Microsoft Support ringer ,,,,,

Permalänk
Medlem

Microsoft Support ringer ,,,,,

Hej,
har iveckan blivit uppringd 2 gånger av personer som uppger att de arbetar på Microsoft support och att jag har ett allvarligt fel i mitt system.
Tackade båda gångerna för samtalet och sa till dem att Microsoft support aldrig ringer upp användare hux flux. Talade engelska med indisk dialekt.
För er som kan se telefonnummer : 009712179514 resp. 009712179518. Tydligen tror de att folk har glömt bort lurendrejeriet ....

Permalänk

Fått samma samtal och drivit med dem. Bäst var nog när de ringde till en tjej kompis som jobbar i receptionen på apples hkhär i sthlm och sa att deras windows datorer hade virus...:P

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Fått samma samtal och drivit med dem. Bäst var nog när de ringde till en tjej kompis som jobbar i receptionen på apples hkhär i sthlm och sa att deras windows datorer hade virus...:P

Vid första samtalet sa jag att jag inte körde Windows utan annat os , då började de med att det var inte i operativet utan i internetdelen - vilka clowner ...l

Permalänk
Medlem

Mitt internet har virus, ditt internet har virus .. Allas internet har virus i internetdelen.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Ja shit så jäkla trött på dem. De höll på och ringde 2-3 gånger för ett halvårsedan. De slutade efter att min sambo sa till dem att hon skulle ringa polisen. Nu har de börjat igen och ringde idag för 3dje gången denna vecka, senast idag så sa jag:

"Ringer ni igen så skall jag skära av ditt könsorgan, äta upp skiten.
Sedan gräver jag ner dig, och pissar på din grav"

Omoget kanske, men fan inte överdrivet, idioterna ger sig inte...
Får se om de ringer igen imorron.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem

Har fortfararande inte fått något samtal.. :,(

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har fortfararande inte fått något samtal.. :,(

Inte jag heller men har skyddat nummer... xD

Permalänk
Medlem

Har inte skyddat nummer, men är med i NIX. Tror du att de använder sig av NIX-registret..?

Alla andra får ju påringningar, men inte jag..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Varför ringer de inte mig? Jag skulle ha så roligt med dem...

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så vill jag också få ett samtal från dom för att få jävlas tillbaka lite Men jag förstår helt klart att ni som fått fler samtal börjar bli less

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

lösning.
Ni som längtar efter att få ett sånt samtal kanske kan skicka telefon# till dom som har fått nog, Dom som har fått nog får samtalet och säger att ring dessa nummer istället.

Intresset verkar vara stort så "fler kunder" till lurendrejarna, lär minska samtalen till dom mer drabbade också.

Permalänk
Medlem

De ringde hem till frun min våren 2011 de dumma idioterna.
Min fru höllt stenhårt på att "ni får ringa när min man är hemma" då blev dom förbannade och struntade i det hela.
Har ingen hem telefon längre men skulle vilja driva med dem

Permalänk
Medlem

Har varit någon som ringt runt här i området de senaste dagarna också. Styvfarsan svarade och spelade dum sen började indiern (troligtvis) svära när han insåg att han bara blivit lurad. Underhållning kan jag säga.

Permalänk
Medlem

Önskar att de sedan tar itu med Finland (dvs ringer till mig ) då de inte får napp i Sverige längre. Kanske de är oroliga att engelskakunskaperna inte är på topp här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Ja shit så jäkla trött på dem. De höll på och ringde 2-3 gånger för ett halvårsedan. De slutade efter att min sambo sa till dem att hon skulle ringa polisen. Nu har de börjat igen och ringde idag för 3dje gången denna vecka, senast idag så sa jag:

"Ringer ni igen så skall jag skära av ditt könsorgan, äta upp skiten.
Sedan gräver jag ner dig, och pissar på din grav"

Omoget kanske, men fan inte överdrivet, idioterna ger sig inte...
Får se om de ringer igen imorron.

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag reagerade mest på var att du ville äta könsorgan...

Men bra tips, ska be farsan och skita i sådana samtal så han inte blir lurad...

Permalänk
Medlem

jag vill också bli uppringd, vill sitta och se hur lång tid man kan driva med dom innan dom lägger på

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har inte skyddat nummer, men är med i NIX. Tror du att de använder sig av NIX-registret..?

Alla andra får ju påringningar, men inte jag..

Dom kommer förbi NIX, dom kom fram till min mormor och morfar som använder NIX. Men det finns redan en sammanfattningstråd för detta ämne!

Länk: http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1097811...

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Var anmäler man sig så man blir uppringd? XD
Jag vill med driva lite med dom

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Själv lurade jag en internetleverantörförsäljare att jag var dålig på esevenska och inte hade aning om vad bredband var trots att jag har bredbandsabonnemang. Blev ombedd att snaras kontakta kundtjänst för att avsluta abonnemanget om jag inte ens hade en dator.

Så där var det väl ändå rätt snällt att de ville hjälpa en trots att de initialt ville pocka på mig skit...

Permalänk
Medlem

Jag tror att de prioriterar hushåll med kvinnor, de har ringt till oss två gånger och bett att få tala med min mor.
Första gången de ringde så gav hon mig telefonen för hon hade hört talas om lurendrejerierna och anade att det var de som ringde. Mycket riktigt var där en man med indisk brytning som talade engelska i luren, han påstod sig ringa från Microsoft och att de hade fått en felanmälan från vårat hushåll varpå han ber mig starta hushållets dator. Jag och en kompis tar tillfället i akt och bråkar med honom i strax över en halvtimme. Lägger luren vid högtalarna och spelar upp http://www.youtube.com/watch?v=6GggY4TEYbk&feature=related spelar dumma, missförstår instruktioner och jobbar oss i största allmänhet. Till slut får han nog och säger "Hey listen, can you do one last thing? Go fuck yourselves!"

Sedan ringde de igen häromveckan, jag tänkte att nu ska jag ha roligt, men det var som att han inte reagerade på vad jag sa. Jag sa att jag inte kunde starta datorn eftersom jag spillt läsk i den, men han fortsätter bara "Please go to website bla bla bla" Så jag orkade inte slösa tid på en sån tråkig prick och la på.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)