Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ny drivrutin till gtx 690

Permalänk
Skrivet av kallepappskalle:

med vad för grafikkort ?

Zotac gtx 680 AMP! Edition

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING, Intel Core i9 10850K kyld av custom loop 360+140mm rad, Corsair 16GB DDR4 3200MHz, EVGA RTX 2070 Black gaming, PNY 1TB NVME m.2, Ocz 480GB SSD, random 1 tb hårddisk, Corsair AX860i Och allt sitter i ett Corsair 800D

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepappskalle:

i7 3770k @ 4.2 ghz
16 gb ram cl9 1800 mhz
Asus sabertooth moderkort

Alltså det är inga fel på mina komponenter och jag säger inte att jag droppar under 100 fps ofta. det händer ibland i extrema situationer, så det är inget mitt gameplay påverkas av. Men fortfarande, jag har ett 690 för 10k och måste köra på low med min skärm. Som du hör så är jag kanske väldigt kräsen

Du bör lägga din CPU på kring 5 ghz om du vill klämma ur allt ur ditt grafikkort. BF3 är tyvärr inte speciellt bra optimerat när det kommer till CPU. Jag märker själv av frame drops nedåt 70 fps på stora banor och processorn ligger kring 60% belastning vid dessa tillfällen.

Om jag inte missminner mig var det en snubbe här på sweclocker som kom fram till att man var tvungen att ha en SB processor liggandes på 4.5 ghz för att inte flaska 580 i SLI och ett 690 vilket är jämförbart med 680 i SLI är kraftfullare.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Inaktiv

Har 690 också, allt på max (ultra preset) i bf3 ligger mellan 70-140 fps hela tiden. Vad hade du, Low? Nåt är galet säger jag. Får den ström nog?

Räkna ALLT i din burken när du estimerar förbrukning, om du inte kan mäta

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Du kan inte få ut mer prestanda, behöver du mer få du skaffa ett GTX690 till

Även när nya rutiner kommer ut är det bara små förbättringar, så du kommer inte helt plötsligt få 120fps som minimum helatiden.
Det är inget fel på rutinerna som är släppta utan du förväntar dig för mycket.

men då är det ju förhelvete helt meningslöst att sitta och spela på en 120 hz skärm. det blir ju bara skiut av alltihopa om man lirar på hög grafik. nu föär att jag har en 120 skärm så sitter jag på low settings för att det ska gå att spela, det är nice .... (y)