Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Den moden ser bra ut, den kan man nog ladda ner.

Gör det. Kan tillägga att kameran fortfarande snurrar runt i olika vinklar precis som innan. Inte bara som det ser ut på bilderna.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Nytt skin under arbete.

Permalänk
Medlem

Började precis spela MP moden igårkväll, riktigt roligt även fast man inte kan ett skit om spelet ännu haha.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ

Jag ursäktar mig.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

ARG SOM SATAN

Vet någon vad det kan bero på?????
Jag hade en körning igår från Danmark ner till Budapest ca:1400km 26,5tim (jobbigt) men bra betalt... När jag nu kört hela vägen och rullar på 50 sträcken i staden så HÄNGER sig datorn och jag kan inte röra något!!!!! Blir arg sur och lite till, startar om och kör igen SAMMA sak händer!!!!!!!!!! Stänger av datorn och där är vi nu.

Någon som varit med om det?
Vad ska jag göra?

Jag tog bort den sista moden som innehöll 3st saker kommer inte ihåg vad nu men nu fungerar det igen. Körde in i Budapest igår och alla fungerade fin fint. 😊

Permalänk

Jag har tittat på lite youtube klipp när folk sitter och kör Ets-2 med ratt och pedaler, men när jag sett på vissa som kör så behöver dom bara vrida på huvudet så rör sig bilden från V-spegel till H-spegel utan att dom rör musen??? Vad är det dom använder förnågott?

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Jag har tittat på lite youtube klipp när folk sitter och kör Ets-2 med ratt och pedaler, men när jag sett på vissa som kör så behöver dom bara vrida på huvudet så rör sig bilden från V-spegel till H-spegel utan att dom rör musen??? Vad är det dom använder förnågott?

T.ex. TrackIR skulle jag tro.
+ TrackIR wiki
+ Prisjakt

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

T.ex. TrackIR skulle jag tro.
+ TrackIR wiki
+ Prisjakt

Ok tack så mycket

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Jag har tittat på lite youtube klipp när folk sitter och kör Ets-2 med ratt och pedaler, men när jag sett på vissa som kör så behöver dom bara vrida på huvudet så rör sig bilden från V-spegel till H-spegel utan att dom rör musen??? Vad är det dom använder förnågott?

Exempelvis TrackIR. En sensor framme på skärmen och en uppe på huvudet.

https://www.google.se/search?q=head+control+system&oq=head+co...

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Hur många av er som spelar Ets-2 fuskar med xp och pengar?
Själv gör jag det inte, tycker det ät mer realistiskt att köra in pengarna, MEN det tar tid.....

Permalänk
Inaktiv

Finns en rea på detta spel på humble store. Standard kostar 3,99 € istället för 18.99 € och standard med expansion kostar 5,49 € istället för 25.99 €.

Länk:

Standard: https://www.humblebundle.com/store/p/eurotrucksimulator2_stor...
Standard och expansion: https://www.humblebundle.com/store/p/eurotrucksimulator2_gold...

Permalänk
Medlem

Haha fyfan vilket grovt och roligt easter egg.

Ungefär som i Game dev tycoon när man inte kan komma vidare för att sina fans piratkopierar spelet

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av anon115862:

Finns en rea på detta spel på humble store. Standard kostar 3,99 € istället för 18.99 € och standard med expansion kostar 5,49 € istället för 25.99 €.

Länk:

Standard: https://www.humblebundle.com/store/p/eurotrucksimulator2_stor...
Standard och expansion: https://www.humblebundle.com/store/p/eurotrucksimulator2_gold...

Har priset gått upp nu? Jag gick in på din länk och nu står det 4.99 på den billigaste versionen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Har en fråga, hur funkar MP modden? Någon som kan dra en quick-guide eller ett utökat svar xD

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Hur många av er som spelar Ets-2 fuskar med xp och pengar?
Själv gör jag det inte, tycker det ät mer realistiskt att köra in pengarna, MEN det tar tid.....

Jag ändrar alltid XP värdena när jag ska skapa en ny profil. Som skinnare har jag inte någon större lust att köra upp en ny profil bara för att se om ett skin ser OK ut eller ej. Har kört en profil upp till 25 strecket, tyckte det räckte

economy_data.sii är min vän.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

Har priset gått upp nu? Jag gick in på din länk och nu står det 4.99 på den billigaste versionen.

Mm, det var en flashsale bara under några timmar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kamisama76:

Har en fråga, hur funkar MP modden? Någon som kan dra en quick-guide eller ett utökat svar xD

Inte så svårt egentligen. Du laddar bara ner modden från: http://alpha.ets2mp.com/
Sen installerar du och sen väljer du var ditt Euro Truck är installerat. Är det via steam är det steam/steamapps/common/Euro Truck 2

Tänk bara på att du behöver ha köpt en egen lastbil för att spela multiplayer modden då de inte finns några snabbuppdrag som det finns i singleplayer.

Sen är det bara att starta spelet via multiplayer modden och det är klart. Har du problem via installation eller så är det bara att skicka ett PM.

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Jag ändrar alltid XP värdena när jag ska skapa en ny profil. Som skinnare har jag inte någon större lust att köra upp en ny profil bara för att se om ett skin ser OK ut eller ej. Har kört en profil upp till 25 strecket, tyckte det räckte

economy_data.sii är min vän.

Vad menar du med skin/skinnare? Jag ligger fortfarande bara på level/xp 11 så man har någ några mil kvar att köra innan man kan uppdatera allt man vill och kan.
Tex så skulle jag vilja kunna välja att sätta in en gps i bilen men vet ej vilken level den finns på?

Permalänk
Skrivet av anon115862:

Inte så svårt egentligen. Du laddar bara ner modden från: http://alpha.ets2mp.com/
Sen installerar du och sen väljer du var ditt Euro Truck är installerat. Är det via steam är det steam/steamapps/common/Euro Truck 2

Tänk bara på att du behöver ha köpt en egen lastbil för att spela multiplayer modden då de inte finns några snabbuppdrag som det finns i singleplayer.

Sen är det bara att starta spelet via multiplayer modden och det är klart. Har du problem via installation eller så är det bara att skicka ett PM.

Kör man mot alla andra då, eller är det som på FS att man måste gå in på en server?

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Vad menar du med skin/skinnare? Jag ligger fortfarande bara på level/xp 11 så man har någ några mil kvar att köra innan man kan uppdatera allt man vill och kan.
Tex så skulle jag vilja kunna välja att sätta in en gps i bilen men vet ej vilken level den finns på?

Skinnare, att jag gör skins till mina lastbilar. Vill jag ha en Scania målad som Thor Tenden Transport då gör jag ett skin så min bil i spelet ser ut som bilarna som rullar uppe i Norge.

Lite av vad jag gjort kan ses här http://www.trucksims.se/forum/index.php?/topic/16-mattias-sni... eller på min flickr sida http://www.flickr.com/photos/mattias-p/sets

Du kan säkert hitta bilder på mina tidigaste skins någonstans i denna tråden. Låser man inte upp den exklusiva interiören på runt level 10? Där finns det GPS inbyggt i bilen.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Skinnare, att jag gör skins till mina lastbilar. Vill jag ha en Scania målad som Thor Tenden Transport då gör jag ett skin så min bil i spelet ser ut som bilarna som rullar uppe i Norge.

Lite av vad jag gjort kan ses här http://www.trucksims.se/forum/index.php?/topic/16-mattias-sni... eller på min flickr sida http://www.flickr.com/photos/mattias-p/sets

Du kan säkert hitta bilder på mina tidigaste skins någonstans i denna tråden. Låser man inte upp den exklusiva interiören på runt level 10? Där finns det GPS inbyggt i bilen.

Ok
Stiliga trailar må jag säga, lägger du ut moddar me så man kan ta hem dom? Eller är det dina? Jag är nog på level 10-11 nu men jag har inte fått/hittat någon gps än, kör en Volvo

Permalänk
Skrivet av anon115862:

Inte så svårt egentligen. Du laddar bara ner modden från: http://alpha.ets2mp.com/
Sen installerar du och sen väljer du var ditt Euro Truck är installerat. Är det via steam är det steam/steamapps/common/Euro Truck 2

Tänk bara på att du behöver ha köpt en egen lastbil för att spela multiplayer modden då de inte finns några snabbuppdrag som det finns i singleplayer.

Sen är det bara att starta spelet via multiplayer modden och det är klart. Har du problem via installation eller så är det bara att skicka ett PM.

Mången tack kamrat! Det skall jag göra, uppskattas

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Kör man mot alla andra då, eller är det som på FS att man måste gå in på en server?

Inte emot, strider mot regler. Det handlar om att "trucka" helt enkelt.
Du kör dina laster lagligt snyggt och sjysst. Precis som i singelläget.

Du MÅSTE såklart ha det på Steam, nåt annat går inte.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Inte emot, strider mot regler. Det handlar om att "trucka" helt enkelt.
Du kör dina laster lagligt snyggt och sjysst. Precis som i singelläget.

Du MÅSTE såklart ha det på Steam, nåt annat går inte.

Jag har steam konto.
Men med multiplayer menas att "alla" man möter kör om är "personer" då och inte datorn?? Är det så du menar??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Jag har steam konto.
Men med multiplayer menas att "alla" man möter kör om är "personer" då och inte datorn?? Är det så du menar??

Jo, det finns ingen AI-trafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hur många av er som spelar Ets-2 fuskar med xp och pengar?
Själv gör jag det inte, tycker det ät mer realistiskt att köra in pengarna, MEN det tar tid.....

Nja, har lagt en en mod som gör böterna ifrån 2000 EUR till 200 EUR och lite mer exp eftersom jag inte spelar så mycket utan lite då och då för att ha roligt. Så då passar det bättre för mej att komma lite snabbare fram i level/pengar.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

..Stiliga trailar må jag säga, lägger du ut moddar me så man kan ta hem dom? Eller är det dina?...

Tackar, det jag har valt att dela ut ligger i modsektionen på TruckSims.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Orici:

Nja, har lagt en en mod som gör böterna ifrån 2000 EUR till 200 EUR och lite mer exp eftersom jag inte spelar så mycket utan lite då och då för att ha roligt. Så då passar det bättre för mej att komma lite snabbare fram i level/pengar.

Vilka böter då? Så höga böter får man väl inte... Fortkörning är väl 500 eller 550. Och påkörning är väl något på 400.
Men vilken mod är det isåfall?

Permalänk

Någon som prövat/ kör med denna mod? Lite fusk kanske men låter ju trevlig 😛
http://www.ets-2.com/level-and-money-xp-mod-v1-0-by-jcv/