Permalänk
Inaktiv

Familjen Topre (inkl. släktingar) på Promenad i (delvis) nya vinterkläder:

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Självinsikt och medicin!
Permalänk
Medlem

Senaste tillskottet här i familjen blev en lillasyster.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Inaktiv

Självinsikt!
Permalänk
Medlem

Schrödingers tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Tysk? Dye-sub? Cherry MY?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

Tysk? Dye-sub? Cherry MY?

US ANSI, jepp och jepp

Permalänk
Medlem

@Khers: Jag hoppas att Imsto kommer i närheten av dessa...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Den outhärdliga väntan är över, lådan har öppnats!

Permalänk
Inaktiv

Självinsikt
Permalänk
Medlem

Tänkte det skulle vara kul att testa programmera på (typ) ANSI.

Så tog hem ett Magicforce Gateron Clear som för tillfället får lite o-ringar på sig.

Första tanken är, jävlar, det är inget motstånd alls i dom här brytarna, men vi får se, det slår ju Macbook'ens inbyggda iaf.

Permalänk
Medlem

Svarta mods trillade in idag.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Skrivet av dorf_se:

Vart har du köpt dina keycaps?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av törnvall:

Vart har du köpt dina keycaps?

Modsen kommer från ett GB på GH. Extra kit säljs just nu.
https://geekhack.org/index.php?topic=80267.0

Space kommer från ett GB på DT. Kommer nog del två på denna i januari.
https://deskthority.net/group-buys-f50/gmk-hadapter-hadditionals-kit-t14007.html

Resten av tangenterna kommer från ett gammalt Cherry G81-1000. Jag hade tur och hittade ett på blocket.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Inaktiv

Självinsikt/Kritik!
Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av anon257891:

För lite bilder!
Gillade inte riktigt hur Nantucket Selectric såg ut på mitt röda alu-chassi. Så jag fick sätta ihop en GH60 (Falbatech) med trächassi :

Sinnessjukt vackert! Att man inte hoppade på Selectric är ju något att vända sig i graven över sedan.

Samma gamla bord, nytt stöd.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Sinnessjukt vackert! Att man inte hoppade på Selectric är ju något att vända sig i graven över sedan.

Samma gamla bord, nytt stöd.

http://oi63.tinypic.com/14v7kie.jpg

Har du gjort handledsstödet själv? Hur?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

@dorf_se: HHKB-höger shift > vanlig höger shift

Permalänk
Medlem

@Khers: Absolut! Lätt att vänja sig vid också! Jag har slagit fel ett antal gånger när jag ska skriva @ men annars så gillar jag denna layout väldigt mycket!

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Trevligt att få se den i lite ljus:) Ser trevlig ut.

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Lille pok3r fick agera mellanlandning för Quartz tills Whitefoxet fått nya brytare. Måste dock säga att jag fortfarande gillar Cherryprofil bättre än DSA än så länge. Ska ge det lite tid dock.

Btw, finn några fel

Permalänk
Medlem

Samlingen

Permalänk
Medlem

Sandwich någon? Ny plate med 'costar' stabs och brytarbyte i helgen om tillfälle ges Från Mx green till gateron brown

@Gray Det jag hittar är win-FN på högersidan, men det finns så många olika layouter att det är svårt att veta Några ledtrådar?

@maximm många små leksaker där, fint som snöus! Vad är det för några? Smått nyfiken på SA-brädans case! Är inte helt övertygad om mitt nuvarande 60%-case är "the one" nämligen.

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/lCALnTW.jpg
har nu fått hem mitt Miami pbt och satt det på mitt cm masterkeys pro s, stor förbättring mot dom sakerna abs keycapsen som tangentbordet kom med

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Filco Majestouch 2 TKL och Leopold FC210TP med blanka PBT-keycaps.

Ni får ha lite överseende med kvalitén på första bilden. Vårt kära land är mörkt större delen av dagarna nu och min enda kamera är telefonen. Andra bilden är tagen i dagsljus och visar mer korrekta färger.

Jag saknar förövrigt fyra tangenter på numpaden, men det kommer sen när jag hittat något roligt att ersätta dom med.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv

Ohjälpsam!

Allmänt ohjälpsam!
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@PV52: Fixade dina taggar för din bild: http://i.imgur.com/lCALnTW.jpg

Tackar ! Är ny på dehär med att använda imgur så vet inte riktigt hur det funkar än

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte riktigt på trenden med numpad lösa tangentbort, men jag är väl för gammal kanske:-)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Då har man pimpat det gamla Filco tangentbordet med lite Zealios.
Ber om ursäkt för bildkvalitén, men bilderna blev tagna i stridens hetta med telefonen.

Kan säga att det inte var någon lek att få bort lödtennet Filco har använt från fabrik. Fick lägga i eget lödtenn på varje switch för att sedan suga bort det, Filcos lödtenn vägrade bli flytande om jag inte hade på eget tenn och blanda ihop det med. Aldrig varit med om något liknande.

Tangentbordet fick även en uppgradering från Cherry doubleshots till Vortex PBT doubleshots.