Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Då har man pimpat det gamla Filco tangentbordet med lite Zealios.
Ber om ursäkt för bildkvalitén, men bilderna blev tagna i stridens hetta med telefonen.

Kan säga att det inte var någon lek att få bort lödtennet Filco har använt från fabrik. Fick lägga i eget lödtenn på varje switch för att sedan suga bort det, Filcos lödtenn vägrade bli flytande om jag inte hade på eget tenn och blanda ihop det med. Aldrig varit med om något liknande.

http://i.imgur.com/q3Cf9Ve.jpg

Tangentbordet fick även en uppgradering från Cherry doubleshots till Vortex PBT doubleshots.

http://i.imgur.com/HorhP5w.jpg

Mycket snyggt!
Då är det bara en Pegasus Hoof som fattas nu då??

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av dorf_se:

Mycket snyggt!
Då är det bara en Pegasus Hoof som fattas nu då??

Tack!

Ja, men säljer han fortfarande dom? Skulle faktiskt vara Nice att slänga in lite funktioner på FN - lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Tack!

Ja, men säljer han fortfarande dom? Skulle faktiskt vara Nice att slänga in lite funktioner på FN - lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar så.
http://bathroomepiphanies.com/store/

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör

De va som fan. Blir nog en beställning, tack för tipset
Köpte tillbaka mitt gamla phantom som jag ska hämta ikväll också, mycket leksaker nu igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokboffe:

Förstår mig inte riktigt på trenden med numpad lösa tangentbort, men jag är väl för gammal kanske:-)

För mig handlar det om storleken och looken! Dels kan jag ha musmattan närmre mot mitten och man är helt enkelt lite coolare med lite mindre tangentbord. Jag använder Numpaden extremt sällan, men när jag gör det är det väldigt bekvämt att ha en till hands, därav en separat Numpad bredvid skärmen.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Trevligt att få se den i lite ljus:) Ser trevlig ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Dåligt med bilder.. Passar på att lägga upp färdiga resultatet av min Filco återupplivelse.

Såhär blev det när allt är ihopsatt. Sitter som arbetshäst på kontoret nu.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Självinsikt!
Permalänk
Medlem

Hade lite tråkigt såhär på fredagskvällen så jag bytte caps på mitt Ducky YOTH.
Blev helt okej tycker jag allt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Mycket tjöt och lite bilder
Lödde ihop ett GH60 (Satan), Gateron Svarta (PCB-monterade), Transparent Chassi, Vita LED (av), Quartz DSA, i väntan på Royal Navy, (borde det inte trilla in lite Royal Navy bilder snart?)
http://i.imgur.com/kCBC4fMl.jpg?2

Fick mitt Royal Navy måndags.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning****

Håll gärna "bruset" på en så låg nivå som möjligt, generella frågor och almän diskussion hänvisas till Mekaniska tangentbord och tillbehör, allmän diskussion och frågor-tråden.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Gud vilken ångest jag fick nu...

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Självinsikt!
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

DSA Royal Navy landade idag, resultatet på bild
http://i.imgur.com/lCOyDY2l.jpg

Grattis, alltid kul med nya stuffs

Måste fråga.. Det ser ut som att din ESC (bland annat) är mer eller mindre i lägre nivå än caset, är det bara en illusion eller är den faktiskt det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Potatisbild på jobb-brädan (B.mini, TMK, Cherry double shots, Ergo clears). Måste fixa en ordentlig höger shift, i övrigt rätt nöjd (får duga). Hade föredragit ett högt case, men det var väldigt svårt att få tag i när jag byggde det.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Självinsikt!
Permalänk
Medlem

Idag dök de ganska så efterlängtade capsen ner i lådan...

och så en nakenbild

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Och idag så droppade detta in!

Kan absolut rekommendera Lee!

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Hemmameckat GH60 med ett TKL-wristwrest från Jazid!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@willeykk: Vita caps med orangea leds var riktigt snyggt. Den kombinationen kommer jag nog sno.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Självinsikt!
Permalänk
Medlem

Lite dåliga bilder på Jukebox SA med 2 st Records caps från det nya Novelties kitet, från ett GB på Massdrop + DSA Royal Navy från MechSupply/UKKeycaps.

DSA Royal Navy:

Base set

Modifiers set

Numpad set

Novelties set

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

KBP V60 med Gateron Red. Första gången jag testar Gateron och jag gillar dom, lite för mycket kanske. Mina röda Cherrys på mitt Filco känns inte alls lika sköna nu.

Det är tänkt att jag ska ha det här i soffan till mitt mediacenter. Jag ska beställa blanka PBT-keycaps med DSA-profil sen när julångesten lagt sig.

http://hundone.deviantart.com/art/My-new-KBParadise-V60-65273...

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Knappast ett tangentbord, men det kan komma att bli:

Permalänk
Skrivet av Khers:

Knappast ett tangentbord, men det kan komma att bli:
http://i.imgur.com/vz7lmbT.jpg

Nixdorf?

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick Miami setet idag, så nu ska det monteras på mitt Ducky Premier.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fick Miami setet idag, så nu ska det monteras på mitt Ducky Premier.

http://i.imgur.com/wlMJjXE.jpg

Sen fattas bara en Miami sleeved USB kabel till ditt t - bord. Enda problemet är att Miami seten är 104 keys, fick använda F1 - F4 från mitt andra Miami set för få fullt 108 keys på mitt ANSI Ducky Shine 3 (gammal bild).

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Och såhär blev det!
För priset så är jag jävligt nöjd får jag ta och säga! Hitta ett ISO nordic set för detta priset med denna kvaliten känns inte som det lättaste faktiskt. Har lite funderingar på att lacka om chassit på detta bordet dock, till vitt. Tror det hade gjort sig jävligt bra med miami setet.
Saknar ju dock funktionsknapparna längst upp till höger, men grävde lite i mina lådor och hittade några svarta som får duga sålänge.
Och ja! Jag har bytt plats på T och Y

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR