Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Här finns streamlänkar till typ alla SR-kanaler:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3756&gr...

Speciellt och speciellt, vill man kunna köra i Sverige och övriga scandinavien så är den väl väldigt speciell. Sen lägger den även till städer i Frankrike och neråt.

Asså är det bara och göra så här eller vad?
stream_data[9]: "http://http-live.sr.se/p3star-mp3-192|P3STAR"

Mjaa, asså läste mera att dom har missat massa stora detaljer runt vägarna som borde varit där tyckte folket.

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Asså är det bara och göra så här eller vad?
stream_data[9]: "http://http-live.sr.se/p3star-mp3-192|P3STAR"

Mjaa, asså läste mera att dom har missat massa stora detaljer runt vägarna som borde varit där tyckte folket.

Det ser ut som nåt som skulle kunna funka ja, bara att prova?

Ja dom kan ju inte vara hur noga som helst. Skulle ju bli ospelbart. Är redan bra tungt runt städerna : P

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Omg, pinsamt.. Sitter fast i en jävla backe och kommer inte upp!!!
What to do? -.- Palla att den inte orkar vikten då?

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Omg, pinsamt.. Sitter fast i en jävla backe och kommer inte upp!!!
What to do? -.- Palla att den inte orkar vikten då?

http://i.imgur.com/NE4xcgr.jpg

Avbryt jobbet (F6, tror jag) och ta nåt den orkar med : P Eller försök tills det går. Jag hade en last som tog typ 8 försök innan jag till slut tog mig upp men då var det för klent med grepp inte ork.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av fredrikkarlsson:

Omg, pinsamt.. Sitter fast i en jävla backe och kommer inte upp!!!
What to do? -.- Palla att den inte orkar vikten då?

http://i.imgur.com/NE4xcgr.jpg

Prövat backa/köra fram och styra samtidigt?
Prövat koppla loss trailern och putta?

Permalänk

Ashit, haha! Tog mig väl 10 minuter men fick upp skitet sen, fick köra på 1000 olika ställen för att hitta det rätta stället..
Var något jävla gupp som gjorde så däcken bara spann =(
Men men, skönt det! :=>
Vill helst inte avbryta jobben ser så dåligt ut i statistiken!!
Men ska testa om det händer nån annan gång att ta loss trailern och putta x)

Tackar för tipsen

För er som vill funkar P3STAR som radio ingame bara lägga in den:)
P3STAR spelar väl typ bara bra musik ( inte hårdrock, dubstep o sån skräp
stream_data[1]: "http://http-live.sr.se/p3star-mp3-192|P3STAR"

Permalänk
Medlem

Om du kör automatlåda så kan det bli sådär ibland. Prova att ändra till sekventiell , växla med tangentbordet ( om du inte har ratt ) så går det nog bättre.
Ctrl = växla ner Shift = växla upp om jag minns rätt

Permalänk
Medlem

Ooooooooooo nu har online mod kommit! http://alpha.ets2mp.com/ dock är hemsidan nere just nu.... Och det fungerar inte för mig för jag får error #001 dock så använder mina kompisar det

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Ooooooooooo nu har online mod kommit! http://alpha.ets2mp.com/ dock är hemsidan nere just nu.... Och det fungerar inte för mig för jag får error #001 dock så använder mina kompisar det

Har dom släppt alpha nu? Kan vem som helst testa den?
Har väntat länge som fan på den modden

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

Har dom släppt alpha nu? Kan vem som helst testa den?
Har väntat länge som fan på den modden

Yes! Deras hemsida är dock överbelastad.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Då är den nedladdad !

Permalänk

Multiplayer moddet är inte släppt. Utan det är en "Public alpha" Så det är inte den klara produkten.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nicklasmp:

Multiplayer moddet är inte släppt. Utan det är en "Public alpha" Så det är inte den klara produkten.

Tack för noteringen.

Permalänk

Är jag helt ute och cyklar eller tänker jag rätt ?:)
Om jag bara låter spelet stå på och gör något annat typ duschar/lagar mat och har min bil avstängd borde jag väl ändå tjäna in några tusenlappar per dag för att mina medlemmar jobbar?

Då borde man ju få in lite extra cash in i kassan? elllller? :>

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Är jag helt ute och cyklar eller tänker jag rätt ?:)
Om jag bara låter spelet stå på och gör något annat typ duschar/lagar mat och har min bil avstängd borde jag väl ändå tjäna in några tusenlappar per dag för att mina medlemmar jobbar?

Då borde man ju få in lite extra cash in i kassan? elllller? :>

Du tjänar nog betydligt mer på att köra själv : P

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nån som kan svara på varför spelet kraschar när jag bytt HUD till Scanian?

Startar spelet, redigerar > avbockar > tillämpar, laddar, spelet krashar när jag trycker I.
Likadant om jag byter till en annan HUD.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nån som kan svara på varför spelet kraschar när jag bytt HUD till Scanian?

Startar spelet, redigerar > avbockar > tillämpar, laddar, spelet krashar när jag trycker I.
Likadant om jag byter till en annan HUD.

Den är några moddar som kolliderar med varandra. Prova dig fram tills du hittar vilken. Det bästa är om då väljer att starta en äldre backup.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Den är några moddar som kolliderar med varandra. Prova dig fram tills du hittar vilken. Det bästa är om då väljer att starta en äldre backup.

