Beställt grafikkort från CDON, saknar medföljande spel

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Livegamers:

har fortfarande inte hört nÅgot av cdon mail support. sist skulle hon kolla upp det fÅr se om man fÅr svar imorn.

CDON svarade dig här på forumet under gårdagen.

Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag pratade med kundtjänst i eftermiddags och bad de skicka ut 10st vouchers åt dig för BL2. Det ska med andra ord vara löst nu och du har dina koder i dagarna.

MVH Josefin

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Josefin är en fin tjej hon

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Josefin är en fin tjej hon

Jaha sÅg inte det. kul att det finns nÅgon pÅ CDON som tar supporten pÅ allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Jaha sÅg inte det. kul att det finns nÅgon pÅ CDON som tar supporten pÅ allvar.

Har lagt beställning hos komplett, .....jaha det blev cdon till slut en då????

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

10 kort? Driver du internet-cafe'e?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

10 kort? Driver du internet-cafe'e?

Japp, det gör han.. Nu verkar det som en del inlägg har försvunnit från tråden, då han skrev det i ett..
Även ett av mina inlägg som är citerat har försvunnit, varför vet jag inte och ingen moderator har skrivit att den rensat.
Sen varför det skulle rensats förstår jag inte..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag rensade bort ett inlägg som bröt mot §9 och svar på detta. Handel i forumet är förbjuden, allt sånt tar vi i marknaden!

Skrivet av DaBone:

Japp, det gör han.. Nu verkar det som en del inlägg har försvunnit från tråden, då han skrev det i ett..
Även ett av mina inlägg som är citerat har försvunnit, varför vet jag inte och ingen moderator har skrivit att den rensat.
Sen varför det skulle rensats förstår jag inte..

Jag har underrättat den som rensade tråden. Han glömde bara att skriva rensningskommentar, men jag låter honom motivera rensningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Jag rensade bort ett inlägg som bröt mot §9 och svar på detta. Handel i forumet är förbjuden, allt sånt tar vi i marknaden!

Skulle ju själv föredra att hålla mig till den relevanta tråden... men men, regler är regler...

Men hänvisningar är ok? Eller tolkas det som "marknadsföring"?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Kan meddela att jag köpte exakt samma kort, EVGA 660Ti från CDON för ca 2-3 veckor sedan och jag fick med Borderlands 2 kod på en sån där liten lapp. Så visst har de haft det erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Skulle ju själv föredra att hålla mig till den relevanta tråden... men men, regler är regler...

Men hänvisningar är ok? Eller tolkas det som "marknadsföring"?

Jag skrev i mitt inlägg som ett svar på ditt, vilket också togs bort.. Att du skulle skicka ett PM till honom istället.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DaBone:

Jag skrev i mitt inlägg som ett svar på ditt, vilket också togs bort.. Att du skulle skicka ett PM till honom istället.

Mja det var en annan användare som bröt mot reglerna, det var inte honom du svarade.

On-topic så var det ju trevligt att Josefin tog tag i det hela och det löste sig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Mja det var en annan användare som bröt mot reglerna, det var inte honom du svarade.

On-topic så var det ju trevligt att Josefin tog tag i det hela och det löste sig.

Ok.. Kom inte ihåg vad han hette.. Så det kan gå.

Är det detta som kallas Girlpower?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av itkoll:

Har lagt beställning hos komplett, .....jaha det blev cdon till slut en då????

Köpte allt förutom korten hos komplett.
Just för att cdon skickade med spelet tillsammans med korten och jag tänkte ju endå köpa in det spelet så det blev ju en bättre deal för mig.

Permalänk
Medlem

Koden ska ligga i kartongen där grafikkortet låg i.
Och CDON har inget att vinna på att blåsa dig. Varför denna rubrik?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Koden ska ligga i kartongen där grafikkortet låg i.
Och CDON har inget att vinna på att blåsa dig. Varför denna rubrik?

Visst SKA den ligga där men nu finns det ingen kod i någon av kartongerna du har ju varit hos mig och kollat eller hur???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Har vänt ut och in på lådan finns ingen lapp.

fick detta svar av mailsupporten
Hej,

Ni har inte beställt några spel i varken order 35235276 eller 35235242.

Vart står det att det medföljer spel tillsammans med grafikkorten?

Med vänliga hälsningar
Amanda

Nu blir det svårt att visa vart det står eftersom dom tagit bort etbjudandet och dessutom höjt priset

Borde det inte gå att hitta i googles arkiv?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Jo fixoon hade fått fram en cashad sida om du kollar på sida 1

Permalänk
Medlem

Sjukt onödig rubrik. Tror du att de har gått in och plockat ur koderna för att nyttja för eget bruk?

Misstag händer, ge CDON chansen att lösa problemet innan du säger att du "vart" (blev?) blåst.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Borde det inte gå att hitta i googles arkiv?

Skrivet av MoNkeY-05:

Sjukt onödig rubrik. Tror du att de har gått in och plockat ur koderna för att nyttja för eget bruk?

Misstag händer, ge CDON chansen att lösa problemet innan du säger att du "vart" (blev?) blåst.

Tog kontakt med livechat och mail support innan jag skrev i forumet då ingen av dom ville hjälpa mig.
Nu fick jag hjälp av en CDON arbetare här på forumet så visst hjälpte rubriken. så fort jag har fått koderna kommer jag ändra rubriken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Sjukt onödig rubrik. Tror du att de har gått in och plockat ur koderna för att nyttja för eget bruk?

Misstag händer, ge CDON chansen att lösa problemet innan du säger att du "vart" (blev?) blåst.

Jag fattar inte varför ni fortsätter att svara på tråden utan att läsa att problemen är löst och att TS kommer få 10 vouchers av cdon.com i dagarna som kommer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

På mitt Asus 660ti som jag köpte på CDOn så sitter det en sticker på kartongen där det står "Free borderlands 2 inside"

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Jag fattar inte varför ni fortsätter att svara på tråden utan att läsa att problemen är löst och att TS kommer få 10 vouchers av cdon.com i dagarna som kommer.

Jadu, jag skulle tro att de är bara allmänt lata och orkar bara läsa rubriken, tyvärr.:D

Sen hur de orkar skriva själva inläggen vet jag inte, men de kanske sitter och dricker monster samtidigt som de skriver eller käkar dextrosol i överflöd för att de skall orka det, haha:D

Sen till TS kul att du fick det löst.

Permalänk

Den enkla anledningen till att du inte fått spelet i paketet är för att du inte ska få det av CDON egentligen, det du ska göra är registrera ditt kort hos EVGA och sedan få spelet via EVGA. Det är inte CDONs ansvar att ge dig det, se det som en enorm bonus om du får det direkt av CDON. Jag hade nämligen samma problem när jag köpt mitt på dustin, jag kontaktade de och de ledde mig vidare till världens trevligaste support på EVGA, där mannen i telefon skickade ett mejl på 5 minuter med koden för att registrera och få spelet på http://www.geforce.co.uk/games-applications/pc-games/borderla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Jag fattar inte varför ni fortsätter att svara på tråden utan att läsa att problemen är löst och att TS kommer få 10 vouchers av cdon.com i dagarna som kommer.

Jag fortsatte svara då mitt svar;

1: Inte var ett förslag på lösning. Hade redan förstått att ärendet var löst.

2: TS förtjänade en dänga för sitt usla val av rubrik. Läs påhopp / smutskastning. Förtal?

//Pelle

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av Amelek:

Enligt Nvidia's promosida ska endast tre Svenska retailers skicka med spelet. Webhallen, Komplett & Dustin
http://www.geforce.co.uk/landing-page/free-game-borderlands-2

Så de kan ju enkelt neka till att de haft erbjudandet...
Blev själv lite snopen när jag läste ett mail från Nvidia att man skulle få med spelet till GTX660Ti och högre när jag beställde mitt GTX680 nyligen.
Men kollade närmare på Nvidias hemsida och fann att just dessa tre butiker var de enda s.k "godkända", synd att de var dock bra mycket dyrare än butiken jag handlade ifrån.

Kan meddela att från webhallens sida så gäller inte 'eller högre' i "...till GTX660i eller högre...".
Den här kampanjen är marknadsföringsfusk!

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk
Antielefant
Skrivet av DaBone:

Japp, det gör han.. Nu verkar det som en del inlägg har försvunnit från tråden, då han skrev det i ett..
Även ett av mina inlägg som är citerat har försvunnit, varför vet jag inte och ingen moderator har skrivit att den rensat.
Sen varför det skulle rensats förstår jag inte..

Stämmer, glömde rensningskommentaren då jag PM'ade ett par medlemmar. Tråden rensades på grund av referenser till piratkopiering, svar på detta samt att en del inlägg blev redigt aggressiva.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Stämmer, glömde rensningskommentaren då jag PM'ade ett par medlemmar. Tråden rensades på grund av referenser till piratkopiering, svar på detta samt att en del inlägg blev redigt aggressiva.

Då undrar jag utan att vara dryg, varför min kommentar togs bort..

Anses detta som piratkopiering eller svar på detta, eller möjligtvis aggresivt..?

Citat: "Gör en printscreen och spara.."

Att han skulle göra en printscreen av den cachade sidan.. för det var den vi diskuterade. Men det kanske är piratkopiering att kopiera CDON:s sida och spara på sin hd..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd låst*

Offtopic, korspost, samt diverse andra regelbrott. Frågan dessutom löst.

Frågor angående modereringen tas enklast via kontaktformuläret

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming