World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Låt mig bara påpeka att en *bra* vagn är inte beroende utav karta. Och så var det med det.

Så det finns en vagn som fungerar lika bra på Prokhorovka som Himmelsdorf?
IMHO så är det fördel att vara TD på den ena kartan och HT på den andra (men inte vice versa), så IMHO så är att alla vagnar starkare/svagare (beroende) i olika kartmiljöer.

Sedan tycker jag att det kanske är lite raljant att döma ut ett helt träd som "dynga" utan att spelat alla vagnar...men men...åter igen IMHO...

Jag har spelat 252 olika vagnar i WoT och jag måste säg att för mig så är de svenska TD med Siege mode de vagnar som passar min spelstil allra bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Den skiner riktigt bra på prokhorovka, funkar väl hyfsat på malinovka standard, lagom bra på redshire och är i princip skräp på resten av banorna. Den har väl sina stunder, men det kräver att motståndarna är lite bättre än dina lagkamrater och pushar framåt utan att hela ditt lag dör samtidigt som de skiter i att du delar ut smisk medan du campar i en buske långt bak, så 1/5-2/5 matcher som inte är prokhorovka?

Tycker personligen att det går att få den att fungera på de flesta mapsen, förutom dessa små stadsmaps...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag låste upp indien panzer, blir kul att ha en annan tysk medium, som alternativ till panther II. Självklart använder jag både gun laying drive och vertical stab för att förbättre gun handling så mycket så möjligt på mediums och detta är ovanlig kombination. Det som lockar mig med indien panzer är så klart dpm samt 212mm pen och även en mobilare plattform.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om WZ-111 A5 som kommer i nästa patch? 113 är en av mina favoriter vid Tier 10, och WZ verkar nästan bättre i allt. Bättre aimtime, 490 alpha och 2 grader mer gun depression vid fronten. Kommer säkert inte vara lika lätt att använda runt hörn på stadskartor p g a hur fronten är formad.

Permalänk
Medlem

Det är en ny tank som troligen kommer vara obalanserad enligt mig. En mobil tank ska inte ha mer än 400-440 dmg enligt mig.

Permalänk
Avstängd

Jag har inte spelat sen betan jag spela jättemycket och sen när betan var slut så reseta dom mitt konto och då pallar jag inte spela mer. Visste dock inte att jag körde betan då utan kom på det sen.

Någon som vill dra upp lite bilder när ni spelar?

Vilken är den bästa tanken?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Bäst är lite svårt att säga. Allt beror på spelstil och kartan med mera.

Rekommenderar att börja med Amerikanska heavy-linjen som leder upp till T110E5, och gå genom M4A3E2 då man kan fortsätta till medium-linjen där. T29 är en av den bästa vid tier 7, och är lätt att spela med. Väldigt få svagheter. Som ny är även de ryska heavies en bra start tycker jag. De har en del tanks som gör det lättare att lära sig grunderna, (KV-1 till exempel). Undvik kinesiska tanks då de ofta lider av dålig gun depression, vilket gör det svårt att arbeta runt kullar osv.

Permalänk
Medlem

Rätt mycket har ändrats sedan betan, till det bättre hoppas jag. Den roligaste tiers är tier 8 enligt mig. Men du kan experimentera dig fram. Börja lirar med vänner t.ex. gå med i swec klanen så är det lite roligare och när du känner dig mogen så kan du avancera i tiers.

Permalänk
Medlem

Vad tycks om de omgjorda franska tank destroyers?
https://ritastatusreport.live/2017/06/23/wot-french-rebalance...
Spännande om foch 50b får 2400 clip dmg.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

Vad tycks om de omgjorda franska tank destroyers?
https://ritastatusreport.live/2017/06/23/wot-french-rebalance...
Spännande om foch 50b får 2400 clip dmg.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Helt klart intressant nu. Innan hade jag noll intresse för den är linjen, då deras soft-stats för kanonerna var katastrofalt dåliga. Om de har samma soft-stats så skippar jag det, men 6x400 med 2s mellan skotten är lockande.

Permalänk
Medlem

WG är besatta av autloaders, det finns för många autloaders och det kommer bli ett stort balanseringsproblem.

