Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra tandem mod inte BDF eller Ohaha någon som har någon annan?

Permalänk
Skrivet av solomon:

Man kör på sin SP profil.

Kan man hoppa fram och tillbaka via MP och SP?
Utan att något krachar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Kan man hoppa fram och tillbaka via MP och SP?
Utan att något krachar?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp de funkar, så länge du inte använder mod i just den profilen. Så gå de helt utmärkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Kan man hoppa fram och tillbaka via MP och SP?
Utan att något krachar?

Skickades från m.sweclockers.com

den brukar varna genom att säga till om några moddar inte finns mellan mp/sp, men oftast inget som breakar spelet

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

Tja! Börjat köra lite igen efter ett längre uppehåll på grund av jobb :-/ Jag provade Schmitz S.CS Huckepack by Bora igen men numera får jag det inte att fungera. Någon som har någon ide? Av det jag kan få fram i loggen så finner jag inget svar verken själv eller på Internet. :-/

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Tänkte höra med er, om man vill ta bort någon mod man har/spelar med hur gör man det undran att spelet krachar??
För tar man bort en så säger ju spelet att något saknas från förra sparningen 😟

Så kan man ta bort dom på något vis?
Tänkte om man ledsnat på någon eller vill förnya sig, och vissa passar ju inte så bra ihop med varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Tänkte höra med er, om man vill ta bort någon mod man har/spelar med hur gör man det undran att spelet krachar??
För tar man bort en så säger ju spelet att något saknas från förra sparningen 😟

Så kan man ta bort dom på något vis?
Tänkte om man ledsnat på någon eller vill förnya sig, och vissa passar ju inte så bra ihop med varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Meddelandet som kommer upp när du laddar ett spel där du har plockat bort en mod är bara en varning om vad som kan hända. För att plocka bort en mod bör du först och främst plocka bort den i ditt spel. Alltså sälja eventuella delar som ingår i modden. Därefter kan du bara släcka ner den i listan och starta spelet. Ett tips är att du säkerhetssparar ditt spel innan du lägger till en ny mod.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Meddelandet som kommer upp när du laddar ett spel där du har plockat bort en mod är bara en varning om vad som kan hända. För att plocka bort en mod bör du först och främst plocka bort den i ditt spel. Alltså sälja eventuella delar som ingår i modden. Därefter kan du bara släcka ner den i listan och starta spelet. Ett tips är att du säkerhetssparar ditt spel innan du lägger till en ny mod.

Tack för tippset.

Hur säkerhetssparar man sitt spel/ sin gubbe? 😳

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Tack för tippset.

Hur säkerhetssparar man sitt spel/ sin gubbe? 😳

Skickades från m.sweclockers.com

Kopierar "ETS\Profiles"

Permalänk

Jag fick en fundering som jag måste fråga om. Jag jag lägger till modden som gör att man kör "lastbil med skåp" och "släp" Då blir ju Alla laster man ska köra sådana 😟
Men om jag då byter lastbil med någon av mina anställda ett tag för att köra något annat. Hur blir lasterna då??
Skulle vara kul om man kunde variera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag fick en fundering som jag måste fråga om. Jag jag lägger till modden som gör att man kör "lastbil med skåp" och "släp" Då blir ju Alla laster man ska köra sådana 😟
Men om jag då byter lastbil med någon av mina anställda ett tag för att köra något annat. Hur blir lasterna då??
Skulle vara kul om man kunde variera.

Skickades från m.sweclockers.com

Den enkla lösningen är att avaktivera Tandem släp moddet ( Inte BDF truck moddet utan enbart släp moddet. ) När du gjort din körning. och så sover du en gång i ditt garage EFTER du bytt till önskad Dragbil.

Den avancerade lösningen är att gå in i BDF släp moddet och ändra vilka laster det ska ha.

