Datorn laggar till, hög belastning på Core1

Permalänk

Datorn laggar till, hög belastning på Core1

Hejsan Swec! Har börjat uppleva att min dator laggar till ibland, säger nog inte er mycket men ska försöka förklara så bra jag kan.

Nu senast satt jag med Google Chrome uppe samt Skype och Spotify, och då frös datorn till och det uppkom ett ljud, ett surrande, jag tror dem flesta har hört det någon gång när en dator har fryst. Det håller bara på i ca. 5 sekunder men är sjukt irriterande och det är ju uppenbart ett fel då min dator ska klara av bra mycket mer än dem programmen. På skrivbordet har jag en gadget där jag kan läsa av att Core1 hade stuckit upp i 100% och det är vid dem tillfällena "lagget" uppstår.
Vad tror ni felet kan vara? Har inga värmeproblem och har inte nyligen vart på och ändrat på processorns inställningar.
Komponenter i sign.
Tack på förhand mvh Philip.

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

Ser du något i loggarna? (Event Viewer)
Kör något defragmentertings vertyg och CCleaner?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kungfloppen:

Hejsan Swec! Har börjat uppleva att min dator laggar till ibland, säger nog inte er mycket men ska försöka förklara så bra jag kan.

Nu senast satt jag med Google Chrome uppe samt Skype och Spotify, och då frös datorn till och det uppkom ett ljud, ett surrande, jag tror dem flesta har hört det någon gång när en dator har fryst. Det håller bara på i ca. 5 sekunder men är sjukt irriterande och det är ju uppenbart ett fel då min dator ska klara av bra mycket mer än dem programmen. På skrivbordet har jag en gadget där jag kan läsa av att Core1 hade stuckit upp i 100% och det är vid dem tillfällena "lagget" uppstår.
Vad tror ni felet kan vara? Har inga värmeproblem och har inte nyligen vart på och ändrat på processorns inställningar.
Komponenter i sign.
Tack på förhand mvh Philip.

Det kan inte bara vara så att dina HDD:ar stannar och behöver tid på sig när de skall varva upp i "körläge" igen därav det hackande ljudet/systemet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)