Euro Truck Simulator 2

Permalänk

Hur har ni gjort när ni börjat spela spelet?
Jag tänkte försöka köra ihop pengar för att köpa min första lastbil så man slipper ta lån, men det blir några vänder fram och tillbaka har jag märkt 😳 Men min tanke var, även om man lånar massa pengar kan man ju ändå inte köpa vilken bil man vill för då saknar man ju xp (level) så kan man ju lika gärna köra på.
Eller är det bra och ta lån för att köpa? Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Ja jag hittar flera map o olika länder oxå

http://zagruzka-mods.com/euro-truck-simulator-2/ets-2-maps/

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av Quadcore:

Härligt att dom lägger upp modar som dom förmodligen inte har tillstånd för... Seriös sida ;o

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Vilka kartor kör ni med ? Jag körde ett tag med ProMods men har nu övergivit den för TSM (TruckSim Map).

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Vilka kartor kör ni med ? Jag körde ett tag med ProMods men har nu övergivit den för TSM (TruckSim Map).

Är det den där Mellanöstern finns? Jag har bara testat den och promod.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hur har ni gjort när ni börjat spela spelet?
Jag tänkte försöka köra ihop pengar för att köpa min första lastbil så man slipper ta lån, men det blir några vänder fram och tillbaka har jag märkt 😳 Men min tanke var, även om man lånar massa pengar kan man ju ändå inte köpa vilken bil man vill för då saknar man ju xp (level) så kan man ju lika gärna köra på.
Eller är det bra och ta lån för att köpa? Vad tycker ni?

Du tjänar mer på freight market än quick job så ta lån och köp en lastbil, sedan kör du några svängar med din egna lastbil så kommer du kunna betala av det rätt snabbt i.o.m. att du tjänar mer på freight market.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Hur har ni gjort när ni börjat spela spelet?
Jag tänkte försöka köra ihop pengar för att köpa min första lastbil så man slipper ta lån, men det blir några vänder fram och tillbaka har jag märkt 😳 Men min tanke var, även om man lånar massa pengar kan man ju ändå inte köpa vilken bil man vill för då saknar man ju xp (level) så kan man ju lika gärna köra på.
Eller är det bra och ta lån för att köpa? Vad tycker ni?

Skulle jag börja om skulle jag börjat med att låna pengar från banken så mycket det gick, köpa den billigaste lastbilen och billigaste garaget och sedan anställa nån mer till företaget om pengarna räckte.
Sen skulle jag satsa på att ta alla jobb med mest "pengar per km " och sedan levla upp 3 skill i antingen dyrlast eller ömtålig last och sedan 3 skill i distans osv.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är det den där Mellanöstern finns? Jag har bara testat den och promod.

Ja, med Tunisien, Spannien och gud vet vad Tycker den är kul att åka. Mycket att se.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

NU är jag tillbaka

Nu har jag spelat i flera dar i rad, i princip hela dagar.....

Skaffade ETS2 MP för några dar sen, spelade från morgon till kväll, förrgårnatt spelade jag också,
har tyvärr råkat att radera en profil så jag fick börja om, förlorade massa levels men rent
pengamessigt så krockade jag så mycket så, ja ni förstår var alla inkomster gick......

Kör ETS2 1.9.... och har som sagt skaffat Multiplayer, kör Promods dock inte i MP-läge,
eller kan man göra det?

Såg att ni länkade zagruzka mods som hade en massa mappar, kanske man ska prova
nått annat än promods, men då lägger man dom i mods foldern och sen väljer man
i grundinställningarna vilken map man ska ha då?

Är det nån här som vet vad som planeras i framtiden? Sundsvall är skyltat, tror ni det blir en E4 norrut snart?
Tror ni Finland kommer utökas? Vet vi nått om i vilket håll utvecklingen kommer att gå?

Men ett kul spel, men nån dag ska jag vara nostalgisk och köra igång 18WOS Extreme 2,
på tal om det, om dom kommer ut med ett American Truck Simulator, får vi verkligen hoppas
dom lägger in the iceroads eller att man får ta hem det som mod iallafall.

Permalänk

Någon som vet om denna mod finns? http://www.youtube.com/watch?v=yVA5Yp92FTA eller om det bara är en påhittad/egen grej?

Permalänk
Medlem

Såg den här: http://www.youtube.com/watch?v=2JA1eczj-nA

Fan ser grymt kul ut om man kan få sån fysik så man kan köra grus och tippa av

Nu är detta tyvärr nog något som är gjort i ett 3D program och inte i ETS2 motorn. Men skulle vara riktigt nice.

Spin Tires kommer snart som verkar bli grymt, där ska man kunna lasta timmer med kran och sen köra den och lasta av.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Problem

Verkar som jag fick problem idag, kunde inte connecta MP,
den kände inte igen men, sen upptäckte jag det kommit
en ny MP-uppdatering men den verkar inte alltför lätt att installera.

Den accepterar ju inte den version som är installerad utanför steam heller.

Permalänk

ARG SOM SATAN

Vet någon vad det kan bero på?????
Jag hade en körning igår från Danmark ner till Budapest ca:1400km 26,5tim (jobbigt) men bra betalt... När jag nu kört hela vägen och rullar på 50 sträcken i staden så HÄNGER sig datorn och jag kan inte röra något!!!!! Blir arg sur och lite till, startar om och kör igen SAMMA sak händer!!!!!!!!!! Stänger av datorn och där är vi nu.

Någon som varit med om det?
Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

ARG SOM SATAN

Vet någon vad det kan bero på?????
Jag hade en körning igår från Danmark ner till Budapest ca:1400km 26,5tim (jobbigt) men bra betalt... När jag nu kört hela vägen och rullar på 50 sträcken i staden så HÄNGER sig datorn och jag kan inte röra något!!!!! Blir arg sur och lite till, startar om och kör igen SAMMA sak händer!!!!!!!!!! Stänger av datorn och där är vi nu.

Någon som varit med om det?
Vad ska jag göra?

Om DATORN hänger sig så att Ctrl-Alt-Del inte funkar så har jag svårt att tro att det är spelet som strular. När mitt krashar så är det bara att stänga av det i Aktivitetshanteraren och sen starta det igen. Någon omstart av dator behövs inte.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

ARG SOM SATAN

Vet någon vad det kan bero på?????
Jag hade en körning igår från Danmark ner till Budapest ca:1400km 26,5tim (jobbigt) men bra betalt... När jag nu kört hela vägen och rullar på 50 sträcken i staden så HÄNGER sig datorn och jag kan inte röra något!!!!! Blir arg sur och lite till, startar om och kör igen SAMMA sak händer!!!!!!!!!! Stänger av datorn och där är vi nu.

Någon som varit med om det?
Vad ska jag göra?

När du laddar ditt spel, tryck på 'visa autospar', troligtvis kommer den ha sparat några gånger när du varit ute på vägen, så du kommer troligtvis inte behöva köra hela sträckan igen. Återuppta senaste autospar och pröva igen? Som han ovanför så har även mitt spel hängt sig några gånger, dock aldrig datorn, räcker med att gå in i aktivitetshanteraren och stänga av spelet och starta om för mig.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Om DATORN hänger sig så att Ctrl-Alt-Del inte funkar så har jag svårt att tro att det är spelet som strular. När mitt krashar så är det bara att stänga av det i Aktivitetshanteraren och sen starta det igen. Någon omstart av dator behövs inte.

Jag kan trycka Ctrl-alt-del och stänga av. Men någon som vet varför? Efter som det händer 3ggr på samma ställe!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

När du laddar ditt spel, tryck på 'visa autospar', troligtvis kommer den ha sparat några gånger när du varit ute på vägen, så du kommer troligtvis inte behöva köra hela sträckan igen. Återuppta senaste autospar och pröva igen? Som han ovanför så har även mitt spel hängt sig några gånger, dock aldrig datorn, räcker med att gå in i aktivitetshanteraren och stänga av spelet och starta om för mig.

Tror du har en mod som orsakar detta. Jag hade en liknande situation och spelet craschade på samma körsträcka jag körde på. Tog bort den mod som jag anade orsaken och nu funkar det.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Jag var med om det där i MP läge utan mods, det löste sig sen då jag fick lite bättre
lina efter en reset och jag fått lite uppdateringar.

