Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wRRM:

Här har vi något att följa!

http://goo.gl/sQwuR

Underbart, funderade själv på innan idag att det måste finnas någon sida som visar EAs fail de senaste åren, men det här får ju duga.
Denna borde ju bli framsidesstuff på alla gamingsidor.
Var ju lite man inte visste om ändå, för allas info klistrar jag in det nedan...vilket skitföretag alltså:

"On EA's forum, users discover that posting EA's support number (866-543-5435) is not allowed anymore. If anyone tries to do so, the number is automatically edited by the forum software. It is not clear if this is a long-standing practice or if EA implemented it due to recent events which most certainly resulted in a LOT of angry customers calling support."

"Part of Sim City's source code (allegedly) appears which shows a command line to force quit the player after 20 minutes of losing connection to the server."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Jag köpte Cities XL men tröttnade efter tio timmar. Med alla sina fel tycker jag ändå sim city är bättre underhållning.

Har också sneglat på det men har kommit fram till att SimCity känslan verkar saknas i det, där man få se sin stad växa och komma till liv, det har inte fått så speciellt bra recensioner heller.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Fått problem i min stad på Sweclockers#2
Fabrikerna vägrar köra iväg godset ! Dom bara köar där..
Finns gott om plats i handelshamnarna !

Bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Älskar hur de skriver att de fått massiv, positiv feedback av sina fans..

Tror de behöver läsglasögon..

Trots all negativ feedback så har de även fått massor med positiv men du kanske behöver de där läsglasögonen själv?
Det är lätt att bara se det negativa som skrivs eftersom det är de som syns mest, de positiva får ofta inga svar och trillar därför snabbt långt ner i forumen.

Jag är en av de som i princip bara har positiva saker att säga om spelet, visst var det lite svårt att spela under första dagen då det släpptes i Europa men utöver det så har jag personligen inte haft några större problem med det och i princip inte råkat ut för några buggar (några mindre javisst, men inget som förstör spelet) så för mig har det bara varit en positiv spelupplevelse.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Fick upp ett meddelande om att min stad inte var "i sync" med EAs servers, och att de skulle göra en rollback, vilket skulle ta några minuter. Nu, 1h senare eller så, har jag fortfarande inte fått tillbaka min stackars stad? Vad ska man göra nu?

EDIT: Staden är alltså helt borta från menyn där man väljer vilket stad/region man vill spela.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sca:

Jag köpte Cities XL men tröttnade efter tio timmar. Med alla sina fel tycker jag ändå sim city är bättre underhållning.

För att Cities är för de som verkligen vill ha en komplex city builder och inte ett spel där spelet gör allt åt dig.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Finns det någon SLI profil för spelet? Låg runt 60fps med ena kortet på 75grader och det andra låg på 40grader. Känns som om man borde kunna få mer

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem

Samma här. Har en Lenovo Y500. Senaste Beta uppdateringen från nvidia men får inte igång Sli i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

För att Cities är för de som verkligen vill ha en komplex city builder och inte ett spel där spelet gör allt åt dig.

Cities XL är inget vidare spel. De mjölkar dessutom kunder på ett oärligt sätt genom att släppa spelet varje år som "nytt" trots att det är samma spel med ett par nya byggnader. Klart värre än EA när det gäller den punkten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Cities XL är inget vidare spel. De mjölkar dessutom kunder på ett oärligt sätt genom att släppa spelet varje år som "nytt" trots att det är samma spel med ett par nya byggnader. Klart värre än EA när det gäller den punkten.

Oavsett så får du mer.
Och kostnaden är inte så hög (20 euro) jämf med vad EA släpper sina för.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Kom en patch nu ikväll som enligt changelog fixar en del trafikproblem. Bland annat har nu utryckningsfordon företräde i korsningar och när de ska ut från garaget.
Samt att trafiken nu väljer snabbare vägar istället för kortaste.

Så nu kan man kanske börja lira igen med städer över 100k invånare. Någon som hunnit testa och fått en uppfattning om hur mycket patchen fixar trafiken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallan123:

Finns det någon SLI profil för spelet? Låg runt 60fps med ena kortet på 75grader och det andra låg på 40grader. Känns som om man borde kunna få mer

Det är inte FPS du spelar......

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Val av gratis spel kom upp för mej nu

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Val av gratis spel kom upp för mej nu

samma här. Frågan är bara vad man ska ta. :/

Permalänk
Medlem

Saknar fortfarande ambulanser efter asteroidnedslaget.. och jag har en brandstation jag vill flytta på men kan inte för då blir jag väl av med brandbilar också.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Val av gratis spel kom upp för mej nu

Ja, men väljer jag något så kraschar origin. Man ska väl inte förvänta sig för mycket av EA antar jag...

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

Haha får upp "Servers Unavailable. See More info link for details" Men det finns ingen more info link? XD

Får upp min ta ett spel gratis sak nu i Origin.
Men jag vill inte ha nåt av de spelen, ge mig Fifa 13 eller nåt ist ;I

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

Ja, men väljer jag något så kraschar origin. Man ska väl inte förvänta sig för mycket av EA antar jag...

Fungerar perfekt för mej

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Jaaa EA, ni är så duktiga

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Har varit nära att köpa spelet många gånger nu, men så såg jag denna recension:

http://www.gaming-age.com/2013/03/simcity-review/

Så nej, inget köp. Egentligen vad han kommer fram till på slutet är att SimCity är ett buggat glorifierat Facebook-spel

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

hmm får väl vänta med att köpa tills dom verkligen börjar lösa det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Har varit nära att köpa spelet många gånger nu, men så såg jag denna recension:

http://www.gaming-age.com/2013/03/simcity-review/

Så nej, inget köp. Egentligen vad han kommer fram till på slutet är att SimCity är ett buggat glorifierat Facebook-spel

Smaken är som baken. Om Sim City är ett buggat glorifierat facebookspel så borde jag spela fler buggade och glorifierade facebookspel.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sca:

Smaken är som baken. Om Sim City är ett buggat glorifierat facebookspel så borde jag spela fler buggade och glorifierade facebookspel.

Fast det är ju ett glorifierat FB spel om man tänker efter.
Som ett 3D CityVille snarare än SimCity.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Faktiskt riktigt nice utbud av gratisspel man hade att välja på! Positivt överraskad! Blev Dead Space 3 för mig, vad valde ni?:)

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Såg att man i senaste uppdateringen har gjort lite fixar för trafik problemen, något som har testat och känner att det blivit bättre eller känns det som fixarna inte gjorde någon nytta?

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9381430.page

/Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaffis:

Såg att man i senaste uppdateringen har gjort lite fixar för trafik problemen, något som har testat och känner att det blivit bättre eller känns det som fixarna inte gjorde någon nytta?

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9381430.page

/Fredrik

Vet inte, kommer lite olika rapporter, det ska ha blivit bättre men inte helt optimalt än, inte som det blir i videon från maxis utvecklaren i alla fall, i vissa fall viker dom inte av alls fast dom kan, eller så viker dom av men bara åt ett håll.
Se t.ex:

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shelter:

Vet inte, kommer lite olika rapporter, det ska ha blivit bättre men inte helt optimalt än, inte som det blir i videon från maxis utvecklaren i alla fall, i vissa fall viker dom inte av alls fast dom kan, eller så viker dom av men bara åt ett håll.
Se t.ex:

Jag tycker det verkar lovande ändå, utan att ha testat själv. Simmar väljer ju bevisligen andra vägar när den kortaste vägen är igensatt;

Det krävs ju bara att de inte stod inför korsningen när den andra vägen byggdes klart, så kommer de att välja den andra vägen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

har precis startat upp min stad där trafiken var omöjlig att få bukt med, nu flyter trafiken på mycket bättre! verkar som patchen fixade en hel del problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av hambli:

har precis startat upp min stad där trafiken var omöjlig att få bukt med, nu flyter trafiken på mycket bättre! verkar som patchen fixade en hel del problem

Ja det man sett på video klipp så ser det ju bra ut, sedan kan och ska de ju inte lösa problem med dåligt byggda stälder utan bara få trafiken att röra sig på ett mer realistiskt sätt. Får testa själv när jag kommer hem idag.

/Fredrik