Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver er hjälp. Vilken surfplatta ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Behöver er hjälp. Vilken surfplatta ska jag välja?

Hej på er!

Jag funderar på att köpa mig en surfplatta men jag vet inte vilken jag ska välja.
Det är två stycken modeller som jag väljer emellan och dom är Ipad 3 eller samsung galaxy note 10.1 (det är så det heter va? den senaste från samsung)

Jag har hafft olika iphones sen länge och tycker verkligen om appels IOS system. Det är stilrent snyggt och enkelt men faktiskt lite tråkigt... så nu när jag funderar på att köpa en sufplatta så är jag lite sugen på att testa en android platta (note 10.1)

Jag är en riktigt sucker för gadgets och det känns som att det finns så mycket mer att göra på/med en android baserad platta en en ios baserad. Man kan ju tex lägga till lite vad man vill på hemskärmen på en andriod. Medans på en ipad så har du dina små fyrkantiga appar och thats it.

Men det är mycket pengar det handlar om så frågan är. Vilken modell tror ni skulle passa mig bäst? Jag kommer använda den för att slösufra och leka med.

Permalänk
Medlem

Utbudet av appar är större till iPad, annars tror jag du kommer vara nöjd med båda.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

säga vad man vill om Apple, men deras ipad är bra. den har större utbud som iFraja sa och är en vanlig sort vilket leder till att det är standarden, alltså funkar det "alltid"

det räcker dock med att du köper en ipad 2 (2 kärnor). min flickvän har en som som används regelbundet i skolan, spel, film, you-name-it och det har aldrig krånglat, aldrig laggat.

samsung känns med som en lek ipad man köper till sina barn, installerar några random android spel typ...

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |