World of tanks-tråden

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

@deltasierra74:
Om du ställer muspekaren över "Stridsläge" ("Battle Mode" för mig) så står det "Mission can be completed in following modes: Global Map".

Så jag tolkar att uppdraget (Advance daily challenge) "requirement" är att du spelar på en "Global map" och "condition" är att du skall vinna fyra matcher.

Men jag kan inte bekräfta att det är så eftersom jag bara spelar Random...jag håller även fullständigt med @pekkasteele...det nya gränssnittet är ett bra exempel på ett dåligt designat GUI...

Helt rätt! Tack så mycket för förklaringen och svaret

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat med 3 X Fame i toppen

En har dem har en WR på 68% efter 39000 battles!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Inte helt oväntat med 3 X Fame i toppen

Leg sucking platoondonators!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Snabb fråga...

Om man köper det stora paketet med Guard + en massa tillbehör samt T-28E med F-30, kan man på något sätt ge bort T-28E om man redan har den? Jag har absolut ingen användning för 2st av denna så då kan jag ge bort den till en kamrat istället...

Nu är denna fråga hypotetisk då jag inte direkt är så där överväldigt sugen på Guard´en men kan vara bra att veta till framtiden.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Fototoken:

Snabb fråga...

Om man köper det stora paketet med Guard + en massa tillbehör samt T-28E med F-30, kan man på något sätt ge bort T-28E om man redan har den? Jag har absolut ingen användning för 2st av denna så då kan jag ge bort den till en kamrat istället...

Nu är denna fråga hypotetisk då jag inte direkt är så där överväldigt sugen på Guard´en men kan vara bra att veta till framtiden.

Nope, du kan bara gifta hela paket. Däremot kan du inte ha 2 st av samma premium, utan du får dess värde i guld på ditt konto istället, såvida den ena inte heter nåt annat, typ is-6 black, då kan du ha två av samma vagn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SuperOlsson:

Nope, du kan bara gifta hela paket. Däremot kan du inte ha 2 st av samma premium, utan du får dess värde i guld på ditt konto istället, såvida den ena inte heter nåt annat, typ is-6 black, då kan du ha två av samma vagn.

Ahhh, då vet jag, stort tack för hjälpen!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det verkat inte ha varit något överdrivet sug efter Guard, visst möter man den men inte i några mängder som med vissa andra premiums när de släpps. På pappret verkade den riktigt bra, fet kanon med bra träffsäkerhet, bra bakmonterat torn etc etc. Men i verkligheten så har jag inte mött någon än som har spelat den bra. De flesta åker runt som en vanlig medium och visar hela chassit. Det ska väl tilläggas att jag spelar mestadels tier 8-9 nuförtiden, antar att den är värre om man kör en tier 6 vagn och möter den.

Någon här som har införskaffat den och har några synpunkter på den?

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Jag känner en som blev väldigt inspirerad av tanks

Permalänk
Medlem

@Spektra: Jag har den ju inte själv trots att jag vill ha en RU med crew trainer. Det som fortfarande håller mig tillbaka är den horribla DPMen. Bra alpha är ju bra men jag tycker personligen att RU meds dpm spelstil är väldigt rolig. Denna går ju helt ifrån detta. Mer sugen på T-44-100 om det inte vore för priset

Men den är säkert bra, inte OP som de tidigare premsen bara. Hoppas dom går tillbaka till att göra balanserade prems igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Du får en procentbaserad ökning av viewrangen med recon och situational awareness. Men eftersom "baseviewrange" är låg vinner du inte så mycket på det. Camoskillen vinner du däremot mycket på givet bra base camo value. Så det hade nog varit att föredra att skilla camo.
Sixth sense är nog den skill jag helst vill ha. Är också en Perk så bra att träna den tidigt. BIA är inte heller dumt (speciellt inte om man "stackar" den med vents + extra consumable). Om man skall gå BIA först eller ta Sixth sense före kan kanske diskuteras, men eftersom du redan har mer än två skills spelar det ingen roll i det här fallet.

Hade tagit: Commander: Sixth sense, BIA, Camo. Gunner: Camo, BIA, (valfri), Radio operator/Loader: Camo, BIA, (valfri).

Många hade nog valt "repair" på som tredjeskill, men jag har inte spelat den vagnen så jag vet inte hur ofta tracksen blir avskjutna (eller om det räcker med ett small repair kit).

Skall du sätta besättningen i Heavys sen så gäller såklart inte dessa förslag.

