Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharadkingboy:

Stämmer det verkligen? Stod att den ej var köpbar, men kanske var ett begränsat antal.

Ah det stämde faktiskt var nog begränsat antal, har för mig att det drog det 😁

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirill2:

How quick was the delivery time?

I wonder if they are mass moving stock from Germany to Sweden as well as customer orders.

Sorry for late reply, I ordered Saturday I believe, they sent it monday at 4pm and I got it the day after. (Southern central stockholm).

Permalänk
Skrivet av sharadkingboy:

Stämmer det verkligen? Stod att den ej var köpbar, men kanske var ett begränsat antal.

Anledning att jag undrade, var då jag kollade på fliken "mer information" och sedan under stycket -Nyckelfunktioner så står det:

- 34 tum diagonalt
- Ultrabred 3440x 1440-upplösning
- 1000:1 typisk kontrast
- 2 ms responstid
- 350 cd / m2 maximal ljusstyrka
- 178° betraktningsvinkel (horisontellt, vertikalt)

Samt under fliken "Specifikationer" så står det under "Modellbeteckning" att modellen är: Dell 210-ATTP och googlar man detta så kommer den 34" skärmen.....

Men vi får se, jag beställde i alla fall en sådan skärm, kan vara kul att ha till samlingen av "onödiga prylar som man fick till bra pris, men står oanvända i garderoben" Men lite sugen på det nya Xbox så den skulle kunna passa denna skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minisulan:

Också intresserad 😀

Kolla pm.

Permalänk

Norpade proppen Ryzen 7 3700X från webhallenkl. 15:53, men den är fortfarande listad på webben. Men jag antar att jag får den (om jag var först med att beställa), trots att både artikeln och frakten var "ej i lager". Andra har visst gjort så förr.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Norpade proppen Ryzen 7 3700X från webhallenkl. 15:53, men den är fortfarande listad på webben. Men jag antar att jag får den (om jag var först med att beställa), trots att både artikeln och frakten var "ej i lager". Andra har visst gjort så förr.

Det kan dessvärre vara så att någon annan har norpat en 3700x tidigare och ligger i kö före dig. Jag gjorde likadant med en 3600X och efter 14 dagar togs den bort. Fick det förklarat att någon annan hade väntat längre. Däremot en kylare jag köpte fick jag efter några dagar. Så bara att hålla tummarna! 🙏

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Det kan dessvärre vara så att någon annan har norpat en 3700x tidigare och ligger i kö före dig. Jag gjorde likadant med en 3600X och efter 14 dagar togs den bort. Fick det förklarat att någon annan hade väntat längre. Däremot en kylare jag köpte fick jag efter några dagar. Så bara att hålla tummarna! 🙏

Ja vi får se vad som sker. Det är inte hela världen om jag blir utan, då satsar jag nog på en Ryzen 5 5600X istället. Det är bara det att jag börjar få lite panik med att få ihop en ny dator inför Cyberpunk 2077, för det vassaste jag har för tillfället är en första generationens i5 och ett GTX 1060 3GB.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Ja vi får se vad som sker. Det är inte hela världen om jag blir utan, då satsar jag nog på en Ryzen 5 5600X istället. Det är bara det att jag börjar få lite panik med att få ihop en ny dator inför Cyberpunk 2077, för det vassaste jag har för tillfället är en första generationens i5 och ett GTX 1060 3GB.

Hehe jag förstår. Hoppas du får den ändå så du är ett steg närmare Cyberpunk. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Jag också 😅

Pm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Norpade proppen Ryzen 7 3700X från webhallenkl. 15:53, men den är fortfarande listad på webben. Men jag antar att jag får den (om jag var först med att beställa), trots att både artikeln och frakten var "ej i lager". Andra har visst gjort så förr.

Du ligger ju före mig då i alla fall! Beställningsdatum 2020-10-17 16:37

Permalänk

Verkar inte gå att köpa Philips Hue från Coop.se överallt, finns t ex inte i Norrköping

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

750kr för en 960gb SSD disk är väl inte illa pinkat?
Jag vet iofs inte hur seagate barracuda håller i kvalité, och jag hittar inte så mycket information om just denna disk.
Någon med erfarenhet?

Permalänk
Skrivet av Borked:

750kr för en 960gb SSD disk är väl inte illa pinkat?
Jag vet iofs inte hur seagate barracuda håller i kvalité, och jag hittar inte så mycket information om just denna disk.
Någon med erfarenhet?

Skulle gärna också hatt mer info om denna.

Kommer nog inte köra den som systemdisk, men for lagring av spel og bilder borde den vel vara god nog?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Skulle gärna också hatt mer info om denna.

Kommer nog inte köra den som systemdisk, men for lagring av spel og bilder borde den vel vara god nog?

Det jag tänker på... Det bör ju vara helt okej med tanke på priset.

Permalänk
Medlem

Som slaskdisk funkar den nog prima

Datasheet om den: https://www.seagate.com/www-content/datasheets/pdfs/barracuda...

Permalänk
Skrivet av Borked:

750kr för en 960gb SSD disk är väl inte illa pinkat?
Jag vet iofs inte hur seagate barracuda håller i kvalité, och jag hittar inte så mycket information om just denna disk.
Någon med erfarenhet?

It uses QLC nand. (And also note the 280 TBW rating which is relatively low among 1TB SSDs.) It is probably better pay a tiny bit extra and get a good TLC model.

Permalänk

Länken ang disken är till 480 gb version så troligen fel av Elgiganten.

Permalänk
Skrivet av sharadkingboy:

Länken ang disken är till 480 gb version så troligen fel av Elgiganten.

Ser så ut. 960 versionen är borta från sidan.

Permalänk
Medlem

Måste köpa för 500 för att få beställa det där Hue-setet från Cop. Någon som har ett tips på vad mer man kan ta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Det jag tänker på... Det bör ju vara helt okej med tanke på priset.

Skrivet av RunRookieRun:

Ser så ut. 960 versionen är borta från sidan.

Fick iväg en beställning precis innan den försvann o står att det ska vara bekräftad...
Men den funkar hyfsat för spel o lagring? Har redan en 500gb samsung som sys disk

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

En person har länkat 2 PC i delar i dagens fynd från komplett. Jag är intereserad men vet inte vilken är bättre för spel. Enbart spel.

https://www.komplett.se/product/1171972/datorutrustning/dator...

https://www.komplett.se/product/1134117/datorutrustning/dator...

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

En person har länkat 2 PC i delar i dagens fynd från komplett. Jag är intereserad men vet inte vilken är bättre för spel. Enbart spel.

https://www.komplett.se/product/1171972/datorutrustning/dator...

https://www.komplett.se/product/1134117/datorutrustning/dator...

Vad tycker ni?

Avsevärt bättre processor och grafikkort i den med 3700X, dock långsammare RAM men den totala effekten blir ändå fler FPS med detta system.

Jag hade köpt det

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Personligen hadde jag landat på 3600/2060 om dessa två representerar max budget.

- B550 motherboard
- Snabbare minnen
- Större SSD
- CPU kylare som bör vara tystare enn stock

Jag blir nog mycket påverkat av dårliga erfarenheter med AMD gpu's dock. Frestar med en 3700x, men känns som att du på den datoren måste köpa till mer lagring omedelbart (fast 500gb är inte jättemycket det heller), samt att RAM hastigheten inte är optimal.

Permalänk
Medlem

Inet måste vara den sämsta storbutiken. De har precis lagt upp annonser om kampanj på deras nya datormöss men kampanjen är redan över. Det står "begränsat antal" för SweClockers-medlemmar men annonsen har ju inte varit uppe mer än ett par timmar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TKD_1337:

Inet måste vara den sämsta storbutiken. De har precis lagt upp annonser om kampanj på deras nya datormöss men kampanjen är redan över. Det står "begränsat antal" för SweClockers-medlemmar men annonsen har ju inte varit uppe mer än ett par timmar.

Det är inte sällan det är slutsålt mycket snabbare än så, ibland handlar det om minuter när det är begränsat antal.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Inet måste vara den sämsta storbutiken. De har precis lagt upp annonser om kampanj på deras nya datormöss men kampanjen är redan över. Det står "begränsat antal" för SweClockers-medlemmar men annonsen har ju inte varit uppe mer än ett par timmar.

Vart hittar du denna annons? Jag fick inget i mejlet.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Mmmm ok. Tack för tipsen! Om ändå jag kunde byta ut grafikkorten. Verkar som att RX 5700 Gigabyte har fått dålig kritik om att fläktarna inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Vart hittar du denna annons? Jag fick inget i mejlet.

Här på SweClockers-hemsidan. Det finns på en banner längst upp då och då.

https://s0.2mdn.net/8954396/10192020-004926958-taurus-gm1-swe...

Mitt fel, den funkar nu. Jag var bara inte inloggad. Förlåt Inet och tack så mycket för erbjudandet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Här på SweClockers-hemsidan. Det finns på en banner längst upp då och då.

https://s0.2mdn.net/8954396/10192020-004926958-taurus-gm1-swe...

Mitt fel, den funkar nu. Jag var bara inte inloggad. Förlåt Inet och tack så mycket för erbjudandet!

Hehe, tänkte precis nämna att det funkade för mig.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är inte sällan det är slutsålt mycket snabbare än så, ibland handlar det om minuter när det är begränsat antal.

Såklart men för en sån här produkt är ju 200 kr ingenting och borde finnas lång tid tänker jag. Jag är glad nu. Jag lade in tipset i fyndtråden.

Det lite trista är att jag numera övergett min SteelSeries-uppsättning. Jag hade liksom mus, tangentbord, musmatta och hörlurar från dem. Nu har jag snart bara hörlurarna från dem.

Skrivet av TheBodyLotion:

Hehe, tänkte precis nämna att det funkade för mig.

Okej.