar som om jag får ännu en gång förklara det här med att vi vill ha lösenord.

1. Vi vill inte ha lösenord för att alltid kunna spela ensamma för att vi hatar utomstående.

2. Vi vill inte ha lösenord för att kunna sno åt oss alla fordon.

3. Vi vill inte ha lösenord för att kunna duplicera items och dra in på andra servers för att härja.

Tro mig, vi är inte villiga att lägga ut 350 spänn i månaden för att få fuska oss igenom ett spel och få förstöra för andra.

Vi har spelat på så sjukt många värdelösa servers som plötsligt slutar starta om sig, som härjas av fuskare för att adminen aldrig spelar, och går inte att kontakta, och blev helt enkelt trötta på detta.

Vi bestämde oss för att göra ett försök för att göra en riktigt bra server. Vi spelar flera stycken nästan varje dag, så om en restart failar vilket gör att alla tält och fordon försvinner kommer vi märka det inom någon timme och starta om igen, servern kommer inte ligga tältlös i två dygn. Vi vill ha en facebooksida (kommer eventuellt utvecklas till en egen hemsida) förberedd som man hänvisas till från servern, där man kan uppmärksamma oss om det är någon hacker, eller någon som misstänks hacka, om tält har försvunnit osv. Vi vill kunna hitta en perfekt tidszon för servern som passar oss bäst.

I nuläget vet vi inte ens vad vi gör om en hacker kommer in, då vi inte kan banna än, och för att kunna göra det någorlunda bekvämt för våra besökare så tänkte vi att vi kunde göra allt detta med lösenord på servern, som sen hävs när vi känner oss redo, nu verkar ju dock det ej bli fallet.

Idag när vi spelat har vi kunnat samla på oss ett par fordon redan, trotts att 11-25 pers har varit inne, så det behöver man inte lösenord för...

[B]Vi hade som en kul grej tänkt att på hemsidan kunde man bli medlem, och som medlem så slängs man in i en av 3-4 faktioner, och får lösenordet till just den faktionens Team speak server eller liknande, och att dessa faktioner skulle ha lite av ett clan war, samla på sig alla gottigheter samtidigt som man sabbar så mycket som möjligt för de andra.

Skulle för övrigt vara kul om folk härifrån ville skaffa sig en [SweC]-tag i namnet, så att man vet när det är ni

[/B]

Låter skit kul Jag ska skaffa SweC tag

Permalänk
SpelClockers

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/68933-dart-a-lightw...
Finns kanske något bättre verktyg men där kan du iallafall kicka och banna folk. Problemet är dock att veta vem som fuskar.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Lofman:

Och jag måste då påpeka igen. Det spelar INGEN roll vad eran mening med att lösenordsskydda servern är, det är regler satta av skaparen själv, följer man dem inte så svartlistas servern. Det är inte vi själva som har hittat på detta och säger att du inte får ha lösenord för att du kommer fuska, utan vi/jag informerar dig endast om de utsatta reglerna för att äga en server som är uppkoplad till central hive. Om det hela var som jag ville ha det så skulle man få möjlighet att hosta sin server plus en hive alternativt ansluta sig till någon annans hive. EX. Sweclockers skulle kunnat hosta 3-4 servrar som som endast innom dessa skulle ha en egen hive.

Kommer förövrigt gärna in och lirar på din server efter min kommande tenta då jag har letat efter en stabil server med bra folk på.

Skrivet av Elghinnarisa:

Vill du hosta en DayZ server så får du följa reglerna. Förstår helt vad du är efter och du vill inte abusa men du måste ju förstå att så här är det sagt att du endast får göra. Gillar du inte det så ja, det är ditt problem så att säga.

http://dayzmod.com/forum/index.php?/forum/16-server-general/

http://dayzmod.com/forum/index.php?/forum/46-server-reporting...

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/22386-admin-abuse-w...

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/62195-server-hostin...

4. Your server must not be password protected or locked.
BEC connection flood #lock is allowed but must be set to no more then five minutes.
Servers may also be locked briefly before scheduled restarts, again, this may not exceed five minutes.

Jag vet att reglerna är såna. Skrev detta för att folk började skriva saker som "eftersom ni inte verkar vilja ha några som spelar på er server så kanske ni ska skaffa en privat" och kallade det fusk att va ute efter lösenord. Förklaringen var för att förklara våran önskan om lösenord, inte ett försök att få den att gå i uppfyllelse.

Skrivet av einarx:

[/B]

Låter skit kul Jag ska skaffa SweC tag

Bra

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Sir Hitman:

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/68933-dart-a-lightw...
Finns kanske något bättre verktyg men där kan du iallafall kicka och banna folk. Problemet är dock att veta vem som fuskar.

Provade det igår, men förstod inte riktigt hur man skulle använda det. Försöker jag logga in med serverns IP så funkar det inte, vet inte ens vilket lösen som gäller, provar jag med min egen IP så står det iaf "Connected" men sen kommer bara "Connection Lost Trying Reconnect".