Permalänk
Medlem

@scienta: Nu har jag inte spelat jätte mkt TDs men enligt mig är Strv 103B den bästa TDn i spelet. Kanske Grille 15 hade passat mig bättre men den orkar jag inte expa. Däremot kan jag säga att T5an är en av de värsta tanksen jag spelat (för min spelstil)

Här är average damage globalt på top 10 på t8+TDs. Att säga att dom är dåliga är lite strävt tycker jag. Jag förstår att man kan tycka illa om dom då de kräver en speciel spelstil, men absurd camo+dpm+aim gör mycket damage. Framförallt är det enormt lätt att farma mycket damage mot korkade fiender (vilket det inte finns nån brist på i randoms). 103B är väl dessutom en av de få TDs som används i CW.

Vad får dig att tycka dom är så dåliga?
(Däremot kan jag hålla med dig om att Strv S1 borde varit tech tree tanken då den är 103B/103-0's riktiga lillebror i spelet och Udes har en lite mer speciel spelstil som hade passat perfekt som premium)

T10
1. Strv 103B 2,418.98
2. Object 263 2,156.75
3. T110E3 2,086.65
4. FV4005 Stage II 2,057.82
5. AMX 50 Foch (155) 2,025.22
6. Jagdpanzer E 100 2,020.21
7. Grille 15 2,017.01
8. T110E4 1,967.30
9. Object 268 1,932.16
10. FV215b (183) 1,851.34

T9
1. Strv 103-0 1,816.69
2. T95 1,779.28
3. Object 704 1,700.61
4. Jagdtiger 1,624.72
5. T30 1,619.52
6. Waffentrager auf Pz. IV 1,595.29
7. FV4004 Conway 1,529.99
8. Tortoise 1,467.05
9. SU-122-54 1,427.46
10. AMX 50 Foch 1,340.12

T8
1. Strv S1 1,352.56
2. Rheinmetall Skorpion G 1,342.89
3. UDES 03 1,234.16
4. Rhm.-Borsig Waffentrager 1,199.02
5. Charioteer 1,183.90
6. ISU-152 1,153.15
7. Ferdinand 1,139.74
8. T28 1,132.36
9. Jagdpanther II 1,083.51
10. T28 Prototype 1,078.25

Permalänk
Medlem
Skrivet av lethul:

... Däremot kan jag säga att T5an är en av de värsta tanksen jag spelat (för min spelstil)...

Nooo!! Hur kan du tycka det är just nu en av mina favorit vagnar.. Den är inte bra men den är kul.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lethul:

@scienta: Nu har jag inte spelat jätte mkt TDs men enligt mig är Strv 103B den bästa TDn i spelet. Kanske Grille 15 hade passat mig bättre men den orkar jag inte expa. Däremot kan jag säga att T5an är en av de värsta tanksen jag spelat (för min spelstil)

Här är average damage globalt på top 10 på t8+TDs. Att säga att dom är dåliga är lite strävt tycker jag. Jag förstår att man kan tycka illa om dom då de kräver en speciel spelstil, men absurd camo+dpm+aim gör mycket damage. Framförallt är det enormt lätt att farma mycket damage mot korkade fiender (vilket det inte finns nån brist på i randoms). 103B är väl dessutom en av de få TDs som används i CW.

Vad får dig att tycka dom är så dåliga?
(Däremot kan jag hålla med dig om att Strv S1 borde varit tech tree tanken då den är 103B/103-0's riktiga lillebror i spelet och Udes har en lite mer speciel spelstil som hade passat perfekt som premium)

T8
1. Strv S1 1,352.56
2. Rheinmetall Skorpion G 1,342.89
3. UDES 03 1,234.16
4. Rhm.-Borsig Waffentrager 1,199.02
5. Charioteer 1,183.90
6. ISU-152 1,153.15
7. Ferdinand 1,139.74
8. T28 1,132.36
9. Jagdpanther II 1,083.51
10. T28 Prototype 1,078.25

Som sagt, jag har enbart spelat upp till UDES i vanliga spelet (körde de högre på test-server). Om man ska gå på dina stats så bekräftas ju det jag försöker säga: att WG har släppt en premium-tank som är duktigt mycket bättre än motsvarande original-tank.