Njae, du har rätt i det mesta du säger. Men de finns ingen diskussion mellan BIA eller Sixth. Sixth skall man ALLTID oavsett tank ha som första skill. När du väl spelar är det den enda skillen som verkligen har stor impact. På en svensk td ska du börja med camo på alla sen retraina sixth alternativt sixth+camo om du inte vill retraina. Sedan vill du ha camo på commadern (kan retraina BIA när den blir 100% om du verkligen vill ha BIA så tidigt).

Svenska TDs är de ultimata camo snipers, camo och sixth sense är de absolut viktigaste skillsen för dom.

Permalänk
Medlem

Problem.
När jag försöker nå beta ratings i klienten så får jag bara:

What do?
Ominstallerat. Tagit bort dossier.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

aw yuss

modda fuggen bredkrums

På det hela, fasen vad nice Konk har varit. Kommer sakna kanonen och den i övrigt välbalanserade platformen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

aw yuss

https://i.imgur.com/75Rma6z.png

modda fuggen bredkrums

På det hela, fasen vad nice Konk har varit. Kommer sakna kanonen och den i övrigt välbalanserade platformen.

Ptja, det är ju WG. Att den är välbalanserad är väl anledningen att den tas bort.

/S

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ptja, det är ju WG. Att den är välbalanserad är väl anledningen att den tas bort.

/S

Conq tas ej bort, det är fv215b som tas bort

Permalänk
Medlem

in på discord.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Enda skottet man hann få iväg den matchen.

Dold text
Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv

Ett skott i racket är bättre än två i tracket

Permalänk
Medlem

Vad menar folk när de skriver "stop playing pedal we not need gays today"? Fick det meddelandet av en spelare idag efter en match där jag visst kanske inte presterade otroligt men inte dåligt heller. Sedan att de blockerar mig så fort de skrivit så jag inte har en chans att svara är ju modigt.

http://www.wotstats.org/stats/eu/generalraf/ Och han har inte ens över 50% winrate.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad menar folk när de skriver "stop playing pedal we not need gays today"?

Det är utrikiska för "Jag är osäker i min tillvaro och får inte den uppmärksamhet jag behöver, hjälp mig att lära mig uppskatta mig själv och min livssituation".
Helt enkelt bara att skicka complaint, blockera, dra ett sträck och gå vidare.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det är utrikiska för "Jag är osäker i min tillvaro och får inte den uppmärksamhet jag behöver, hjälp mig att lära mig uppskatta mig själv och min livssituation".
Helt enkelt bara att skicka complaint, blockera, dra ett sträck och gå vidare.

Jo jag förstår att det antagligen är en 12 åring eller något som tycker det är coolt att kalla folk gay. Men tänkte om första biten "being pedal" var något speciellt uttryck för world of tanks aldrig blivit kallad det tidigare i något spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Pedal betyder väll homosexuell på något östspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Pedal betyder väll homosexuell på något östspråk.

Du har rätt. Googlade lite och det verkar betyda homosexuell på i alla fall bulgariska och polska, enligt en hemsida som heter urbandictionary. Då behöver jag inte fundera mer på det

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

När jag spelar försöker jag fokusera på 15 fiender och bryr mig inte om utifall gräset svajar eller om min pansarvagn har HD textures och så vidare för när det väl gäller är jag i första persons läge och vill ha så lite skräp i vägen mellan mig och fiende, och då undrar jag om det här verkligen lockar fler spelare till WoT, och då om det är med sådana som beundrar omgivningen man hamnar i lag med då man förlorar då klarar jag mig hellre utan dessa, men jag måste erkänna att vatteneffekterna är riktigt coola. Men allt annat kan de hoppa över.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

När jag spelar försöker jag fokusera på 15 fiender och bryr mig inte om utifall gräset svajar eller om min pansarvagn har HD textures och så vidare för när det väl gäller är jag i första persons läge och vill ha så lite skräp i vägen mellan mig och fiende, och då undrar jag om det här verkligen lockar fler spelare till WoT, och då om det är med sådana som beundrar omgivningen man hamnar i lag med då man förlorar då klarar jag mig hellre utan dessa, men jag måste erkänna att vatteneffekterna är riktigt coola. Men allt annat kan de hoppa över.
https://youtu.be/863tyJf0u5E

