Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Filerna som du drar ner måste ligga tillsammans. Du väljer att packa upp den första filen så packas alla de andra upp automatiskt

Tack så himla mycket jag hade nästan gett upp.
Nu funkar det perfekt

Permalänk
Medlem

Hallojt Truckers.
Finns det någon physic mod som är vettig?
Sen scs släppte patcen så blev det skit med physic moddarna.

Mvh

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara visa er detta.

http://blog.scssoft.com/2014/05/metallic-paints-free-dlc-comi...

Vad tror ni? Jag ser iaf fram emot detta. Hoppas att man kan använda olika typer av färg på olika delar av ett paintjob. Metallic eller FLip paint som base och nån diskret Matt pinstripe eller liknande på detta. Mumma!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Tänkte bara visa er detta.

http://blog.scssoft.com/2014/05/metallic-paints-free-dlc-comi...

Vad tror ni? Jag ser iaf fram emot detta. Hoppas att man kan använda olika typer av färg på olika delar av ett paintjob. Metallic eller FLip paint som base och nån diskret Matt pinstripe eller liknande på detta. Mumma!

Oj, spännande Är inget fan av flerfärgs lacker men metallic ska ju bli grymt. Håller helt med om att det borde gå att bland olika typer på samma bil

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Hallojt Truckers.
Finns det någon physic mod som är vettig?
Sen scs släppte patcen så blev det skit med physic moddarna.

Mvh

Pröva denna: http://ets2.lt/en/ultimate-physics-v6-0/

Prövar den själv nu.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk

Vad betyder "Physics mod"? vad innebär det?

btw
Fy fan vilken skillnad det är från Scania och volvo första lastbilarna som kostar ungefär samma pris..
Shit så mkt bättre volvo är med sina krafter
Finns det nån bra sida som har all info om lastbilarna?
Vart man köper dom billigast, vilka som har mest hästkraft osv osv?

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Vad betyder "Physics mod"? vad innebär det?

btw
Fy fan vilken skillnad det är från Scania och volvo första lastbilarna som kostar ungefär samma pris..
Shit så mkt bättre volvo är med sina krafter
Finns det nån bra sida som har all info om lastbilarna?
Vart man köper dom billigast, vilka som har mest hästkraft osv osv?

Som det står, den modifierar en del av "fysiken" i spelet. Kan vara till exempel hur hytten rör sig eller hur stötdämpare och chassi beter sig.

Dude, det här är en lastbilssimulator inte Need for Speed "Bättre" har ingenting med acceleration att göra här, man kör det man tycker om att köra och njuter av det. Vissa kan inte tänka sig att köra någonting med mer än 350-400 hk eftersom det känns fel.

Sen mäts inte lastbilarnas dragkraft i hk i ETS2, endast vridmoment. Det hästantal som står är bara en motsvarande faktasiffra men det finns ingen hästkraft-faktor som påverkar motorn.

http://www.scania.se/lastbilar/
http://www.dafsweden.se/sv-SE
http://www.volvotrucks.com/trucks/sweden-market/sv-se/Pages/H...
http://www.mantruckandbus.se/se/lastbilar/man_trucknology____...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Har även jag laddat ner och börjat spela detta (via Steam)
Men nu har jag börjat titta på detta med moddar.
Har laddat ner 2 st moddar och får således .scs format på dessa.
Men när jag skall lägga dom i mod mappen så finns det ingen sådan.
Går då in i Euro Truck Simulator mappen och skapar en som heter mod. Testar spara filerna där. Men jag får inte upp så jag kan aktivera moddarna?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk

Tjänar jag mera på cash på att ta ADR än att ha max skill i dyrbar last eller ömtålig last?
Någon som vet skillnaden på dessa per km eller per åkning?

Skrivet av LinusG:

Har även jag laddat ner och börjat spela detta (via Steam)
Men nu har jag börjat titta på detta med moddar.
Har laddat ner 2 st moddar och får således .scs format på dessa.
Men när jag skall lägga dom i mod mappen så finns det ingen sådan.
Går då in i Euro Truck Simulator mappen och skapar en som heter mod. Testar spara filerna där. Men jag får inte upp så jag kan aktivera moddarna?

Du går väl in i "Dokument - Euro Truck Simulator 2 - mod "
Det är där den ska ligga, och den SKA finnas där
Sen startar du spelet och när alla alternativ kommer fram "fortsätt, radera, edit, create new" ta edit och så finns dina moddar där och bara bocka i dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Tjänar jag mera på cash på att ta ADR än att ha max skill i dyrbar last eller ömtålig last?
Någon som vet skillnaden på dessa per km eller per åkning?

Du går väl in i "Dokument - Euro Truck Simulator 2 - mod "
Det är där den ska ligga, och den SKA finnas där
Sen startar du spelet och när alla alternativ kommer fram "fortsätt, radera, edit, create new" ta edit och så finns dina moddar där och bara bocka i dom!

Jepp precis där är det, problemet är att jag kollade i mappen där jag installerat spelet och där fanns ingen Mod mapp tyvärr.
Men nu hittade jag mina moddar.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Skrivet av LinusG:

Jepp precis där är det, problemet är att jag kollade i mappen där jag installerat spelet och där fanns ingen Mod mapp tyvärr.
Men nu hittade jag mina moddar.

" jag kollade i mappen där jag installerat spelet och där fanns ingen Mod mapp"
Du ska fortfarande inte ha någon mod mapp i mappen där du har installerat spelet.. Läs vad jag skrev..
Men bra att det funka.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon som har testat Multiplayer moddet? testade snabbt här om dagen, men hade lite problem med att komma in på servrarna.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Det där med multiplayer tror jag inte riktigt på. Har kollat på YouTube filmer och såg bara kaos när dom skulle hämta lasten och köra in eller ut. Det blev totalstopp. De måste nog sätta en viss gräns på spelare om det ska bli något spelbart.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Det där med multiplayer tror jag inte riktigt på. Har kollat på YouTube filmer och såg bara kaos när dom skulle hämta lasten och köra in eller ut. Det blev totalstopp. De måste nog sätta en viss gräns på spelare om det ska bli något spelbart.

När jag testade så blev det också kaos, men det mycket på grund av att du(vad jag tror) måste starta en ny profil, och eftersom alla kör snabbjobb till en början så blir det så klart kaos när alla ska spawnas in. Det lilla jag testade så funkade det helt ok, när man väl kom iväg.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Tänkte bara säga att en hemsida har 75% rabatt på ETS2 nu.
Både vanliga, guld och going east är 75% rabatt på så det är extremt läge att passa på att köpa om man nu vill

Jag har bara vanliga och tänkte köpa guld för 67kr..
Men kommer mitt spel sparas? Eller måste jag börja om från början?

edit:
glömde länkarna!
(nedladdning du får en kod bara) spelet kommer INTE på posten..

45Kr för Euro Truck Simulator 2
http://se.gamersgate.com/DD-EUROTS2/...2?aff=prisjakt

Även guld har 75% rabatt ( cirka 67svenska kronor, brukar kosta runt 200kr )
http://se.gamersgate.com/DD-ETS2G/eu...mulator-2-gold

och Going east har 75% rabatt
http://se.gamersgate.com/DLC-ETS2E/e...r-2-going-east

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredrikkarlsson:

Tänkte bara säga att en hemsida har 75% rabatt på ETS2 nu.
Både vanliga, guld och going east är 75% rabatt på så det är extremt läge att passa på att köpa om man nu vill

Jag har bara vanliga och tänkte köpa guld för 67kr..
Men kommer mitt spel sparas? Eller måste jag börja om från början?

"en hemsida"? Vilken? o_O

Permalänk
Skrivet av anon42512:

"en hemsida"? Vilken? o_O

Hahaha, oj glömde visst länkarna! :=D
Alla är genom nedladdning så du får INTE spelet på posten.. Utan bara en kod!
45Kr för Euro Truck Simulator 2
http://se.gamersgate.com/DD-EUROTS2/...2?aff=prisjakt

Även guld har 75% rabatt ( cirka 67svenska kronor, brukar kosta runt 200kr )
http://se.gamersgate.com/DD-ETS2G/eu...mulator-2-gold

och Going east har 75% rabatt
http://se.gamersgate.com/DLC-ETS2E/e...r-2-going-east

Permalänk

Hej på er alla
Är Jätte ny här på detta spel, började spela lite här i veckan. Har kommit i gång med transporterna, startat upp mitt företag och lånat pengar av banken för att anställa en gubbe och köpt en lastbil åt honom.
Men min fråga är: Hur sätter man han i jobb? (väljer vilka rutter han ska köra)

Fråga 2: Annars är det bara att köra så mycket man kan för att få ihop pengar till nya bilar och gubbar ELLER?

Gärna lite tios om ni vill dela med er.

// Daniel

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Hej på er alla
Är Jätte ny här på detta spel, började spela lite här i veckan. Har kommit i gång med transporterna, startat upp mitt företag och lånat pengar av banken för att anställa en gubbe och köpt en lastbil åt honom.
Men min fråga är: Hur sätter man han i jobb? (väljer vilka rutter han ska köra)

Fråga 2: Annars är det bara att köra så mycket man kan för att få ihop pengar till nya bilar och gubbar ELLER?

Gärna lite tios om ni vill dela med er.

// Daniel

Välkommen!

1) Dina anställda väljer jobb själva, det är nog slumpmässigt skulle jag tro. Det enda du kan välja är inom vilka grenar de först ska välja att lägga sina skillpoints när de går upp i level. Antar att de får fler jobb att välja på inom den grenen då och därefter ökar chansen att de tar såna jobb. Så lite kan du styra i alla fall.

2) Ja! I jobblistan kan du ju sortera jobben efter "mest pengar per kilometer" osv om du vill få ut så mycket som möjligt i början.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Välkommen!

1) Dina anställda väljer jobb själva, det är nog slumpmässigt skulle jag tro. Det enda du kan välja är inom vilka grenar de först ska välja att lägga sina skillpoints när de går upp i level. Antar att de får fler jobb att välja på inom den grenen då och därefter ökar chansen att de tar såna jobb. Så lite kan du styra i alla fall.

2) Ja! I jobblistan kan du ju sortera jobben efter "mest pengar per kilometer" osv om du vill få ut så mycket som möjligt i början.

Tack för svaret.

"mest pengar per kilometer" osv om du vill få ut så mycket som möjligt i början. skrev du..... Om man kommer längre in i spelet då vad ska man satsa på då?

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Tack för svaret.

"mest pengar per kilometer" osv om du vill få ut så mycket som möjligt i början. skrev du..... Om man kommer längre in i spelet då vad ska man satsa på då?

Det man tycker är roligast och föredrar?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Det man tycker är roligast och föredrar?

Men det finns bara lastbilar va? Och allt handlar om att köra saker/material från punkt A-B eller??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Men det finns bara lastbilar va? Och allt handlar om att köra saker/material från punkt A-B eller??

Precis

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Alltså nu blir jag fundersam. Här kör man och plötsligt så blir det tvärstopp :/ Kollar utsidan för att se om jag körde ihop med något. Men som ni ser inget men ändå har jag kört in i nåt "dålt föremål". Jag kan inte fortsätta framåt för det tar stopp. På bilden kör jag i Sverige. Men har stött på samma sak i Tyskland på autobahn. Gissa när man kör i typ 100 km/t och det tar bara tvärstopp. Är det fler som har råkat ut för detta fenomen?

http://cloud-3.steampowered.com/ugc/3282299413709524328/2DCAF...

Hur hittar man Sverige kartor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hur hittar man Sverige kartor?

ja finns hos promods
allstå här www.promods.net

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Men det finns bara lastbilar va? Och allt handlar om att köra saker/material från punkt A-B eller??

Ja och nej. Man måste ju komma ihåg att njuta av körningen där emellan också

Skrivet av Akepouchen:

Hur hittar man Sverige kartor?

http://www.promods.net/

1) Registrera konto där
2) Läs igenom instruktionerna
3) Ladda ner på korrekt sätt
4) Spela och kör till Sverige

Om 4) inte fungerar, återgå till 2)

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Vilken är den sista patchen ni kör med?
Jag laddade ner 1.9.22 som "spelet" sa var den senaste när jag öppnade spelet.

Men jag ser många filmer på Youtube om Europa kartor, då heter dom något annat. Så jag undrar bara om jag har en bra patch eller om man ska någon annan??

En fråga till: hur gör man för att "få" sätta in gps i bilen?? Är det en mod eller kan man köpa den i spelet om man kommer upp i "skils" eller vad det nu heter??

Permalänk
Medlem

Hej allihop, vad kul dom kom ut med MP nu, jag fick ordning
på det lite halft igårkväll och spelade en del då men även idag,
dock har jag problem med att spelet fryser och jag måste stänga
ner och starta upp det igen, då jag kollade igårkväll hade jag 12mbit.

Sen har jag inte kommit in i MP helt då det gäller Teamspeak, har inte
hittat den svenska gruppen där, Teamspeak 3 heter programmet jag använder.

Igårkväll löste sig ett problem, saknade Going East men då såg jag att jag
kan knappa in min G E key i steam och helt plötsligt hade jag det där.

Vill inte ställa för mycket frågor på facebook så jag provar här istället,
om nån vänliig själ vill hjälpa mig så finns jag även på Skype: per_tjarnstrom

Sitter som sagt på 12mbit här, 1 juli får jag 100mbit, gissar att jag kommer
ligga på 98 exakt då eller nått sånt, har det nån stor betydelse för detta spel?

Sista frågan, stämmer det att man inte kan köra mods i MP läge?

Tack!