Förstod det.. Dock har jag en del moddar så det lär ta tid.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Förstod det.. Dock har jag en del moddar så det lär ta tid.

Du får ingen hjälp av game.log.txt? Brukar stå vad som orsakar crashen i slutet av loggen.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Du tjänar nog betydligt mer på att köra själv : P

Asså det förstår jag..
Men jag mena ju som jag skrev när man inte sitter vid datorn och kan få in lite i kassan på det sättet jag förklara på, eller finns det nån dold "hake" när man gör så man ändå inte lyckas på något utav det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mattias P:

Du får ingen hjälp av game.log.txt? Brukar stå vad som orsakar crashen i slutet av loggen.

Återkommer, plockar bort den och prövar byta i spelet.

Edit: Här verkar vara den felande delen. Jag bockade ur min HUD mod.

00:01:08.061 : <ERROR> [unit] File '/ui/dashboard/scania_rcab_2009.sii': 00:01:08.061 : <ERROR> [unit] The unit '01261fa08' of type 'ui::text_common' has dangling pointer (to 'txt.scania2009.normal') in the attribute named 'look_template'. 00:01:08.061 : <ERROR> [unit] File '/ui/dashboard/scania_rcab_2009.sii': 00:01:08.061 : <WARNING> [unit] The pointer to 'txt.scania2009.normal' looks like dangling pointer. 00:01:08.061 : <ERROR> load_unit_tree() - Failed to load unit tree from file (/ui/dashboard/scania_rcab_2009.sii) 00:01:08.061 : <ERROR> Failed to load ui script '/ui/dashboard/scania_rcab_2009.sii' 00:01:08.081 : Create actor: (53 MB) 00:01:08.096 : Game init finished. (220 MB)

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Asså det förstår jag..
Men jag mena ju som jag skrev när man inte sitter vid datorn och kan få in lite i kassan på det sättet jag förklara på, eller finns det nån dold "hake" när man gör så man ändå inte lyckas på något utav det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Och du har bråttom att bara få in pengar eller är lat så kan du ju slänga in en mod som ökar på ersättningen ordentligt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Och du har bråttom att bara få in pengar eller är lat så kan du ju slänga in en mod som ökar på ersättningen ordentligt.

Nää, så tråkigt ska vi inte ha.
Ville bara veta om det gick eller om det inte gick

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Nää, så tråkigt ska vi inte ha.
Ville bara veta om det gick eller om det inte gick

Finns det ingen tid i spelet som visar hur länge man kört på en specifik profil? Har inte riktigt kikat upp vad som förs för statistik. I så fall kan det ju kanske vara tråkigt om man vill veta hur många timmar man lagt ut.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Finns det ingen tid i spelet som visar hur länge man kört på en specifik profil? Har inte riktigt kikat upp vad som förs för statistik. I så fall kan det ju kanske vara tråkigt om man vill veta hur många timmar man lagt ut.

Mjo, det är sant! Vet inte om det finns nån specifik statistik, men finns ju lite andra stats kanske som man inte vill sabba ner..
Vill bara skaffa mer gubbar och bättre garage så pengarna rullar in!
Går så segt nu o vill ju inte fuska på något oproffsig nivå..

Btw, man kan inte sälja garage va?

Permalänk
Medlem

Hej jag har problem med att packa upp promods 1.62. först lägger jag in scs filen sen tar jag hem dom andra jag har provat på alla möjliga sätt men det blir stopp på den första den packar upp 98% sen ska jag ta tvåan säger den men den vill inte. Är det någon som kan skriva en utförlig instruktion hur man gör skulle jag bli glad.

Permalänk
Skrivet av Konsing:

Hej jag har problem med att packa upp promods 1.62. först lägger jag in scs filen sen tar jag hem dom andra jag har provat på alla möjliga sätt men det blir stopp på den första den packar upp 98% sen ska jag ta tvåan säger den men den vill inte. Är det någon som kan skriva en utförlig instruktion hur man gör skulle jag bli glad.

Filerna som du drar ner måste ligga tillsammans. Du väljer att packa upp den första filen så packas alla de andra upp automatiskt

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Omg, pinsamt.. Sitter fast i en jävla backe och kommer inte upp!!!
What to do? -.- Palla att den inte orkar vikten då?

http://i.imgur.com/NE4xcgr.jpg

Backa ner och ta sats, kör på passande växlar när du accelererar och sedan när den går trögare växlar du bara ner.
Det fungerar iallafall för mig när jag kör min MAN.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på ett rätt bra tag men tänkte testa lite ikväll. Några kul moddar som kommit ut som ni kan tipsa om? Kör för nuvarande med promod, något physics mod (tar gärna tips på andra såna också som ni gillar).

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Har inte spelat på ett rätt bra tag men tänkte testa lite ikväll. Några kul moddar som kommit ut som ni kan tipsa om? Kör för nuvarande med promod, något physics mod (tar gärna tips på andra såna också som ni gillar).

Trodde aldrig jag skulle säga detta om en DAF men 50Kedas DAF är ju rätt så mysig http://www.trucksims.se/forum/index.php?/topic/134-50kedas-da...

Enklaste templaten jag har pillat med om man gillar att skinna. Sen så bestämde sig SCS Software för att ändra hur fysiken fungerar igen så mer eller mindre alla fysikmoddar känns "fel" för mig.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer