[Arma2/DayZ] Ny Private Server söker spelare och banditer!

Permalänk

Önskar jag sett den här serven innan jag beställde min server för 10 minuter sedan...

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Enligt Dayzmod.com så är den senaste update 1.7.3 men enligt eran server så måste jag ladda ner 1.7.6 som jag inte hittar på dayzmod.com eller genom launchern (DayZCommander). Några lösningar på detta?

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrjontey:

tror det var en "johannes" eller något liknande men han var nog bara i lobbyn och inte "i spelet"

Vad dillar du om?

Då tror du fel för jag har inte ens varit inne på servern på ett par dagar.. Och skulle inte ens göra något sådant

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Önskar jag sett den här serven innan jag beställde min server för 10 minuter sedan...

Beställde du med från Vilayer.com? Det finns Cashback oftast inom 48 timmar så försök med det. Du kan kanske vara med o köpa dig in på våran för en 80 kr eller nåt.

Skrivet av jaramillo:

Enligt Dayzmod.com så är den senaste update 1.7.3 men enligt eran server så måste jag ladda ner 1.7.6 som jag inte hittar på dayzmod.com eller genom launchern (DayZCommander). Några lösningar på detta?

Vi ska fixa så servern blir 1.7.3 så du får helt enkelt ha lite tålamod. Eftersom våran server står i Luxenburg och vi har en ganska begränsad controlpanel så får vi vänta tills dom får det hela klart.

Skrivet av Senseiio:

Vad dillar du om?

Då tror du fel för jag har inte ens varit inne på servern på ett par dagar.. Och skulle inte ens göra något sådant

Han var inte säker om det var du. Så lugna ner dig lite

Jag försöker skynda på våran support som hostar våran server så mycket jag kan och få ordning på alla problem. Sedan blir nog även Nano admin snart

EDIT: Såg detta nu!

DayZ 1.7.3 Update
This will update DayZ to run the latest 1.7.3 code (Please note you must have the LATEST VI CODE INSTALLED BEFORE INSTALLING THIS) This will only update the client side files on the server so you can connect. There will be another update released within 24 hours after this one which will update all other mods.

Not Installed [ Install ]

Funderar på vänta eller ska jag installera in den idag så allt fungerar ikväll?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

frågan är ju vad du dillar om ac3r frågade om någon annan var inne på servern. vad är problemet? anklagade dig inte för att gjort något.

Permalänk
Medlem

Jag och mina polare snackade om att börja lira dayz igen om vi hittar en bra privserver. Vi kanske kommer in och hälsar på någon gång ^^

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

så hur blir det? idag eller senare?

Permalänk
Medlem

Blir dag!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

alright alright, säg till när ni är klara så kommer jag in och skördar lite fler liv ;>

Permalänk
Medlem

Servern kör nu 1.7.3 vi får se hur bra det fungerar! Servern verkar lite ostabil nu med en 20 st+ spelare

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Loggade in.. hade tydligen fel version så jag blev dödad och blev av med alla våra saker...igen!

Ger nog upp den här buggiga skiten tills det är stabilt nog för att spela.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Loggade in.. hade tydligen fel version så jag blev dödad och blev av med alla våra saker...igen!

Ger nog upp den här buggiga skiten tills det är stabilt nog för att spela.

Tråkigt kolla runt lite på olika serverar och är flera som råkat göra samma fel som du. Gäller och ha ett camp med ett tält så man har lite backup.

Helikoptern stal okända personer och den vart borta i en dag tills idag. Den är tillbaka min och marcus ägo. Plus vi har totalt raidat 3 st stora camps för att visa våran styrka!

Även Anton och Speakz som sköt mot våran helikopter, de fick deras bilsprängd och ben brutna.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag och en polare har precis börjat lirat DayZ. Tycker det är fantastisk roligt, men det är ju en hel del att lära sig!
På 3-4 timmar idag fick vi ihop lite mat, vapen och annat smått och gott. Tyvärr tog det roliga slut när vi blev slaktade av en osynlig snubbe, vilket antar hade något slags hack.

Hur som helst. Har ni aktiva admins? Vill verkligen hitta en server där det finns "lite" etik och moral

Vi är båda 28 år gammal, och är båda mogna och har gott omdöme. Hoppas vi ses där ute!

(Jag heter Diezel ingame, ifall ni vill ha sällskap, eller döda mig)

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av diezel:

Tjena! Jag och en polare har precis börjat lirat DayZ. Tycker det är fantastisk roligt, men det är ju en hel del att lära sig!
På 3-4 timmar idag fick vi ihop lite mat, vapen och annat smått och gott. Tyvärr tog det roliga slut när vi blev slaktade av en osynlig snubbe, vilket antar hade något slags hack.

Hur som helst. Har ni aktiva admins? Vill verkligen hitta en server där det finns "lite" etik och moral

Vi är båda 28 år gammal, och är båda mogna och har gott omdöme. Hoppas vi ses där ute!

(Jag heter Diezel ingame, ifall ni vill ha sällskap, eller döda mig)

Vi så aktiva vi kan vara dock så arbetar vi och har familj. Nano kommer nog bli admin snart och han är väldigt aktiv.

Det ingen fara om man har mycket o lära sig bara fråga i Chatten eller lägga till oss på skype och ställa frågor.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Får jag tillbaka min dator är jag väldigt gärna med!

Hur många burkar ni vara en fredagskväll ungefär?

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk
Medlem

Fredags var vi runt 15 stycken och i Lördags 22 stycken inne som högst.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

"Det började med att vi satt i Lumber Mill. Kastade lite flares och hade trevligt.
Plötsligt hör man en helikopter och det blir tyst och alla gömmer sig. Efter en kort stund börjar det skjutas mot helin. Jag med min gille suit ger mig av på uppdrag, ut bland gräs och buskar med hjälp av mina 2 spotters bak i Lumber Mill så guidar dom mig igenom det kolsvarta landskapet. Jag hör helin, men ser inget. Vettskrämd och på helspänn smyger jag sagta framåt, rycker till varje gång någon skjuter. Plötsligt sprängs en bil inte mer än 100 meter ifrån min position och det jublas på skype... Tills dom inser att dom två personerna som satt i bilen inte va döda utan började röra sig mot mitt håll och försvann ur våra spotters syn. Då blev det allvar...
Jag ligger där pissat ner mig av nervositet i gräset, ligger stilla tills jag hör mina spotters säga att dom ser ficklampor, någon skriver "kom tillbaks fega helikopter" medans en lampa är tänd bland träden i dungen en bit bort. Jag börjar sakta ta mig dit, mina spotters säger till mig att dom rör på sig, jag smyger mot ljuset, springer ibland. 4 ggr så va lampan över min kropp och jag hoppades att ingen skulle skjuta mig. En bit ut på fältet stannar dom. Jag sätter mig på knä, tar sikte. 'PANG PANG PANG!' Lundell has killed.... x2, JUBEL PÅ SKYPE!.
MVH: Lundell, Sigfast och Hazz

Tack för den kvällen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badilak:

"Det började med att vi satt i Lumber Mill. Kastade lite flares och hade trevligt.
Plötsligt hör man en helikopter och det blir tyst och alla gömmer sig. Efter en kort stund börjar det skjutas mot helin. Jag med min gille suit ger mig av på uppdrag, ut bland gräs och buskar med hjälp av mina 2 spotters bak i Lumber Mill så guidar dom mig igenom det kolsvarta landskapet. Jag hör helin, men ser inget. Vettskrämd och på helspänn smyger jag sagta framåt, rycker till varje gång någon skjuter. Plötsligt sprängs en bil inte mer än 100 meter ifrån min position och det jublas på skype... Tills dom inser att dom två personerna som satt i bilen inte va döda utan började röra sig mot mitt håll och försvann ur våra spotters syn. Då blev det allvar...
Jag ligger där pissat ner mig av nervositet i gräset, ligger stilla tills jag hör mina spotters säga att dom ser ficklampor, någon skriver "kom tillbaks fega helikopter" medans en lampa är tänd bland träden i dungen en bit bort. Jag börjar sakta ta mig dit, mina spotters säger till mig att dom rör på sig, jag smyger mot ljuset, springer ibland. 4 ggr så va lampan över min kropp och jag hoppades att ingen skulle skjuta mig. En bit ut på fältet stannar dom. Jag sätter mig på knä, tar sikte. 'PANG PANG PANG!' Lundell has killed.... x2, JUBEL PÅ SKYPE!.
MVH: Lundell, Sigfast och Hazz