Att de struntade i den nya overmatch-regeln gjorde ju att UDES fick en allt för stor svag punkt och därmed är sämre än andra tanks i lägre tier. Se här: http://tanks.gg/compare/udes-03?t=e-25

Den jämförelsen ser inte helt ok ut enligt mig.

I framtiden får du gärna lämna någon form av källa på det du skriver. Det finns mycket att diskutera kring själva listan du har radat upp, så det vore ju bra att veta vart ifrån den kommer och vart och när datan är tagen. Att de svenska tanksen ligger i topp just nu kan lätt förklaras med att de är populärast för tillfället, inte för att de är "bäst".

Förövrigt så har jag tröttnat rejält på spelet överlag med alla dåliga balanseringar och OP-premiums. Jag spelar enbart för sällskapets skull, med swec-klanen på ts.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Du snackar om att overmatchen gör svenska TDs svaga men om overmatch hade buffats då hade även andra tanks buffats vilket skulle påverka hur andra tanks presterar (även svenska TDs). Dvs inga mer pennade skott på vinklade ytor, bounc på paper tanks etc. Jag är inte säker på att buffa overmatch var en bra ide och därför slopade dem iden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Du snackar om att overmatchen gör svenska TDs svaga men om overmatch hade buffats då hade även andra tanks buffats vilket skulle påverka hur andra tanks presterar (även svenska TDs). Dvs inga mer pennade skott på vinklade ytor, bounc på paper tanks etc. Jag är inte säker på att buffa overmatch var en bra ide och därför slopade dem iden.

Men snälla, tänk ett steg längre.

Tanken designades väl ändå med den nya overmatch-regeln i åtanke, men när den sedan slopades - oavsett anledning - så gjordes däremot inget för att kompensera UDES undermåliga pansar.

Tycker du själv att det UDES har rimligt pansar?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Men snälla, tänk ett steg längre.

Tanken designades väl ändå med den nya overmatch-regeln i åtanke, men när den sedan slopades - oavsett anledning - så gjordes däremot inget för att kompensera UDES undermåliga pansar.

Tycker du själv att det UDES har rimligt pansar?

Men balanseras inte pansar (Hull armor) mot (bl.a.) kamouflage (Consealment) på UDES (och alla andra vagnar)?
Så även om UDES är papperstunn så har den vagnen vad jag kan se det bästa Consealment-värden av alla T8 TD i spelet.

Men är det inte bättre att bara konstatera att du inte tycker om UDES och du inte spelar den och det finns andra som inte håller med dig i din upplevelse och med anpassad spelstil uppskattar att spela den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Men balanseras inte pansar (Hull armor) mot (bl.a.) kamouflage (Consealment) på UDES (och alla andra vagnar)?
Så även om UDES är papperstunn så har den vagnen vad jag kan se det bästa Consealment-värden av alla T8 TD i spelet.

Men är det inte bättre att bara konstatera att du inte tycker om UDES och du inte spelar den och det finns andra som inte håller med dig i din upplevelse och med anpassad spelstil uppskattar att spela den?

Det är väl självklart att det är en balanseringsfaktor, men i jämförelsen med UDES och E25, tycker du att det ser balanserat ut?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Enligt stats så underpresterar inte udes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det är väl självklart att det är en balanseringsfaktor, men i jämförelsen med UDES och E25, tycker du att det ser balanserat ut?

Jag frågar inte för att trolla utan bara klara ut så vi talar om samma sak.
Du avser jämförelsen här: http://tanks.gg/compare/udes-03?t=e-25 och att den skulle vara till E25 fördel?

EDIT
Samt, av vilken anledning valde du att jämföra med E25 (och inte en T8 icke-premiumvagn)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Jag frågar inte för att trolla utan bara klara ut så vi talar om samma sak.
Du avser jämförelsen här: http://tanks.gg/compare/udes-03?t=e-25 och att den skulle vara till E25 fördel?

EDIT
Samt, av vilken anledning valde du att jämföra med E25 (och inte en T8 icke-premiumvagn)?

Ja, om det inte ens framgår för er så är det nog ingen idé att fortsätta denna diskussion. Jag har spelat sedan 2011 och tycker väl bara att spelet rent allmänt har gått utför. UDES är bara en av alla rent idiotiska saker som finns att nämna med spelet.