Gå in och spara spelet emellanåt så skulle nått hända så öpnnar du det senast
sparande.

Då jag körde MP tog det tid för mig att komma online så jag fick alltid göra de där
körningarna för annan firma på single player, annars om man startar spelet och börja
köra då när man väl är online då har tiden gått ut och man står utan pengar och
så får man inte några fler körningar.

Så jag körde med annans bil i SL, så fort jag fick råd att köpa egen gjorde jag det
och sen kunde jag avsluta och gå över till MP, gjorde även en startfil redan från början
ifall man skulle krocka eller nått och få höga kostnader, då kunde man starta helt från
då man hade en egen bil.

Permalänk
Medlem

Varför blir det så här?

Kan inte spela MP längre.

Och då är problemet, om jag laddar ner via Steam, var lägger steam dessa filer om man kollar i utforskaren?

Permalänk
Medlem

Ni som upplever krascher, jag har samma problem men någonstans ska
det finnas att ladda ner en config fil som du ska ersätta den befintliga med
och den configen gjorde att mitt Mp, ja de slutade inte krascha men det var
mycket längre tid mellan gångerna iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe4r:

Varför blir det så här?

Kan inte spela MP längre.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9...

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9...

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9...

Och då är problemet, om jag laddar ner via Steam, var lägger steam dessa filer om man kollar i utforskaren?

Du hittar ETS 2 i "Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2"

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag fick tipset att styra mp mot singleplayer i installationen
men då ska jag prova detta, kanske det som gör att det inte funkar.

Permalänk
Medlem

Okej tack så hemskt mycket, det där hjälpte verkligen,
nu är problemet att jag kan inte gå online.

*Your cilent protocoll not match with server one*

Permalänk
Medlem

Nu funkar det!

Men nu krånglar TeamSpeak 3

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Tror du har en mod som orsakar detta. Jag hade en liknande situation och spelet craschade på samma körsträcka jag körde på. Tog bort den mod som jag anade orsaken och nu funkar det.

Var det på samma sträcka som jag kör? Det som är tråkigt med att ta bort mods är ju att man inte kan välja det senaste save:andet för där är det ju ett utropstecken bara. Och så måste man välja en senare save. Då tappar man ju pengar och körningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Var det på samma sträcka som jag kör? Det som är tråkigt med att ta bort mods är ju att man inte kan välja det senaste save:andet för där är det ju ett utropstecken bara. Och så måste man välja en senare save. Då tappar man ju pengar och körningar.

Minns inte var det var. Men det var vid en sjö. Vilket land kommer jag inte ihåg. Men jag kör ju TSM så jag tror det var i den "kartan", inte hundra på det.
Men för mig löste det att ta bort ett mod som orsakade det. Som tur var visste jag vilket det var då.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk

Hittade en enkel men väldigt effektfull mod som ändrar bakgrunden i menyerna till ett garage istället för bara färger. Se bilderna jag gillade det skarpt iaf, tillför mycket mer än att bara byta till andra färger eller så.

http://trucksimulator24.de/index.php?page=Thread&postID=14340...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Minns inte var det var. Men det var vid en sjö. Vilket land kommer jag inte ihåg. Men jag kör ju TSM så jag tror det var i den "kartan", inte hundra på det.
Men för mig löste det att ta bort ett mod som orsakade det. Som tur var visste jag vilket det var då.

Det svåra är ju och veta vilket mod det är. Nu har jag inte så många ca6-8 st men även om det är få så har dom ju fungerat lite överallt i världen hittills. Men tydligen inte i Budapest. Ska pröva ta bort dom 2 sista och pröva efter det.

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Hittade en enkel men väldigt effektfull mod som ändrar bakgrunden i menyerna till ett garage istället för bara färger. Se bilderna jag gillade det skarpt iaf, tillför mycket mer än att bara byta till andra färger eller så.

http://trucksimulator24.de/index.php?page=Thread&postID=14340...

https://farm8.staticflickr.com/7382/14119748486_1f7d9925ab_z....

https://farm8.staticflickr.com/7388/13956306180_c31b16e980_z....

https://farm8.staticflickr.com/7443/14119745406_bd810e2d3f_z....

Den moden ser bra ut, den kan man nog ladda ner.