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Nameplates är nu off, vi kör på veteran istället för regular, maxping är 200 istället för 150, och crosshair är avstängt 3d person är fortfarande på, och deathmessages

Säger det igen för säkerhets skull; Då vi inte riktigt är redo att ta emot spelare så kommer det bli lite märkliga omstarter nu i början.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nameplates är nu off, vi kör på veteran istället för regular, maxping är 200 istället för 150, och crosshair är avstängt 3d person är fortfarande på, och deathmessages

Härligt Precis de inställningarna jag brukar lira med

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Härligt Precis de inställningarna jag brukar lira med

Härligt! Såg att du var inne på servern, måste dock tyvärr starta om den nu, våran bil har blivit förvandlad till en buss, vi ska se om det kan lösas på något sätt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Härligt! Såg att du var inne på servern, måste dock tyvärr starta om den nu, våran bil har blivit förvandlad till en buss, vi ska se om det kan lösas på något sätt.

Det är lugnt rsa så mycket ni behöver

Bytte precis namn så att ni kan känna igen mig Blev dock osäker på hur vi brukar ha Swec-taggen, nu blev den iaf [Swec]

Edit: Funkar det förresten att spara tält o fordon nu?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Härligt! Såg att du var inne på servern, måste dock tyvärr starta om den nu, våran bil har blivit förvandlad till en buss, vi ska se om det kan lösas på något sätt.

Om du kör 1.7.2.5 så är fordon och tält buggade. Typ cyckel blir motorcykel, URALen blir en buss mm.

För att lösa det får man nergradera till 1.7.2.4.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Om du kör 1.7.2.5 så är fordon och tält buggade. Typ cyckel blir motorcykel, URALen blir en buss mm.

För att lösa det får man nergradera till 1.7.2.4.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar, får prova det Dock hände inte det på andra servers som jag lirat på som sagt sig köra 2.5?

Någon som vet hur man loggar in med DaRT, skulle vara nice om man kunde förvarna de på servern om när man ska starta om.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tackar, får prova det Dock hände inte det på andra servers som jag lirat på som sagt sig köra 2.5?.

Jo det gör det, har haft denna bug på alla 2.5 servrar jag har kört på.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Skrivet av Coca:

Jo det gör det, har haft denna bug på alla 2.5 servrar jag har kört på.

Okej Vad var problemet med tält?

Lite kul, jag hade banditskin (vet inte varför, spawnades med -24k i humanity och banditskin trotts 0 murders), och när vi bytte till 2.4 så finns ju inte banditskin, så då blev jag osynlig, vet dock inte om det var för andra spelare också

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fastnar på loading när jag försöker komma in på servern. Funkade fint innan restarten som var för typ 15-20 minuter sen. Andra servrar funkar fint också.

Har du nedgraderat den eller nåt?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Fastnar på loading när jag försöker komma in på servern. Funkade fint innan restarten som var för typ 15-20 minuter sen. Andra servrar funkar fint också.

Har du nedgraderat den eller nåt?

Japp, som sagt kör vi nu 1.7.2.4, tyvärr verkar server fortfarande vilja påstå att den går på 1.7.2.5, och på så sätt lurar folk att använda fel version.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Japp, som sagt kör vi nu 1.7.2.4, tyvärr verkar server fortfarande vilja påstå att den går på 1.7.2.5, och på så sätt lurar folk att använda fel version.

Jaha då förstår jag att jag inte kan komma in.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Jaha då förstår jag att jag inte kan komma in.

Om det var du som blev beskjuten i electro så behöver du inte oroa dig längre xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Japp, som sagt kör vi nu 1.7.2.4, tyvärr verkar server fortfarande vilja påstå att den går på 1.7.2.5, och på så sätt lurar folk att använda fel version.

Du måste ändra hostnamnet manuellt när du uppgraderar/nedgraderar då går in i Game Services>Configuration Files>Server Configuraiton File(configure editor) under Host Settings ändrar du DayZ Version till 1.7.2.4 och Arma2 Version till 96061 så blir det lättare för folk att hitta.

läste inte igenom hela tråden man antar att problemet har blivit fixat?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Om det var du som blev beskjuten i electro så behöver du inte oroa dig längre xD

Haha, det var jag

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Haha, det var jag

Vet inte om du blev träffad, var min polare som blev lite skraj när han såg dig, han ber om ursäkt xD Säg till om du behöver hjälp

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av olle360:

Du måste ändra hostnamnet manuellt när du uppgraderar/nedgraderar då går in i Game Services>Configuration Files>Server Configuraiton File(configure editor) under Host Settings ändrar du DayZ Version till 1.7.2.4 och Arma2 Version till 96061 så blir det lättare för folk att hitta.

läste inte igenom hela tråden man antar att problemet har blivit fixat?

Jo, hade gjort det, tog bara tid innan det började verka

Servern funkar, har bara småproblem. Har stängt av CH sen ett par omstarter tillbaka men de finns fortfarande kvar, och sen vill jag stänga av så att man ser avståndet och riktning till sin waypoint, vet inte hur det görs heller.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Vem har sagt något om att kicka för medlemmar? Jag förklarade ju att det är för att vi ska hinna få koll på hur man sköter servern innan folk kommer in. Vi vill få igång vår FB sida där folk ska kunna rapportera hackers, och framför allt lära oss hur man bannar hackers innan vi börjar få in massa folk som kan förlora sina grejer. Får man inte ha lösen så är det bara puckat.

Har jag sagt att någon har nämnt det? Ville bara vara schysst att säga det...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Har jag sagt att någon har nämnt det? Ville bara vara schysst att säga det...

Jo, men är inte en douche, självklart kickar jag inte för en sån sak, men tack för att du var snäll och upplyste mig om det ändå
Ber om ursäkt om min senaste kommentar lät dryg, var inte min mening.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Lasergurka:

Tackar, får prova det Dock hände inte det på andra servers som jag lirat på som sagt sig köra 2.5?

Någon som vet hur man loggar in med DaRT, skulle vara nice om man kunde förvarna de på servern om när man ska starta om.

Jag fick uppgifterna av den som äger servern så jag vet inte vart man får lösen, men det bör vara från server providern. Men det är väll några fler användare som har server från vilayer så någon här borde veta?

Skrivet av Coca:

Jo det gör det, har haft denna bug på alla 2.5 servrar jag har kört på.

Det har sagts något om att buggarna orsakas av att tälten laddas från 2.5 först och sedan ersätter det med de från 2.4 har dom samma id så försvinner tälten. Så en helt ny server där man hittat tälten på den servern kanske fungerar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vet inte om du blev träffad, var min polare som blev lite skraj när han såg dig, han ber om ursäkt xD Säg till om du behöver hjälp

Det är lugnt, måste bara hitta en ko nånstans för jag är låg på blod

Om vi möts nån mer gång kan vi ju ta det lite lugnare Har lite extra equipments i väskan som ligger o skräpar

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jo, men är inte en douche, självklart kickar jag inte för en sån sak, men tack för att du var snäll och upplyste mig om det ändå
Ber om ursäkt om min senaste kommentar lät dryg, var inte min mening.

Bra det

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag snart in o spelar :3
Ska se om jag kan lyckas hitta vart man ändrar tag bara ^^

Edit: Mr Lasergurka kan man få vara med och lira med er sen måntro ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Tjena! Beställde själv en server i från Vilayer alldeles nyligen. Den är uppe och allt, men har samma problem som du hade. Med "Wait for Host"-texten.

Kontaktade du Vilayer så dom fixade det, eller?

Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Det är lugnt, måste bara hitta en ko nånstans för jag är låg på blod

Om vi möts nån mer gång kan vi ju ta det lite lugnare Har lite extra equipments i väskan som ligger o skräpar

Jo, problemet är ju att man inte kan veta vem som är vem, och man vet inte om man träffar någon från swec eller om det är en främling som kan vara aggressiv, men har sagt åt mina kompisar att ta det lugnt med skjutandet, och bara skjuta i absoluta nödfall, vill ju inte att folk ska tro att vi admins går runt och dödar folk för nöjes skull

Men nästa gång vi ses kan vi ju försöka göra det förbestämt. Skulle dessutom vara skitkul om man kunde få ihop typ 12 pers och dela upp sig i 3-4 grupper som jag pratat om tidigare, och tävla lite mot varandra, lite som ett clan war kanske man kan säga.

EDIT: Kom på att vi har ca 30 stekar och några bloodbags, mappi (killen som sköt dig) kommer säkert gärna förbi på moppen med några stekar och någon bloodbag som plåster på såren

Skrivet av Kardizz:

Nu kommer jag snart in o spelar :3
Ska se om jag kan lyckas hitta vart man ändrar tag bara ^^

Edit: Mr Lasergurka kan man få vara med och lira med er sen måntro ?

Jo, jag såg dig allt inne ett tag Självklart kan du få hänga med oss, vi kommer förmodligen spela imorrn kväll, skicka ett PM om du vill bestämma något eller ha skype osv.

Skrivet av Towbiekun:

Tjena! Beställde själv en server i från Vilayer alldeles nyligen. Den är uppe och allt, men har samma problem som du hade. Med "Wait for Host"-texten.

Kontaktade du Vilayer så dom fixade det, eller?

När det hade gått ca 27 timmar sen jag beställt så skrev jag en ticket till dem och berättade om mitt problem, ca 15-20 minuter senare så var instance ID och country code automatiskt inlagt på servern, tvekar på att de tittade på min ticket, och att det var det som hjälpte, tror snarare bara att det var en slump att det fixades just då, men får du inte någon efter 25-27h så skriv en ticket, och kika sen på deras Team speak server

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |