Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Varför hämtar ni inte den, om ni inte fått den? Jag hämtade den innan den kom den sk vanliga vägen, orka vänta

Hämta den, ta del av den och sluta vänta på något som funnits ute sedan länge.

Permalänk

Någon som vet hur man löser problemet med Xboxmusic-appen, där den inte kan läsa av artisten.

Alltså när jag för över mina mp3 från datorn till lumian (jag har namndöpt artisten på datorn i egenskaper) så visas enkom låtinfo, ibland albuminfo och sällan sällan artistinfo.

Fix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ett ex:

På Spotify betalar jag en månadskostnad, men när jag söker efter en låt/grupp så kan jag välja att lyssna och om jag vill addera låten till någon låtlista.

På NM+ betalar jag en månadskostnad, men när jag söker efter en låt/grupp så står det en summa/en kostnad, vid varje låt. Är det bara för att jag söker i butiken? Var söker man annars?

En annan sak, som kan bero på min okunskap, så jag reserverar mig självklart för att jag kan ha fel, och jag vill ha fel, men i Spotify så kan man ju se alla låtarna i respektive sparad spellista, vilket är jävligt mycket bättre än det motsatta.

Kan någon se låtarna i själva spellistan i NM+?

Och slutligen, jag ville gilla Xbox-music, men det är krångligt att radera listor i luren, och inte heller där ser du väl själva låtinnehållet i den skapade listan?

Berätta gärna vilka fördelar Xbox Music har, då denna tjänst dessutom är i samma prisklass som Spotify, och som inte alls ser likadan ut på burken som i mobilen. Det gör förvisso inte Spotify heller, men likheterna är fler.

Så, på vilket sätt är Xbox Music bättre? Har den tjänsten ens offline-läge?

Som sagt, jag skulle mer än gärna byta ut allas älskling Spotify, skulle inte spela någon roll om det blir dyrare, men som det verkar vara nu så finns det billigare varianter men de är ju inte lika bra?

Ni har missförstått vad Nokia Music är. Det är inte en tjänst som Spotify där man kan själv välja vilken låt man vill. Det är en Radio-tjänst, där man kan streama färdiga spellistor, och man kan själv påverka vilken typ av musik som listan innehåller. Det finns en massa färdiga spellistor, och sedan kan man göra egna listor på basen av artister man gillar. Men man kan inte själv välja låtarna. Det är alltså som t.ex. Pandora i USA. Eller som Spotifys Radio-egenskap.

Nokia Music är mycket bra som gratis tjänst. Då får man ladda ner 4 listor offline, och skippa 6 låtar i timmen. Med + versionen får man ladda ner oändligt med listor, och skippa hur mycket man vill. Och ljudkvaliteten är bättre (högre bitrate). Men är kravet att välja låtarna eller göra listorna själv så är Nokia Music inte ett alternativ till Spotify (ni trodde väl inte att Nokia kunde erbjuda samma som egenskaper Spotify, men 60% billigare?)

Xbox Music är som Spotify, men det märka att tjänsten är ganska ny. Svårt att göra spellistor, och det största showstoppern är att det inte finns någon W7-program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Ni har missförstått vad Nokia Music är. Det är inte en tjänst som Spotify där man kan själv välja vilken låt man vill. Det är en Radio-tjänst, där man kan streama färdiga spellistor, och man kan själv påverka vilken typ av musik som listan innehåller. Det finns en massa färdiga spellistor, och sedan kan man göra egna listor på basen av artister man gillar. Men man kan inte själv välja låtarna. Det är alltså som t.ex. Pandora i USA. Eller som Spotifys Radio-egenskap.

Nokia Music är mycket bra som gratis tjänst. Då får man ladda ner 4 listor offline, och skippa 6 låtar i timmen. Med + versionen får man ladda ner oändligt med listor, och skippa hur mycket man vill. Och ljudkvaliteten är bättre (högre bitrate). Men är kravet att välja låtarna eller göra listorna själv så är Nokia Music inte ett alternativ till Spotify (ni trodde väl inte att Nokia kunde erbjuda samma som egenskaper Spotify, men 60% billigare?)

Ok, tack för förklaringen. Således inget att tänka på, än så länge.

Citat:

Xbox Music är som Spotify

Jaså?

Citat:

Svårt att göra spellistor,

Det är väldigt enkelt på Spotify, och ofta själva poängen med vad många vill ha ut av dessa program, så då är de inte så lika trots allt. Inte än, i alla fall.

Permalänk
Medlem

Visst-Lumian har inte allt. Men det den har är allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

Visst-Lumian har inte allt. Men det den har är allt.

Fantastiskt. Detta gäller alla telefoner. Men du var ändå jätterolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Var skulle Tuta rekommendera att man köpte dem?

Tycker du, eller tror du, att dessa kommer kunna hänga med ett tag, att de alltså är kompatibla ett tag framåt med nya modeller i skiktet över 920? För jag kommer ha svårt att inte köpa de nya, vassare modellerna som kommer, kommer nog fortsätta så tills man hittat en Värsting, med kamera likt 808, när funktionerna i Scalado är färdigintegrerade i kamera-biten, när funktionerna från Earthmine är integrerade i Here, men framför allt, så länge modellerna utvecklas och apputbudet inte är i hamn. Tror du dessa hörlurar gäller även då? Inte det att jag inte har råd med fler tillbehör, men jag orkar inte ha 7 olika PlayUp, massa laddningsplattor, etc.

Därför hade det varit kul om dessa lurar är byggda för en bit in i framtiden.

Katshing är enda stället jag sett dom i lager ibland.
Dom hänger nog med eftersom de fungerar med alla telefoner, datorer och surfplattor (om det nu inte finns nån obskyr mongo-platta som jag inte känner till).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Katshing är enda stället jag sett dom i lager ibland.
Dom hänger nog med eftersom de fungerar med alla telefoner, datorer och surfplattor (om det nu inte finns nån obskyr mongo-platta som jag inte känner till).

Tack för svar, hittade dem där.

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

ett ställ? Du menar mobilhållare?

jag å en till här köpte den nya hållaren från brodit för just 920an. Den finns i 3versioner. Passiv, aktiv å aktiv/fast installation.

passiva är utan mobil laddare.
aktiv är med mobil laddare inbyggd i hållaren. Dock då med cigguttags sladd.
Sedan har vi fast installation där det är byggd laddare i hållaren men denna skall installeras in i elsystemet på bilen. Alltså med egen säkring osv bakom instrumentpanelen.

priserna ligger mellan 400-1000kr.
detta är INTE sugpropp, utan fast installation som är mycket mycket trevligare.

det är en kulled mellan panelen å hållaren som man får med. Så man kan vrida mobilen om man vill.
dock föredrar jag att mobilen står upp pga att man kan få det jobbigt om man måste gå igenom en massa menyer för då måste man kolla snett eller vrida telefonen i onödan.

laddaren klarar av å ladda mobilen utan problem under tiden man har igång Blåtand för Spotify till bilstereon, GPS igång osv.

monteringen är fast som sagt, monteras oftast på/över ett fläktutblås. Finns mellan 1-3 olika monterings ställen beroende på bilmodell.

du kan kolla hur det kan se ut i din bil på www.brodit.se

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte själv en aktiv. Kopplade den bara på samma matning som stereon. ( inte jätteny bil, då kan sånt ge problem.) Bra passform, känns robust. Bara haft den i en vecka så hållbarhet vet jag inte.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livingdead4life:

Köpte själv en aktiv. Kopplade den bara på samma matning som stereon. ( inte jätteny bil, då kan sånt ge problem.) Bra passform, känns robust. Bara haft den i en vecka så hållbarhet vet jag inte.

ok, jag har haft den i 2mån nu å den är underbar. Aldrig haft en stabilare mobilhållare. Tror nog att den orkar med en antal bilars liv. Brodit är ju en utav dom mest kända tillverkarna för detta syfte, funnits rätt länge företaget så bra prylar gör dom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Jag fick min från Telia den 15 feb. Min har två bockrutor.

ursäkta lite sent svar, glömde att svara direkt och glömde det därför helt:P vad har du för firmware version? Jag har 1232.5951.1249.1016

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

ursäkta lite sent svar, glömde att svara direkt och glömde det därför helt:P vad har du för firmware version? Jag har 1232.5951.1249.1016

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har också 1232.5951.1249.1016 ^^

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Jag har också 1232.5951.1249.1016 ^^

Då blev det märkligt, för får inte hitta min telefon funktion att fungera:P

Edit: Skoja bara, funkar nu men har fortfarande de motsäjelsefulla av/på

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Först vill jag inleda med att säga att jag är mycket nöjd med Here-serien.

Är det någon som vet om det går att planera rutter?`Alltså skriva in dem i förväg och så lägger appen upp bästa vägen, om man ex ska besöka 3-4 olika ställen? Att den kan avgöra eller känna av vilken väg som blir den mest tidseffektiva.

Sedan en fråga om Transit. Är det jag som gör fel, men den verkar inte kunna planera resor kollektivt? Den tar upp platsen man är på och andra platser, men det är väl ändå inte det den är till för?

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

ett ställ? Du menar mobilhållare?

jag å en till här köpte den nya hållaren från brodit för just 920an. Den finns i 3versioner. Passiv, aktiv å aktiv/fast installation.

passiva är utan mobil laddare.
aktiv är med mobil laddare inbyggd i hållaren. Dock då med cigguttags sladd.
Sedan har vi fast installation där det är byggd laddare i hållaren men denna skall installeras in i elsystemet på bilen. Alltså med egen säkring osv bakom instrumentpanelen.

priserna ligger mellan 400-1000kr.
detta är INTE sugpropp, utan fast installation som är mycket mycket trevligare.

det är en kulled mellan panelen å hållaren som man får med. Så man kan vrida mobilen om man vill.
dock föredrar jag att mobilen står upp pga att man kan få det jobbigt om man måste gå igenom en massa menyer för då måste man kolla snett eller vrida telefonen i onödan.

laddaren klarar av å ladda mobilen utan problem under tiden man har igång Blåtand för Spotify till bilstereon, GPS igång osv.

monteringen är fast som sagt, monteras oftast på/över ett fläktutblås. Finns mellan 1-3 olika monterings ställen beroende på bilmodell.

du kan kolla hur det kan se ut i din bil på www.brodit.se

Skickades från m.sweclockers.com

Tack som fan!!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Först vill jag inleda med att säga att jag är mycket nöjd med Here-serien.

Är det någon som vet om det går att planera rutter?`Alltså skriva in dem i förväg och så lägger appen upp bästa vägen, om man ex ska besöka 3-4 olika ställen? Att den kan avgöra eller känna av vilken väg som blir den mest tidseffektiva.

Sedan en fråga om Transit. Är det jag som gör fel, men den verkar inte kunna planera resor kollektivt? Den tar upp platsen man är på och andra platser, men det är väl ändå inte det den är till för?

I Sverige stödjs inte alla funktioner av Transit än, tyvärr. Själv använder jag Sthlm Commute för detta ändamål och det är en bra app men hoppas att Transit snart får fullt stöd i Sverige.

Permalänk

Fortfarande brist på L920. Helt otroligt! Det är 4 månader sedan den började säljas nu...

Frågan är om det är leveransproblem eller långt över förväntad efterfrågan?

Permalänk
Medlem

Hej! Någon som kan hjälpa oss?

Min frus 920 laddade plötsligt ur ganska snabbt idag. Nu när vi försöker ladda den så visas bara en batterisymbol med ett rött streck längst till vänster. Ovanpå det blinkar en symbol som ser ut som en stickkontakt. Har försökt med reset, men det tar oss bara tillbaka till batterisymbolen....

Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av josi:

Hej! Någon som kan hjälpa oss?

Min frus 920 laddade plötsligt ur ganska snabbt idag. Nu när vi försöker ladda den så visas bara en batterisymbol med ett rött streck längst till vänster. Ovanpå det blinkar en symbol som ser ut som en stickkontakt. Har försökt med reset, men det tar oss bara tillbaka till batterisymbolen....

Johan

Sätt i laddaren.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Sätt i laddaren.

Det är just det vi har gjort...

Permalänk
Skrivet av josi:

Hej! Någon som kan hjälpa oss?

Min frus 920 laddade plötsligt ur ganska snabbt idag. Nu när vi försöker ladda den så visas bara en batterisymbol med ett rött streck längst till vänster. Ovanpå det blinkar en symbol som ser ut som en stickkontakt. Har försökt med reset, men det tar oss bara tillbaka till batterisymbolen....

Johan

Börja i alla fall med att låta den ladda i lugn och ro ett tag. Om batteriet körts helt slut så kan det ta en stund innan man kan starta telefonen. Om ni inte får igång telefonen inom 1-2 timmar och ni är säkra på att det inte är laddaren som är trasig så är det kanske dags att försöka kontakta supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Börja i alla fall med att låta den ladda i lugn och ro ett tag. Om batteriet körts helt slut så kan det ta en stund innan man kan starta telefonen. Om ni inte får igång telefonen inom 1-2 timmar och ni är säkra på att det inte är laddaren som är trasig så är det kanske dags att försöka kontakta supporten.

Nu vaknade den plötsligt till liv efter ca 45 minuters laddning. Men nåt skumt är det när batterit drog ur så snabbt i förmiddags. Den var fulladdad i morse och ändå dog den innan lunch. Tack ändå för hjälpen!

Johan

Permalänk
Medlem

skickat in den på service nu.

Skrivet av ParaN:

Det är så att jag märkte idag att det var något konstigt med pekskärmen.
Ladda ner paint och skulle kontrollera vart pekskärmen vad död. Visade sig att det är en rand på mellan 6-10 mm i höjd med nedre delen av volymknappen.

är någon annan än jag brabbad?
tror ni att det är fel på mjukvaran eller hårdvaran?
Här är bilden jag ritade på telefon. försökte fylla skärmen med svart.
http://forumbilder.se/CDD9A/drawing-134324-jpg.jpg?width=150

Nu är den iaf inskickad på service, passade på att nämna att jag tyckte att plasten knarrade en del.
Hoppas att det inte ska dröja allt för länge innan jag får tillbaka den. Orkar inte med ifån 4 med spräckt skärm nå länge. :/

Ni som har skickat in era telefoner, ungefär hur länge har ni fått vänta?

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk
Skrivet av josi:

Nu vaknade den plötsligt till liv efter ca 45 minuters laddning. Men nåt skumt är det när batterit drog ur så snabbt i förmiddags. Den var fulladdad i morse och ändå dog den innan lunch. Tack ändå för hjälpen!

Johan

Kan ha att göra med någon app som hängt upp sig och synkar mot internet non stop eller något i den stilen. Om batteriet töms lika snabbt igen så kan det vara bra att tänka efter vilka appar som installerats eller använts nyligen och blockera dem i bakgrundsaktiviteter eller radera dem. Tex HERE Drive+ (f.d. Nokia Drive+) är känt för att dra slut på batteriet i ett nafs.

Permalänk
Skrivet av ParaN:

Nu är den iaf inskickad på service, passade på att nämna att jag tyckte att plasten knarrade en del.
Hoppas att det inte ska dröja allt för länge innan jag får tillbaka den. Orkar inte med ifån 4 med spräckt skärm nå länge. :/

Ni som har skickat in era telefoner, ungefär hur länge har ni fått vänta?

Jag lämnade in min för rasslande vibrator, imorgon är det tre veckor sedan. Har inte hört mer än att reservdelar är beställda

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem

Förbättrades batteritiden med den senaste uppdateringen? Var över en timme sedan jag drog ur mobilen från laddaren och den har fortfarande kvar 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinabatang:

Jag lämnade in min för rasslande vibrator, imorgon är det tre veckor sedan. Har inte hört mer än att reservdelar är beställda

ajdå. tråkigt! :/

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk
Medlem

Hah, den här var kul, såg det på mynokiablog.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6YDh2s...

Ganska bra gjort, imo. Bättre än Nokias reklam.

Permalänk
Medlem

Efter att ha uppdaterat NCS, så har jag nu problem att komma in i själva programmet. När jag öppnar upp det och ser de olika alternativen DPM, Fuse, MIR, MSU, PSTFS, TS, så blir jag ombedd att logga in när jag dubbelklickar på någon av dessa? Så var det ju inte innan, så varför nu? Har detta att göra med att jag körde det som admin när jag uppdaterade? Hur kringgår jag detta med inloggning, eller går det inte?

Permalänk

Nu har jag lämnat in min lur på service för dålig batteritid och slumpmässiga frysningar. Får se om den kommer tillbaka i samma skick eller om de faktiskt kan fixa den!