World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är ju 30% på T110e5 gör ju några kronor (4270000 istället för 6100000). Hur länge är den rean kvar kan inte se något datum. Har låst upp den men saknar några miljoner än så länge

Borde vara till den 1:a juli

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:
T110E5 är "Top of the Tree" t.o.m. den 15:e denna månad.
Det är bara att börja grinda ihop krediter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

@jOnÄTÄn:
T110E5 är "Top of the Tree" t.o.m. den 15:e denna månad.
Det är bara att börja grinda ihop krediter

Okej då var det inte så bråttom. Trodde det var söndagen ut eller något

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ett riktigt MM fail är när man hamnar i en tier IX match på Himmelsdorf, motståndarna har en E-75 samt en IX medium i topp.
Vi har 2 B-C 155 55 arty i topp, hur ska det kunna vara rättvist?

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att få in credits just nu är att grinda missions, får man in 300k på ett mission så går det fort

Permalänk
Medlem

@Krucix:
Random MM är inte "rättvis" och det är heller inte meningen heller. Man kan ju alltid hoppas att de två e75 är total noobs så man kan flanka dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fred-wal:

Hej!
Jag är en supernoob och 40+ (ni förstår problemet) och har lite funderingar. Vissa av er kommer bli irriterade och skriva att jag ska leta i tidigare info men jag har redan misslyckats med detta. Här kommer mina frågor:

1. Många skriver att de går upp och ner mellan tiers. Hur mycket tanks ska man spara från lägre tiers? Är det idiotiskt att spara alla? Hur gör ett proffs?

2. Hur gör man med crew? Låter man minimalt antal crew följa mellan sina tanks i varje träd? Jag har läst att om man vill gå ner i tier så måste man träna om sin crew från 90% (om man väljer 20k silver-alternativet) och skill och perks faller också till 90% trots att de varit maxade tidigare. Stämmer det? Hur ska man tänka med crew? Låter man någonsin någon crew stanna i en vagn för att rekrytera helt nya till en högre tier?

3. Hur är det med tillbehör som till exempel kikaren för 500k. Kan den följa med till nya vagnar eller är det låst till den befintliga vagnen?

Såg inte att någon svarat ang. tiers.
Lägre tiers, fint att ha pga campanjs och companies / strongholds. Spar tex tier 6 scout du gillar, en kv85, ev en medium som cromwell eller tysk med mycket hp sök efter vilken som är mer fördelaktig för stunden. Tier 8 är is-3 bra, alt kina 110 eller usa t32. 13 90 skulle jag rekommendera och kanske någon annan light, tyska eller amerikanska. Dessa vagnar är bra att sattsa på att få tag på en del crewskill på så du har sjätte sinnet och en del repairs för heavies etc.

Sen när man grindar vangar så efter ett tag så har man alltid någon vagn per tier nästan...

Jag brukar flytta crew till nästa tier. Från tier 5-6 så kör jag från 100% crew så jag bygger crew skill, sen när jag flyttar till nästa så kör jag guld eller credits till 90-100%. De sista 10% tar mycket mer xp än de första 10%, det är inte linjärt.
När jag når tier 10 med ett crew har jag 3-4 skills per gubbe, sen blir det fler. Om du inte spenderar guld, så kan det då vara god idé att köra lite extra slag innan du går till nästa tier så att när du når tier 8 har du kommit långt på 1a skillen eller inne på andra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fred-wal:

Hej!
Jag är en supernoob och 40+ (ni förstår problemet) och har lite funderingar. ...

1. Jag förstår inte riktigt vad du menar med gå upp och ner mellan tiers? En normal kväll värmer jag upp i tier 4 (Ke-Ho och/eller SU85B) och spelar sen rätt random i tier 5-10 och blandar hej vilt mellan vilket typ av tank jag spelar, innebär det att gå upp och ner mellan tiers? Oavsett, jag sparar alla tanks jag tycker är roliga och jag har nog nån favvo i alla tiers. Vissa sparar tanks som anses bra för tex strongholds och clanwars. Jag skulle inte spara alla tanks då de flesta bara kommer stå och samla damm.

2. Jag flyttar upp crew till nästa tank då det är viktigare med bra crew ju högre tier du spelar. Jag skulle aldrig flytta ner ett crew från en högre tier till en lägre utan istället träna upp ett nytt crew i lägre tier.

3. Vissa equipments kan du flytta fritt, tex kikaren, camo-nät, toolbox osv. Andra måste du avmontera för 10 guld. Jag skulle aldrig sälja equipment utan betalar isf 10 guld för att sätta tex gun rammern i nästa tank. Jag håller dock inte på och avmonterar och monterar om för 10 guld inför varje match utan har skramlat ihop silver till bra equipments på de tanks jag spelar mkt.

*edit*
Här har du lite bra läsning om olika crew skills http://wotlabs.net/articles/crew-skills-perks-unicum/

*edit2*
Om du kan tänka dig att lägga lite pengar på spelet skulle jag rekomendera att köpa någon premium-tank i något av dina favoritträd. De drar in mer silver än vanliga, du kan spela dem med det vanliga crew du vill träna upp (utan att behöva träna om dem) och de får mer crew-xp per match, tror det är x1.5 eller liknande. Kolla dock upp premium-tanken på wikin/forum innan så den verkar rolig/okey annars kommer den ju också bara stå och samla damm

*edit3*
Kom just på... om du verkligen är supernoob, köp isf hellre en premium i typ tier 5 än i tier 8. Du kommer ha roligare och inte bli klagad lika mkt på av resten av ditt lag...

*edit4*
Spana in lite youtube-videos av tex Quickybaby och SirFoch. Man kan lära sig massa genom att se hur de spelar i olika situationer, med olika tanks osv.

*edit5*
Här finns lite basics också http://wiki.wargaming.net/en/Tactics

Permalänk
Medlem

Tack!

@tobababy:

Härligt med alla tips. Ska försöka bena ut lite. Håller på och harvar på Tier 1 fortfarande. Låter ju som att det hur som helst bara är att köpa kikare och kammonät till alla länder/träd så att man hela tiden har i en vagn om de nu är gratis att flytta runt.

Gällande crew så flyttar jag hela tiden upp de bästa och tränar nya i tanksen på låga tiers då. Verkar smartast va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fred-wal:

@tobababy:

Härligt med alla tips. Ska försöka bena ut lite. Håller på och harvar på Tier 1 fortfarande. Låter ju som att det hur som helst bara är att köpa kikare och kammonät till alla länder/träd så att man hela tiden har i en vagn om de nu är gratis att flytta runt.

Gällande crew så flyttar jag hela tiden upp de bästa och tränar nya i tanksen på låga tiers då. Verkar smartast va?

Du behöver inte köpa ås många kamonät och kikare. Jag har 3-4 stycken av varje och ett par verktygslådor men beroende på hur många vagnar man har i strid samtidigt behöver man itne ens så många. När man kört klart matchen med en vagn med t.ex. kammo monterat och den är tillbaka i garaget är det bara att montera av och montera på nästa vagn du vill spela med de prylarna.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fred-wal:

Härligt med alla tips. ...

NP

Om du fortfarande är i tier 1 behöver du inte gå loss och köpa flera binocs/camonät. Bättre isf att köpa ett av varje och sen flytta till den tanken du ska spela, de går att swappa dem oavsett land och tanktyp. Obs: de kickar dock in först efter att du stått still (tornet får röra sig) i 3 sekunder, så inte mkt värt på tanks som överlever på sin rörlighet.

Jag skulle även rekomendera att vänta med premium-tanks tills du provat på olika tanktyper och fått lite känsla för skillnaderna och vad du gillar, har för mig att man måste upp i typ tier 4 för att det ska börja bli skillnad.

2 st tier 3 tanks jag sparat och spelar hyffsat ofta är...

pz1c: tysk light, liten snabb smidig med magasin. Autoaim och bara koncentera sig på att köra runt fienden.
https://www.youtube.com/watch?v=n-Di6QBugIs

cruiser mk 2: brittisk light med derp-kanon. skotten går sjukt långsamt men tillfredställande att oneshotta fienden.
https://www.youtube.com/watch?v=Ixv_V4FOn10

Have fun

Permalänk
Medlem
Skrivet av fred-wal:

Hej!
Jag är en supernoob och 40+ (ni förstår problemet) och har lite funderingar. Vissa av er kommer bli irriterade och skriva att jag ska leta i tidigare info men jag har redan misslyckats med detta. Här kommer mina frågor:

1. Många skriver att de går upp och ner mellan tiers. Hur mycket tanks ska man spara från lägre tiers? Är det idiotiskt att spara alla? Hur gör ett proffs?

2. Hur gör man med crew? Låter man minimalt antal crew följa mellan sina tanks i varje träd? Jag har läst att om man vill gå ner i tier så måste man träna om sin crew från 90% (om man väljer 20k silver-alternativet) och skill och perks faller också till 90% trots att de varit maxade tidigare. Stämmer det? Hur ska man tänka med crew? Låter man någonsin någon crew stanna i en vagn för att rekrytera helt nya till en högre tier?

