Strömsnål "Find my smartphone", som t ex använder GPSen var 30 minut...?

Permalänk

Strömsnål "Find my smartphone", som t ex använder GPSen var 30 minut...?

Nackdelen med "Find my smartphone"-appar är att de använder GPSen konstant. Det gör ju att batteriet tar slut rätt så fort.

Så två argument mot varandra:
Antingen:
Ha på "Find my smartphone"-appen och kunna hitta mobilen om den försvinner/blir stulen, men batteriet tar slut fort.
Eller:
Ha "Find my smartphone"-appen avstängd och inte kunna hitta mobilen om den försvinner/blir stulen, men batteriet håller längre.

Så då undrar jag om någon vet om det finns "Find my smartphone" appar eller dylikt som använder GPSen typ varje halvtimma? Eller om appen på något sätt gör sitt koncept mer strömsnålt.

Andra fiffiga krav på appen:
Tjuven ska inte kunna stänga av mobilen/låsa upp den.
Man ska kunna skicka SMS som inte märks, då kanske tjuven får spatt och slänger den i sjön.

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Find my phone i IOS verkar inte dra ngt speciellt. Rimligtvis borde den endast använda GPSn när den får en inkommande förfrågan. Finns ingen poäng att den skickar ut data hela tiden. Kass design om appen kopplar upp sig hela tiden i onödan.

Permalänk
Medlem

Själv har jag iPhone och där går inte GPS hela tiden så batteriet klarar sig bra faktiskt. Har även testat "Hitta min iPhone" och det fungerar bra!

Så, det bör gå att lösa på något sätt med en bra app. Dock har jag inte någon koll på android och WP.

trams
Permalänk
Medlem

Det vore ju klart häftigt med en app som startar sig själv kanske 2-3 ggr/dygn, och på så sätt aktiverar GPS och då sänder signaler som man kan använda för att lokalisera vart exakt luren befinner sig.

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta dryg så borde det inte vara så svårt att skriva en app där mobilen går in var 20:e minut och skickar sin position till en server. Har för mig att jag sett hur man gör i nån wiki.
Jag själv har en gammal HTC Hero som jag vill koppla in i min bil som drivs via usb. Så kan man tracka bilen om den blivit stulen.

Permalänk
Medlem

Till Android finns det flertal alternativ som alla "ligger och sover" i väntan på SMS eller dylikt. Finns även en app som du installerar från Webläsaren. Du går in på Google Play och väljer installera så installeras den på din mobil nästa gång den får data-mottagning, slår igång GPS:en och skickar position till din mail.
Var ganska många månader sedan jag letade efter sånt program dock så vet tyvärr inga namn, men ville bara tipsa om vad som finns

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Till Android finns det flertal alternativ som alla "ligger och sover" i väntan på SMS eller dylikt. Finns även en app som du installerar från Webläsaren. Du går in på Google Play och väljer installera så installeras den på din mobil nästa gång den får data-mottagning, slår igång GPS:en och skickar position till din mail.
Var ganska många månader sedan jag letade efter sånt program dock så vet tyvärr inga namn, men ville bara tipsa om vad som finns

Och hur exakt får man reda på vad ett sånt program heter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Nackdelen med "Find my smartphone"-appar är att de använder GPSen konstant. Det gör ju att batteriet tar slut rätt så fort.

Så två argument mot varandra:
Antingen:
Ha på "Find my smartphone"-appen och kunna hitta mobilen om den försvinner/blir stulen, men batteriet tar slut fort.
Eller:
Ha "Find my smartphone"-appen avstängd och inte kunna hitta mobilen om den försvinner/blir stulen, men batteriet håller längre.

Så då undrar jag om någon vet om det finns "Find my smartphone" appar eller dylikt som använder GPSen typ varje halvtimma? Eller om appen på något sätt gör sitt koncept mer strömsnålt.

Andra fiffiga krav på appen:
Tjuven ska inte kunna stänga av mobilen/låsa upp den.
Man ska kunna skicka SMS som inte märks, då kanske tjuven får spatt och slänger den i sjön.

Vad har du för mobil??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Lite högre nivå på inlägg tack

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Plan B på android gör något sådant.
"Plan B is the 'find my phone' app that you download AFTER you lose your phone.
Plan B is your last resort to find your missing phone."
måste vara strömsnål eftersom att den installeras först när man tappat/blivit av med telefonen
dock inte lika säkert som en app som skickar hela tiden iofs

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Yorgo_:

Och hur exakt får man reda på vad ett sånt program heter?

Ett är avast anti-theft, mycket kompetent och dold app.
Notera för vissa kommandon behövs root.

Permalänk
Medlem

Det låter siom du søker efter "wheres my droid"