World of tanks-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pekkasteele:

Är det? För förut så var det ju en trälåda på dom kommande dagarna men nu är det bara ett X på kommande dagar, så antog att det var slut nu.

Jaha, ja okej då ska jag inte säga något. Då kanske det är slut då.

Permalänk
Skrivet av anon32713:

Jaha, ja okej då ska jag inte säga något. Då kanske det är slut då.

Är inte heller säker, hoppas du har rätt och jag fel!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pekkasteele:

Är inte heller säker, hoppas du har rätt och jag fel!

Det kom ju lite fler nu, massa mediums och en TD, men det var inget för mig

Permalänk
Skrivet av anon32713:

Det kom ju lite fler nu, massa mediums och en TD, men det var inget för mig

Nää, inte för mig heller, möjligen STA-2 men, nja, vill ha T26E5 helst..

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

In med er nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

någon mer än jag som har bredband2 och har väldigt laggigt på eu server 2.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas Strv 81 blir bra

Permalänk

Bästa matchen i STRV S1 och ett av mina bästa resultat ngnsin känns det som. delade ut skada till höger och vänster, inser sen att det är över 5k, blev lite chockad, hade inte hållit koll alls på räknaren

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deltasierra74:

Bästa matchen i STRV S1 och ett av mina bästa resultat ngnsin känns det som. delade ut skada till höger och vänster, inser sen att det är över 5k, blev lite chockad, hade inte hållit koll alls på räknaren

http://i.imgur.com/bHbXUs0.jpg

Intressant val av crew skills. Recon, Snap shot och Sit Awa innan Camo och 6th, har du någon tanke bakom det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon32713:

Intressant val av crew skills. Recon, Snap shot och Sit Awa innan Camo och 6th, har du någon tanke bakom det?

Skickades från m.sweclockers.com

Egentligen inte. Ville få maximal siktsträcka. vet inte om jag tänkte använda besättningen till Emil-vagnarna sen, så därför jag tog snap shot. men funderar på att träna om besättningen när de är klara med 3e färdigheten. tar gärna emot förslag på vettiga crew skills

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltasierra74:

Egentligen inte. Ville få maximal siktsträcka. vet inte om jag tänkte använda besättningen till Emil-vagnarna sen, så därför jag tog snap shot. men funderar på att träna om besättningen när de är klara med 3e färdigheten. tar gärna emot förslag på vettiga crew skills

Du får en procentbaserad ökning av viewrangen med recon och situational awareness. Men eftersom "baseviewrange" är låg vinner du inte så mycket på det. Camoskillen vinner du däremot mycket på givet bra base camo value. Så det hade nog varit att föredra att skilla camo.
Sixth sense är nog den skill jag helst vill ha. Är också en Perk så bra att träna den tidigt. BIA är inte heller dumt (speciellt inte om man "stackar" den med vents + extra consumable). Om man skall gå BIA först eller ta Sixth sense före kan kanske diskuteras, men eftersom du redan har mer än två skills spelar det ingen roll i det här fallet.

Hade tagit: Commander: Sixth sense, BIA, Camo. Gunner: Camo, BIA, (valfri), Radio operator/Loader: Camo, BIA, (valfri).

Många hade nog valt "repair" på som tredjeskill, men jag har inte spelat den vagnen så jag vet inte hur ofta tracksen blir avskjutna (eller om det räcker med ett small repair kit).

Skall du sätta besättningen i Heavys sen så gäller såklart inte dessa förslag.

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Du får en procentbaserad ökning av viewrangen med recon och situational awareness. Men eftersom "baseviewrange" är låg vinner du inte så mycket på det. Camoskillen vinner du däremot mycket på givet bra base camo value. Så det hade nog varit att föredra att skilla camo.
Sixth sense är nog den skill jag helst vill ha. Är också en Perk så bra att träna den tidigt. BIA är inte heller dumt (speciellt inte om man "stackar" den med vents + extra consumable). Om man skall gå BIA först eller ta Sixth sense före kan kanske diskuteras, men eftersom du redan har mer än två skills spelar det ingen roll i det här fallet.

Hade tagit: Commander: Sixth sense, BIA, Camo. Gunner: Camo, BIA, (valfri), Radio operator/Loader: Camo, BIA, (valfri).

Många hade nog valt "repair" på som tredjeskill, men jag har inte spelat den vagnen så jag vet inte hur ofta tracksen blir avskjutna (eller om det räcker med ett small repair kit).

Skall du sätta besättningen i Heavys sen så gäller såklart inte dessa förslag.

tack så mycket för förslagen! Ska prova dessa sen Tracksen åker av ibland men det brukar klara sig med litet repairkit.

Permalänk
Medlem

@deltasierra74: Du är ju visserligen inte så långt ifrån att få sixth sense nu (även om tredjeskillen är seg), så vill du spara guld kan du ju träna camo som fjärdeskill.

Permalänk
Medlem

Någon som kör på Sweclockers Teamspeek?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Teamspeak*

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Teamspeak*

Raparted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Teamspeak*

Ojdå

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Har inte spelat på länge, speciellt inte Type 5 den är rolig att köra speciellt när skotten penetrerar

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

https://thedailybounce.net/2017/08/16/strv-81-primo-victoria-...

Det verkar som Strv 81 har blivit ersatt av en Sabaton tank :/

Permalänk
Medlem

@Rasmus117: Oroa dig inte, det kommer gå att köpa stridsvagn 81 vid sidan om "sabaton" versionen. Precis som defender/obj 252u mm.

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte wot längre, spelbalansen är så otroligt dålig. Synd att WG har kört ner spelet pga. deras girighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

@Rasmus117: Oroa dig inte, det kommer gå att köpa stridsvagn 81 vid sidan om "sabaton" versionen. Precis som defender/obj 252u mm.

Mvh

Det står ju i länken att den inte kommer gå att köpa som Strv 81?

Permalänk
Medlem

@Rasmus117: Ojdå det kanske stämmer, trodde det skulle vara som alla andra. Dock ingen större förlust, mycket snyggare såhär!

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Det står ju i länken att den inte kommer gå att köpa som Strv 81?

Den kommer senare misstänker jag, Defender, Patriot och Liberté kom senare med den vanliga färgerna.
Kollar man i mobil-appen så finns Strv 81 med i Tankopedian.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag spelar inte wot längre, spelbalansen är så otroligt dålig. Synd att WG har kört ner spelet pga. deras girighet.

Oj vad tråkigt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag spelar inte wot längre, spelbalansen är så otroligt dålig. Synd att WG har kört ner spelet pga. deras girighet.

Inte för att låta tjatig, men har du testat kompetetivt? Tournaments, tredjepartstournaments, TB, SH, CW?
Man behöver inte ens spela i team eller plutt. It adds another flavour även i solo.

Jag gör mina solo till 99%, glömmer bort att spela hälften av dem. Bästa är att jag kan grinda undertiden som jag tävlar lite casual sådär lixom. På det hela så spelar obalans inte så stor roll när man väl kör t.ex. 1v1 eller bara grindar wins/dmg.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

någon mera än jag som har screen tearing i senaste update till gmaescom garaget?

Har g-sync skärm men har ändå massiv screen tearing i wot. och det är bara i wot jag har det. alla andra spel jag spela fungera utan screen tearing= bf1, gta v,stronghold etc ,

testat borderless samt window mode då försvinner tearingen i spelet.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

Jag har två uppdrag i uppdragslistan men jag kan inte fattar hur jag slutför dessa.

"Daglig utmaning: avancerad utmaning" heter den första och den andra är "jag vill ha allt!"

Någon som vet vad det är?

Permalänk
Skrivet av deltasierra74:

Jag har två uppdrag i uppdragslistan men jag kan inte fattar hur jag slutför dessa.

https://i.imgur.com/hjfSvbq.jpg

"Daglig utmaning: avancerad utmaning" heter den första och den andra är "jag vill ha allt!"

Någon som vet vad det är?

Ja jag är inte alls vän med det nya utseendet på dom där sidorna, man vet ibland inte alls vad man ska göra, trodde det bara var jag som inte fattade vart jag skulle klicka ....

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

@deltasierra74:
Om du ställer muspekaren över "Stridsläge" ("Battle Mode" för mig) så står det "Mission can be completed in following modes: Global Map".

Så jag tolkar att uppdraget (Advance daily challenge) "requirement" är att du spelar på en "Global map" och "condition" är att du skall vinna fyra matcher.

Men jag kan inte bekräfta att det är så eftersom jag bara spelar Random...jag håller även fullständigt med @pekkasteele...det nya gränssnittet är ett bra exempel på ett dåligt designat GUI...