Tack för den kvällen

Det var jag som srpängde helicoptern.. Vi åkte runt och softa lite sen ser vi typ 10 stycken flares i berzino så vi åkter ditt. Sen helt plöstligt ser vi och hör några skjuta emot oss så vi bestämmer oss att spränga deras bil och försöka skjuta ner dom. Men efter vi sprängde deras bil tyckte vi synd om dom så drog vi vidare

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jag har följt efter er i cherno en gång också, med inget annat än ficklampa till hands, sen sprang jag upp i brandstationen såg en mp5 men inga skott, sen va ni borta Då blev jag paranoid och sprang åt andra hållet.

Men hur kommer det siga tt ni har natt hela vägen fram till 18:00 på kvällen? Eller ännu senare? Är det inte roligare att ha från klockan 15:00-03:00? Just nu tycker jag det bara är natt mest hela tiden om man ska spela på helgen.

Permalänk
Medlem

Vi ska fixa till tiden.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Har börjat spela här, verkar bra. Uppskattas

Permalänk
Skrivet av mrjontey:

alright alright, säg till när ni är klara så kommer jag in och skördar lite fler liv ;>

Bring it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staaffan:

Har börjat spela här, verkar bra. Uppskattas

Trevligt att du trivs på servern! Om det vore nåt så skriv bara i tråden eller skicka ett PM, finns även på skype: stoltish.

Flyga med helikopter på denna server är ingen rolig erfarenhet., Ända man hör är skott som skjuts emot en lite här och där. Så ger mig inte ut med en helikopter på denna server om jag inte har 2 stycken gunners. Livsfarligt!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Det känns verkligen som att jag - som ensam spelare - kommer få det tufft på denna server!

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Medlem

Tjenare Calle!

Tack för en riktigt go server! Det enda man kan ha en lite synpunkt på är att dagen skulle kunna få börja lite tidigare, men förövrigt riktigt bra!

Mvh
Martin Sigfast

Visa signatur

Fractal Design Define XL - Asus p8p67 PRO rev.3.1 - Intel Core i7 3770K 3,5Ghz @4,6Ghz - Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE - ASUS GeForce GTX 690 - Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av diezel:

Det känns verkligen som att jag - som ensam spelare - kommer få det tufft på denna server!

Finns flera grupper du kan vara med och spela i skulle jag tro. Anton och dom välkommnar nog nya spelare i sin grupp annars kan du nog va med och lira med oss ska du se.

Skrivet av Sigfast:

Tjenare Calle!

Tack för en riktigt go server! Det enda man kan ha en lite synpunkt på är att dagen skulle kunna få börja lite tidigare, men förövrigt riktigt bra!

Mvh
Martin Sigfast

Tjena Sigfast!

De va inte igår kul att du har hittat hit.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Avstängd

Hur ofta har servern mer än 10 spelare?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Hur ofta har servern mer än 10 spelare?

Igår kväll var det 22 stycken inne som högst samtidit, Varje kväll efter 18.00 så brukar de vara över 10 stycken dom senaste dagarna-

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Är det något fel på servern? Fast på loading :/

Permalänk
Skrivet av Staaffan:

Är det något fel på servern? Fast på loading :/

Samma här