Det har varit svårt att motivera kompisar och övriga börja plutta med en, inte främst pga WGs beteende eller communityn eller något sådant utan delvist mest pga det man först märker av i gameplay.
Grafik, laddningstider, koncept, pluttmöjligheter, grind osv står i vägen för att locka in en stadig ström av nya spelare. Det är svårt att förändra konceptet som sådant eller grinden utan att ha sönder spelet för befintliga spelare så då återstår de enkla sakerna som t.ex. grafik.
Det är länge nu som vi har väntat på att WG ska visa upp något som gör spelet värdigt ett fortsatt liv utanför den stadigaste ryska/kinesiska marknaden. Grafiken är en del av det vi väntat på.
Vidare går det att fortsätta utveckla spelet i en mer naturlig riktning med hjälp av bättre grafik. Det kan bli enklare att införa eller förändra andra aspekter som t.ex. garaget, laddningstider, optimering, premiumtid/konto, camo och dekaler, uppdrag, team/klan-matcher.
Förmodligen kommer det inte bara att gå att stänga av en hel del effekter, utan även att modda bort dem.

Spelare som gör annat än sitt yttersta kommer det alltid att finnas, oavsett ny grafik eller ej.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

När jag spelar försöker jag fokusera på 15 fiender och bryr mig inte om utifall gräset svajar eller om min pansarvagn har HD textures och så vidare för när det väl gäller är jag i första persons läge och vill ha så lite skräp i vägen mellan mig och fiende, och då undrar jag om det här verkligen lockar fler spelare till WoT, och då om det är med sådana som beundrar omgivningen man hamnar i lag med då man förlorar då klarar jag mig hellre utan dessa, men jag måste erkänna att vatteneffekterna är riktigt coola. Men allt annat kan de hoppa över.
https://youtu.be/863tyJf0u5E

Ger ju mer levande slagfält om något, alltså i teorin kommer det kännas att du är på stort slagfält. Inte bara på den 1x1Km stora ytan.

Det ger ju i alla fall djup i spelet, sen tar ju spelet upp närmare 20GB på min dator i alla fall undrar hur mycket mer det kommer ta upp.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Alakai:
@Broken-arrow:

Ja, det är nog inte så fel ändå, bara jag som inte ser den större bilden av utvecklingen här.
Början när det smäller och har sig är ju positivt, vore kul om det skulle kraschlanda något flygplan mitt i en match eller om de befolkade planen med vanliga npc som kör omkring, tåg som passerar osv. istället för kulisser.
Men bandvagns spåren är helt onödiga då de försvinner efter hundra meter, ibland buggade(flimrade) ur då jag använde det förr i tiden... det hade varit mer intressant om de varit fysiska spår i marken och att ens fordon inte åker omkring och välter hur lätt som helst.

Och banor som Ensk kunde de gärna gjort lite större för vissa banor är ju inte ens 1x1Km, samt att banor som denna kunde göras lite mer kuperad så att vissa fordon som inte är anpassad för sidescraping har någon chans. Men det kanske är jag som inte vet hur man spelar, vilket jag får höra ibland, men det är nog därför jag ogillar tier 10, där man måste veta exakt varenda fordons svaghet annars spelar det ingen roll om man laddar apcr eller vanlig ammunition. Så vissa påstår nog att jag inte gör mitt yttersta ibland, och jag vill nog revidera mitt påstående om att jag fokuserar på 15 fiender, jag fokuserar nog på de jag möter och missar ibland de andra, men så är det nog för många, pipan visar ju åt vilket håll man kan skada någon.

Den dära gröna/röda siktet är ju dessutom helt missvisande, senast i helgen då jag sköt på en Tortoise med rött sikte och blam, 528 i skada med min tier 8 Waffenträger, så helt slumpvis om vissa skott penetrerar eller inte, grönt/rött sikte är inte trovärdigt alls.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

@Alakai:
@Broken-arrow:

Ja, det är nog inte så fel ändå, bara jag som inte ser den större bilden av utvecklingen här.
Början när det smäller och har sig är ju positivt, vore kul om det skulle kraschlanda något flygplan mitt i en match eller om de befolkade planen med vanliga npc som kör omkring, tåg som passerar osv. istället för kulisser.
Men bandvagns spåren är helt onödiga då de försvinner efter hundra meter, ibland buggade(flimrade) ur då jag använde det förr i tiden... det hade varit mer intressant om de varit fysiska spår i marken och att ens fordon inte åker omkring och välter hur lätt som helst.

Och banor som Ensk kunde de gärna gjort lite större för vissa banor är ju inte ens 1x1Km, samt att banor som denna kunde göras lite mer kuperad så att vissa fordon som inte är anpassad för sidescraping har någon chans. Men det kanske är jag som inte vet hur man spelar, vilket jag får höra ibland, men det är nog därför jag ogillar tier 10, där man måste veta exakt varenda fordons svaghet annars spelar det ingen roll om man laddar apcr eller vanlig ammunition. Så vissa påstår nog att jag inte gör mitt yttersta ibland, och jag vill nog revidera mitt påstående om att jag fokuserar på 15 fiender, jag fokuserar nog på de jag möter och missar ibland de andra, men så är det nog för många, pipan visar ju åt vilket håll man kan skada någon.

Den dära gröna/röda siktet är ju dessutom helt missvisande, senast i helgen då jag sköt på en Tortoise med rött sikte och blam, 528 i skada med min tier 8 Waffenträger, så helt slumpvis om vissa skott penetrerar eller inte, grönt/rött sikte är inte trovärdigt alls.

Största felet är ju att kulan inte träffar där du siktar (kan hamna lite hur som inom cirkeln). Så där just du pekade kanske den inte penna, men kulan kom på annat ställe där den penna.

Vet att vissa banor är riktigt små och det med rörliga mål på banna hade varit fint tillskott. Ryktas ju om att World of Warplanes skulle byggas ihop med första spelet, men blev inte så (hade varit lite häftigt).

Hur som har inte spelat WOT på par år nu

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Den dära gröna/röda siktet är ju dessutom helt missvisande, senast i helgen då jag sköt på en Tortoise med rött sikte och blam, 528 i skada med min tier 8 Waffenträger, så helt slumpvis om vissa skott penetrerar eller inte, grönt/rött sikte är inte trovärdigt alls.

Den nya indikatorn räknar på effektiv tjocklek, med allt under 20% på rött och över 80% på grönt, om man ska tro enskilda tester. På det hela, skottet kan ha hamnat bättre pga distribution plus att ytan kan ha vridits åt rätt håll emedan man påbörjade beskjutning. Stranger things happens.

Skrivet av Broken-arrow:

Största felet är ju att kulan inte träffar där du siktar (kan hamna lite hur som inom cirkeln). Så där just du pekade kanske den inte penna, men kulan kom på annat ställe där den penna.

Hur som har inte spelat WOT på par år nu

Nya distributionen är helt ok. 2/3 av skotten hamnar inom ±10%, dvs en 0.33 acc träffar ca 70% av sina skott inom 10 50 cm från siktets mitt från 300 meters håll, vilket är helt ok och överensstämmer bättre med mångas upplevelse.

"Buh wait up! Jag ser klart och tydligt att distributionscirkeln är större än 0.33 radie på 100 meter, whaddup?"
Förmodligen att WG gör något så fånigt som tripplar distributionen, att in-game-cirkeln inte uppdaterats eller att den visat fel från början eller att det inte finns någon korrelation alls mellan hur det ser ut och hur det funkar. En del tester visar på att cirkeln verkar korrelera dåligt både med distributionstabellerna samt generella distributionen, som inte är en normaldistribution sedan 9.6. Dock, lägre distvärde betyder alltid bättre generell träffsäkerhet jämfört högre värden (det behöver bara inte visas in-game).

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om att byta in CDC mot Lorraine ioma den nu åtta å passar batten (då 30 B inte är så jätteintressant tyvärr)?
Annars har man IS-6, som kanske kan bytas ut mot annan ryssheavy typ 252an (har inte så jättelångt till 260, inte för att det spelar någon roll för krediterna).
Annars JT88 mot Scorpan kanske, enkom för krediterna?

Funderar ni på något så kallat byte och vad är isf värt att sälja för halva pris?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

@Alakai:
Att göra skada när det är rött är ju inte så farligt. Men jag hade hellre sluppit detta då jag slösat mycket apcr då det visat grönt och ingenting går igenom. Sen har jag hellre en plåtträff som studsar bort än att man skjuter ner i marken fastän hela cirkeln är ovanför marken. Händer inte ofta men nån gång på 100 skott/matcher och då vet man att just den matchen är körd i träffsäkerhet, man missar hur man än siktar, som att det är uppgjort per match.

Ny patch igår, hela chat systemet buggade bort och man kan inte se ens vänner och när de väl nerfade sista uppdraget på light tank klarar jag 4000 utan problem. Låser upp StuG IV och sedan lyckas jag med en sjuk exploit eller bugg. Sista female crew som man får på personal missions buggar ut och jag kan fylla alla vagnar jag vill med dessa, förutom svenska då.
Error, unable to claim reward please try again later. Men sen har jag två namn per plats att välja på och det funkade att spela med denna crew inne på tredje skillen.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!