Jag själv har gjort så att bara mat osv är BDF. Inte traktorer och sånt som är lite mer skrymmande.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Det var länge sedan jag var igång med ETS2-MP.
Jag kommer i installationen där man skall välja ETS-2 installationen men trots att jag väljer den platsen så går det inte.
Någon som vet varför?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Jag tänkte kolla med er som kan,
Just nu kör jag med Scandinavia och Going East
Och med moddarna:
Promods 1,95
PolRebuild
Rusmap

Det blir många mil att köra........ och jag har bara hunit att upptäcka ca 22%

Men min fråga är: Finns det någon mer karta att lägga till i samlingen som gillar samma upplägg? Och som inte gör att spelet kraschar.

Permalänk
Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Nice bil 👍
Något du vill dela med dig av??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som har någon aning om varför Multiplayer inte fungerar för mig? Har laddat ner senaste versionen av både spelet och multiplayer-modden.. dyker inte upp något.. blir svart skärm en kort stund och sen tbx till hemskärmen

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Epicness:

Nån som har någon aning om varför Multiplayer inte fungerar för mig? Har laddat ner senaste versionen av både spelet och multiplayer-modden.. dyker inte upp något.. blir svart skärm en kort stund och sen tbx till hemskärmen

Du sitter inte på 1.19-betan då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Du sitter inte på 1.19-betan då?

har valt "delta inte i något betaprogram" och har spelversion 1.18.1.3s

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epicness:

har valt "delta inte i något betaprogram" och har spelversion 1.18.1.3s

Då ska det inte vara något problem... Funkar det korrekt i singleplayer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epicness:

Nån som har någon aning om varför Multiplayer inte fungerar för mig? Har laddat ner senaste versionen av både spelet och multiplayer-modden.. dyker inte upp något.. blir svart skärm en kort stund och sen tbx till hemskärmen

Har du installerat multiplay rätt? och inte råkat lägga de i mod-mappen, Så kommer de inte funka. Eller har du några andra moddar på just den profilen du vill använda till just multiplay? så inaktivera bara dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Nice bil 👍
Något du vill dela med dig av??

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte min bil och Nicklasmp vill nog inte dela den vidare.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

@Macke_BMRSweden: ja, jag tror jag har lagt det rätt har lagt det i "F:\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2" det enda som dyker upp nu är " can not validate game version"

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad för mod de är du använder dig av att pimpa Scania:n? Är ute själv efter något Scania mod att pimpa, men inte har hittat något som verka vara i rätt version 1.18.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Får man fråga vad för mod de är du använder dig av att pimpa Scania:n? Är ute själv efter något Scania mod att pimpa, men inte har hittat något som verka vara i rätt version 1.18.

Det är ett helt eget bygge
Sidokjolarna finns att ladda ner på TruckSims

Permalänk

Jag undrar om någon skulle vilja hjälpa mig med hur jag kan visa mina mod här för er?? Jag har fått ihop en del mods men jag tror att vissa slår ut varandra (bara en känsla) och om jag kan visa dom här så kanske ni kan se om det är så.
Eller kan man göra på något annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag undrar om någon skulle vilja hjälpa mig med hur jag kan visa mina mod här för er?? Jag har fått ihop en del mods men jag tror att vissa slår ut varandra (bara en känsla) och om jag kan visa dom här så kanske ni kan se om det är så.
Eller kan man göra på något annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa på du!

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

Visa på du!

Hur visar jag dom då? Måste jag skriva ner alla jag har? Eller kan göra på något annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hur visar jag dom då? Måste jag skriva ner alla jag har? Eller kan göra på något annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ta en printscreen på det du har i modmappen.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk

Nu tror jag att jag har fått med "alla" mina moddar

Så är det någon/några av er som skulle vilja titta igenom dom och säga vilka jag ska ta bort (som kanske slår ut några andra) eller bara inte fungerar ihop med någon annan.
Eller kanske någon annan mod som är bättre än dom jag har.

Skulle va väldigt glad om ni ville hjälpa mig.

http://i.imgsafe.org/1d70cfd.png

http://i.imgsafe.org/1c1b0b6.png