3. Hur är det med tillbehör som till exempel kikaren för 500k. Kan den följa med till nya vagnar eller är det låst till den befintliga vagnen?

Lite allmänt (kanske blir för "basic" men du skriver ju "supernoob" )

Köp vagnar när det är rea, lowtier har ofta 50% vissa helger.

Köp MÄNGDER av consumables när det är rea (köp i "store", tog ett tag innan jag fatta det själv så du har tills nästa gång det är rea.

Reseta ALDRIG ALDRIG skills/perks för silver. Däremot retraina bestättningen mellan vagnar för silver är helt OK, speciellt om det är samma typ.

Som andra föreslagit, köp ett camonät, ett par binoculars och ev en toolbox när det är rea. Kanske inte en "optimal" setup för alla vagnar men fan så mycket bättre än att inte ha nåt. Dessa går att flytta helt fritt.

Du kommer få "gratis" crews från de olika "special modes" som är ibland (just nu "domination"). Oavsett om du spelar eller ej kommer du få en 100% besättning till en rysk fransk och amerikansk tier10 efter eventet är slut (vilka hamnar i barrackerna, men inte tar nån plats förrän du flyttar de, vilket kan bli lite meckigt om du inte har nån plats över).
Om du vill/orkar spela "domination" kan du träna dessa crews nu och sen retraina de till den tank du vill ha de i.

Klättra inte upp i för många techtrees samtidigt, välj nåt, annars får du en massa meninglösa crews.

"Noobvänliga" vagnar kan tex vara ryska midtiers heavies, typ Kv1, Kv1s, Kv85, (ev T150) och sen vidare till IS och IS3.

Midtier tyska och ryska TDs kan nog vara rätt ok att lära sig spelet i med, tex en Stug III med camonät binocluars och camo på crewn är rätt "competetive" för sin tier, och inte så svårt att "grinda" till.

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

@jOnÄTÄn:
T110E5 är "Top of the Tree" t.o.m. den 15:e denna månad.
Det är bara att börja grinda ihop krediter

Skrivet av Krucix:

Bästa sättet att få in credits just nu är att grinda missions, får man in 300k på ett mission så går det fort

Skrivet av Yrch:

Lite allmänt (kanske blir för "basic" men du skriver ju "supernoob" )

Köp vagnar när det är rea, lowtier har ofta 50% vissa helger.

Köp MÄNGDER av consumables när det är rea (köp i "store", tog ett tag innan jag fatta det själv så du har tills nästa gång det är rea.

Reseta ALDRIG ALDRIG skills/perks för silver. Däremot retraina bestättningen mellan vagnar för silver är helt OK, speciellt om det är samma typ.

Som andra föreslagit, köp ett camonät, ett par binoculars och ev en toolbox när det är rea. Kanske inte en "optimal" setup för alla vagnar men fan så mycket bättre än att inte ha nåt. Dessa går att flytta helt fritt.

Har sparat många vagnar, köpt rammers, Verts, Spall liners, vents och/eller GLD till 35+ vagnar (3 moduler på varje) och det enda problemet jag har är att jag saknar XP för att forska...
Sitter just nu på 13 mil krediter och önskar man kunde konvertera creds till fri XP!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Har sparat många vagnar, köpt rammers, Verts, Spall liners, vents och/eller GLD till 35+ vagnar (3 moduler på varje) och det enda problemet jag har är att jag saknar XP för att forska...
Sitter just nu på 13 mil krediter och önskar man kunde konvertera creds till fri XP!

Gissar att du kör premiumkonto med premiumvagnar?
Själv gör jag ingendera, så jag har inte dina kreditproblem...

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Gissar att du kör premiumkonto med premiumvagnar?
Själv gör jag ingendera, så jag har inte dina kreditproblem...

Kör mest T10, men har premium. Går aldrig back, även om jag skjuter en del guld när folk gör det på mig.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Alltså pz1c! Spana in det första som händer i "battle action & chat" här http://www.vbaddict.net/battlereport/tobababy-eu-3edbb864a366... scrolla sen till 12:22 och sen till 11:28 osv. Okey att det var tomato artys men humor oavsett! Haha

Permalänk
Medlem

WOT är skitroligt när det kommer till dumma grejer som händer. Nästan alltid är det folk som skriver absurda grejer och det roliga är att dem inte själva fattar hur dumt det är hehe :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

WOT är skitroligt när det kommer till dumma grejer som händer. Nästan alltid är det folk som skriver absurda grejer och det roliga är att dem inte själva fattar hur dumt det är hehe :P.

Igår efter jobbet satt jag och körde runt 10 matcher i min kv4 alla blev förlust med 2-13 och liknande siffror och då var jag ändå runt i alla fall 2000 dmg så spelade inte direkt värdelöst sett till skada. Det är inte roligt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:
Nej det är inte roligt.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Igår efter jobbet satt jag och körde runt 10 matcher i min kv4 alla blev förlust med 2-13 och liknande siffror och då var jag ändå runt i alla fall 2000 dmg så spelade inte direkt värdelöst sett till skada. Det är inte roligt

Förstår vad du menar. På senare tid har jag spelat relativt bra, och det speglas i min WR. Men att ibland förlora matcher när man gör 5k skada i tier IX är rätt segt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Förstår vad du menar. På senare tid har jag spelat relativt bra, och det speglas i min WR. Men att ibland förlora matcher när man gör 5k skada i tier IX är rätt segt.

Själv har jag kämpat mig upp mot 51% vinster och går upp runt 0,05 % om dagen så Dock sjunker jag en hel del de gånger jag pluttar med ex @scienta så legat stadigt runt 50,5% ett tag nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Själv har jag kämpat mig upp mot 51% vinster och går upp runt 0,05 % om dagen så Dock sjunker jag en hel del de gånger jag pluttar med ex @scienta så legat stadigt runt 50,5% ett tag nu.

Plutta med mig ikv så kan du vinna lite mer.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Plutta med mig ikv så kan du vinna lite mer.

Okej kan köra några matcher måste tyvärr upp kl06 så inte mer än några

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Själv har jag kämpat mig upp mot 51% vinster och går upp runt 0,05 % om dagen så Dock sjunker jag en hel del de gånger jag pluttar med ex @scienta så legat stadigt runt 50,5% ett tag nu.

Vafan snackar du för skit? Det där ska du få käka upp!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Bråka inte pls =).

Permalänk
Medlem

Om man är en smart spelare kan man med kommunikation och samarbete få en pluton bestående av 47% wr spelare att prestera långt bättre winrate än dom får själva.. Det gäller att en spelare är rätt smart, taktisk och kan bra positioner även för dom andra spelarnas tanks. Förklara vad dom ska göra, en bra setup kan vara 2 noobs i TD's och en lite bättre spelare i en scout!

Räcker rätt långt att säga vilken sida / vart man vill att ens TD's ska rikta pipan. Sen scoutar man som en riktig unicum scout. Även den sämsta tomaten brukar oftast ha hyffsad koll på hur man siktar.. Det är oftast deras strategi och taktiska val som gör att dom hamnar efter bättre spelare..

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Bråka inte pls =).

Inget allvar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Se33:

Om man är en smart spelare kan man med kommunikation och samarbete få en pluton bestående av 47% wr spelare att prestera långt bättre winrate än dom får själva.. Det gäller att en spelare är rätt smart, taktisk och kan bra positioner även för dom andra spelarnas tanks. Förklara vad dom ska göra, en bra setup kan vara 2 noobs i TD's och en lite bättre spelare i en scout!

Räcker rätt långt att säga vilken sida / vart man vill att ens TD's ska rikta pipan. Sen scoutar man som en riktig unicum scout. Även den sämsta tomaten brukar oftast ha hyffsad koll på hur man siktar.. Det är oftast deras strategi och taktiska val som gör att dom hamnar efter bättre spelare..

Många av de sämre spelarna siktar inte rätt, tyvärr. Några av mina klanmedlemmar skjuter inte alls på samma sätt som jag. Själv försöker jag alltid att orsaka maximal skada per skott, dvs att ser jag hela sidan på någon så skjuter jag hens drive sprocket för att både göra skada och immobilisera. Många skjuter, även om de ser hela sidan, på helt fel ställen.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Många av de sämre spelarna siktar inte rätt, tyvärr. Några av mina klanmedlemmar skjuter inte alls på samma sätt som jag. Själv försöker jag alltid att orsaka maximal skada per skott, dvs att ser jag hela sidan på någon så skjuter jag hens drive sprocket för att både göra skada och immobilisera. Många skjuter, även om de ser hela sidan, på helt fel ställen.

Antingen missade du hela poängen i mitt inlägg eller så ville du bara svara på något annat än det jag skrev... Man behöver inte sikta på något särskilt sätt för att prestera över 50% winrate.. Går gott och väl att göra med auto-aim om man är på rätt ställe och skjuter på rätt tanks.. Något jag menar att man kan göra i en pluton så länge en spelare vet "rätt" ställe och man samarbetar lite genom att skjuta samma mål.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Ja man få 47% noobs till 50% om man själv är bra och platoonar med dem. Men då är man ju 3 stycken som kan sammarbeta oavsett.