Fråga Videoy om premium-ammo

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Som sagt, jag har enbart spelat upp till UDES i vanliga spelet (körde de högre på test-server). Om man ska gå på dina stats så bekräftas ju det jag försöker säga: att WG har släppt en premium-tank som är duktigt mycket bättre än motsvarande original-tank.

Att de struntade i den nya overmatch-regeln gjorde ju att UDES fick en allt för stor svag punkt och därmed är sämre än andra tanks i lägre tier. Se här: http://tanks.gg/compare/udes-03?t=e-25

Den jämförelsen ser inte helt ok ut enligt mig.

I framtiden får du gärna lämna någon form av källa på det du skriver. Det finns mycket att diskutera kring själva listan du har radat upp, så det vore ju bra att veta vart ifrån den kommer och vart och när datan är tagen. Att de svenska tanksen ligger i topp just nu kan lätt förklaras med att de är populärast för tillfället, inte för att de är "bäst".

Förövrigt så har jag tröttnat rejält på spelet överlag med alla dåliga balanseringar och OP-premiums. Jag spelar enbart för sällskapets skull, med swec-klanen på ts.

Jag ber om ursäkt, jag antog att om man sitter och pratar balans på ett forum vet man att i princip att all statistik kommer ifrån http://www.vbaddict.net/wot.php (Data for this statistics is based on 1.21 million public random games of the last 30 days with 36.41 million tanks participated.)

Hade Udes haft armor hade den varit SJUKT op, det är därför den har bäst camo i spelet (dessutom har den bäst pen och aim av alla T8).
Om en tank skulle haft allt hade vi inte haft nån anledning att spela något annat. Den ligger ju redan högst average damage av alla tech tree t8 TDs. Dessutom kan skillnaden mellan prem tanksen och Udes kunna förklaras av att alla Skorpion/Strv matcher är eliteade, man kan nog anta att 20-40% av Udes matcherna inte är med elite tanks.

Jag förstår inte varför snittet skulle påverkas av vilka tanks som är mest populära, vi pratar snitt inte total damage. Du kan gärna förklara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Men snälla, tänk ett steg längre.

Tanken designades väl ändå med den nya overmatch-regeln i åtanke, men när den sedan slopades - oavsett anledning - så gjordes däremot inget för att kompensera UDES undermåliga pansar.

Tycker du själv att det UDES har rimligt pansar?

UDES designades som en camosniper, något den är extremt bra på.

Jag skulle spontant säga att tycker man UDES är dålig har man inte förstått hur view range/camo funkar i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ja, om det inte ens framgår för er så är det nog ingen idé att fortsätta denna diskussion. Jag har spelat sedan 2011 och tycker väl bara att spelet rent allmänt har gått utför. UDES är bara en av alla rent idiotiska saker som finns att nämna med spelet.

Fråga Videoy om premium-ammo

Jag har också spelat WoT sedan 2011. Visst, ibland blir man frusterad, med det är mer på medspelare än på spelmekanismen.

Jag är inte heller heller säker att det är värt att diskutera ämnet mer, mest eftersom du redan intagit inställningen att det svenska TD-trädet är "ren och skär dynga". Och sedan säga om UDES "Något jävla camo har jag inte heller märkt av att den har".

Just det sista påståendet är en smula anmärkningsvärt tycker jag och funderar vilka förutsättningar du hade när du spelade UDES (besättningen skill, utrustning på vagnen m.m.) samt hur du egentligen uppträdde med vagnen.

Ja - vagnen har inget pansar. Men det är ju inte så vagnen är tänkt att användas. Jag tror inte för en sekund att du inte vet detta, men det är det som gör ditt raljerande så anmärkningsvärt. För UDES är förhållandevis svårtupptäckt (har som sagt det högsta Consealmen-värde av alla T8 TD vad jag kan se), har låg spridning på skotten (hög noggrannhet), hög utgångshastighet på skottet (slipper sikta med framförhållning på rörligt mål) och goda genomslagsförmåga. Det gjorde den i min mening till den bästa sniper-TD jag hade spelat ditintills och den var TD nummer 61 jag spelade, sedan har jag spelat dess både efterföljare och de är ännu bättre (vore konstigt annars).

Men men, jag är en TD-nörd (spelar numera uteslutande TD) och för mig är de svenska vagnarna med Siege mode den ultimata TD:n (att snipa på avstånd).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lethul:

Jag ber om ursäkt, jag antog att om man sitter och pratar balans på ett forum vet man att i princip att all statistik kommer ifrån http://www.vbaddict.net/wot.php (Data for this statistics is based on 1.21 million public random games of the last 30 days with 36.41 million tanks participated.)

Hade Udes haft armor hade den varit SJUKT op, det är därför den har bäst camo i spelet (dessutom har den bäst pen och aim av alla T8).
Om en tank skulle haft allt hade vi inte haft nån anledning att spela något annat. Den ligger ju redan högst average damage av alla tech tree t8 TDs. Dessutom kan skillnaden mellan prem tanksen och Udes kunna förklaras av att alla Skorpion/Strv matcher är eliteade, man kan nog anta att 20-40% av Udes matcherna inte är med elite tanks.

Jag förstår inte varför snittet skulle påverkas av vilka tanks som är mest populära, vi pratar snitt inte total damage. Du kan gärna förklara.

Skrivet av lethul:

UDES designades som en camosniper, något den är extremt bra på.

Jag skulle spontant säga att tycker man UDES är dålig har man inte förstått hur view range/camo funkar i spelet.

Populariteten påverkar resultatet så tillvida att tanks som spelas mer frekvent används potentiellt utav spelare som inte bara är bättre generellt, men som dessutom blir bättre på just den tank de spelar. Vänligen adressera problemet med overmatch istället för att sitta och svamla om statistik. Är eller är inte UDES exakt som den var tänkt ifrån test-servern? Som Videoy säger, overmatch togs ju inte bort för att UDES blev för bra, men att andra tanks också fick samma buff.

Som sagt, jag har spelat sedan 2011 och är tillräckligt insatt i mekaniken. Men jag antar att du är en sådan som istället för att se objektivt på spelet och saker som kan förbättras, så spammar du på med premium-skott och tycker att det är precis som det ska vara.

Förövrigt så hänvisar man alltid till källa.

EDIT: Visst, ja. Jag skulle inte säga mer. Kör på ni!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det är väl självklart att det är en balanseringsfaktor, men i jämförelsen med UDES och E25, tycker du att det ser balanserat ut?

Du menar jämförelsen där du jämför en UDES utanför siege med en e25?

Det är inte 2k vs 2,7k dpm. det är 2,4k vs 2,7k dpm.
Det är inte 3s aimtime, det är 1,44s aimtime.
Detsamma gäller för dispersion och sånt också.

Rätt kul att du väljer att jämföra med en notoriskt trasig vagn (med avseende på camo (och att den behåller en massa av det vid skott) och dpm) med pref mm.

För att inte nämna att 288 vs 150 pen är en "rätt" stor skillnad. udes kan penna det mesta framifrån, e25 dingar otroligt mycket. Och laddar du guld så får du inte ens 200 pen med e25, lycka till mot alla nya tungvagnar i tier 8.

och e25 behöver skjuta tre skott, i sex sekunder för att göra skadan udes gör med ett skott. Det är en eorm boost för camot.

Nej, jämförelsen gör inte att de ser balanserade ut, jämförelsen gör att UDES ser vida överlägsen ut, vilket den är. Detta kompenseras i viss mån av att den är en tier högre och inte har pref.

Skrivet av VideoyGTX:

Jag låste upp indien panzer, blir kul att ha en annan tysk medium, som alternativ till panther II. Självklart använder jag både gun laying drive och vertical stab för att förbättre gun handling så mycket så möjligt på mediums och detta är ovanlig kombination. Det som lockar mig med indien panzer är så klart dpm samt 212mm pen och även en mobilare plattform.

Självklart? gld om du redan har vstab gör väldigt lite skillnad vilket är anledningen till att det är en ovanlig kombination. Har du galet bra besättning så att du inte tycker att du behöver optik? Och om du har galet bra besättning, är inte ventilation en vettig tanke?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Jag hade gld, v-stab + vents för att får nån ordning på gunhandlingen med Indienpanzern. Men det var väldigt länge sen och gunhanlingen har blivit buffad i omgångar sen dess. Kör samma setup på Superpershingen för att kunna "wiggla" men ändå snabbt kunna placera skotten. Sen AP blev buffad spelar det väl visserligen mindre roll.
Hade samma på T49:an (light) men bytte bort gld för att kunna göra spotting missions.

Permalänk
Medlem

Jag brawlar mer än att spotta om jag ska vara ärlig, tycker det är roligare. Och därför behöver jag så bra gun handling så möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

Nooo!! Hur kan du tycka det är just nu en av mina favorit vagnar.. Den är inte bra men den är kul.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

TD med låg shellspeed/aim men bra alpha kräver nästan närstrid, den har inget torn och dålig armor. En kombo som inte alls funkar för mig Gillar man den borde man spela Hetzer istället vilket är samma/bättre tank på t4. Jag brukar generellt inte tycka tanks som inte är bra är särskilt roliga.

Skrivet av scienta:

Populariteten påverkar resultatet så tillvida att tanks som spelas mer frekvent används potentiellt utav spelare som inte bara är bättre generellt, men som dessutom blir bättre på just den tank de spelar. Vänligen adressera problemet med overmatch istället för att sitta och svamla om statistik. Är eller är inte UDES exakt som den var tänkt ifrån test-servern? Som Videoy säger, overmatch togs ju inte bort för att UDES blev för bra, men att andra tanks också fick samma buff.

Som sagt, jag har spelat sedan 2011 och är tillräckligt insatt i mekaniken. Men jag antar att du är en sådan som istället för att se objektivt på spelet och saker som kan förbättras, så spammar du på med premium-skott och tycker att det är precis som det ska vara.

Förövrigt så hänvisar man alltid till källa.

EDIT: Visst, ja. Jag skulle inte säga mer. Kör på ni!

Verkar som att även på detta forum skall man göra samma antagande som ingame, att alla är röda tomater tills dom har bevisat motsatsen. Vilket problem med overmatch är det du svamlar om? Udes skall inte ha någon armor för då hade den förstört T8. Hur hade du pennat de svenska tanksen utan overmatch?

Att man spelat sedan 2011 betyder inte att man kan mekaniken, vilket görs ganska tydligt av att du säger att Udes 03 inte har bra camo. Den har högst stationary camo av alla tanks över T5. Den har såpass hög stationary camo att den har jämförbar camo med light tanks när den rör sig.

Siege mode gör att alla stats sidor du skickar är helt värdelösa då du bara slänger upp o-seigade stats i ansiktet på oss och säger att tanken är kass. Den har inte bara bäst in tier pen, utan även bättre pen än alla T9 förutom storebror Strv 103-0 (samma sak med dispersion, förutom att den har bättre aim än Strv 103-0).

Den har även högst top speed (delat med E-25s storebror) och högst reverse speed (T7+).

Jag skulle säga att det är en jävla tur att den inte har fungerande armor som dess storebröder har (Strv 103-B bouncar även 4e mest av T10 TDs).

Spammar med premium skott? Vad svamlar du om? UDES är väl antagligen tanken i spelet som är minst beroende av premium skott.

Strv 103B med tur -> https://www.youtube.com/watch?v=uwJjZ3xPSb8

Skrivet av VideoyGTX:

Jag brawlar mer än att spotta om jag ska vara ärlig, tycker det är roligare. Och därför behöver jag så bra gun handling så möjligt.

Men om du brawlar är ju gun rammer ännu viktigare?

Gun Rammer > Vert Stab > resten

Permalänk
Medlem
Skrivet av lethul:

TD med låg shellspeed/aim men bra alpha kräver nästan närstrid, den har inget torn och dålig armor. En kombo som inte alls funkar för mig Gillar man den borde man spela Hetzer istället vilket är samma/bättre tank på t4. Jag brukar generellt inte tycka tanks som inte är bra är särskilt roliga.

Jag kan inte annat än att hålla med. Men anledningen för att jag tycker om den är för att den har Gun depression till skillnad från hetzer som jag aldrig spelat... Och det finns inget skönare när man lyckas träffa snipes på över 350m i denna vagnen. Ända nackdelen är att den har värdelös pen/shell velocity. Hade gärna sett att dessa två saker blev lite bättre. Helt klart är den svår att spela och speciell. Tror inte jag vet någon annan som gillar den vagnen!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD