Call of Duty: Black Ops II Total FLOPP

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Vad har du då kvar att spela på PC?

Battlefield 3
Company of Heroes

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

Jag ser Black Ops II som ett map pack snarare än ett eget spel.
De har helt enkelt gjort alldeles för lite för att det ska vara något nytt och värt 400+ kr.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Själv så vann man Black Ops II Hardened Edition..

Call of Duty har aldrig vart min favorit serie, det är ett bra koncept, men mjölkar man sönder det så är det inte roligt längre, och det är kanske dags att göra något nytt.
Same old shit, different day..

Permalänk
Medlem

Har 2 timmars playtime nu på PC versionen (multiplayer) och jag är desvärre inte speciellt impad. Som många andra sagt, för få nyheter! Tycker dessutom banorna och känslan var bättre i BO1 men kan vara för jag är så förtjust i vinterbanor

Kommer säkert lira BO2 en hel del ändå men lite besviken är jag allt.

Permalänk
Inaktiv

Gamereactor gav det 7/10, har högt förtroende för dem.

Det innebär att spelet är bra, men inte mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Uvania:

håller med men LAN? really? känns lite gammaldags i dagens samhälle och speciellt i sverige där det finns bredband överallt i princip

Sen tog de ju bort både LAN och Singleplayer tack vare alla cheaters och pirater i D2 som förstörde spelupplevelsen imo! om de kan kontrollera våra klienter genom att alltid vara uppkopplade så blir ju piratande nästan omöjligt (hörde ett rykte om någon piratad buggad offline alpha version av D3 som var någon friends/family version från blizzard) och fuskare lättare att upptäcka

Du vet inte vad du snackar om. LAN har ju en stor social aspekt. Nog tycker i alla fall jag att det är mycket roligare att spela multiplayer på ett LAN en ensam hemma.

Permalänk

Hej, har ett problem med black ops 2,
på min dator kan jag spela mw3 med nästan högsta grafik, men på black ops 2 funkar de inte ens med lägsta grafik och lägsta resulation.
vad kan de bero på?
setup.
Pentuim Duo-core E5700 3.00 GHz
ATI Radeon HD 5570 3820 MB
Ram, 6 GB
Windows 7 64 bits Premium

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-black-ops-ii

Är det så dåligt?. Alla varningsklockor ringer ju med tanke på hur dåligt MW3 var. Önskar att jag aldrig hade köpt det. På UK Game stats kan man även se att ingen spelar MW3 längre och BF3 är ungefär 8 gånger så stort spelar mässigt. Vad tycker ni som hämtat ut era BOII´s?

Massa som spelar MW3 så vet inte vad du snackar om. Hittar game på typ 5 sekunder.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Kommer knappast att skaffa detta då jag kört både MW2 och Black Ops.Inget av de spelen orkade jag till sist inte med pga alla killstreaks. Allt jidder man lägger till i de flesta av dagens shooters (inklusive Battlefield) för att få dem annorlunda, spännande eller vad vet jag, stör i allmänhet mer än det ger enligt mig.

Helt meningslöst att spela helt perfekt och taktiskt bara för att få en predator-missil i huvudet av nån randomsnubbe på andra sidan kartan man aldrig ens varit i närheten av.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

har samma problem som dig. Tycker det är väldigt knepigt då jag kör ultra på battlefield3.

Permalänk
Medlem

Tänk er massa p12er som sitter vid sina "coola" laptops och bäljer i sig cola medans dom gnäller på att dom dör hela tiden och kladdar ner "datorn" fullständigt, Usch.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk

hmm..jag har bara 1360x1024 som max i inställningarna på Black ops2 .. testade att tanka ner det igen på steam..problemet kvarstår..installerade nyaste amd drivers..problemet kvarstår..har ati hd6970/cpu 2500k@4300mhz/8Gb ram .
någon mer med samma problem som kanske hittat en lösning?

Permalänk
Skrivet av Lucce11:

Tänk er massa p12er som sitter vid sina "coola" laptops och bäljer i sig cola medans dom gnäller på att dom dör hela tiden och kladdar ner "datorn" fullständigt, Usch.

Man drabbas av hjärncancer när man tänker på sådant.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Träjocke:

Hej, har ett problem med black ops 2,
på min dator kan jag spela mw3 med nästan högsta grafik, men på black ops 2 funkar de inte ens med lägsta grafik och lägsta resulation.
vad kan de bero på?
setup.
Pentuim Duo-core E5700 3.00 GHz
ATI Radeon HD 5570 3820 MB

Ram, 6 GB
Windows 7 64 bits Premium

Väldigt tacksam för svar!

Det här gjorde min dag! Säger väl en del om hur mycket CoD har utvecklats genom åren. Tackar!

Förresten roligt att ett HD 5570 har 3820 MB VRAM. Lär ju behövas liksom.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

hmm..jag har bara 1360x1024 som max i inställningarna på Black ops2 .. testade att tanka ner det igen på steam..problemet kvarstår..installerade nyaste amd drivers..problemet kvarstår..har ati hd6970/cpu 2500k@4300mhz/8Gb ram .
någon mer med samma problem som kanske hittat en lösning?

det är ati som ligger på efterkälken med sina drivers!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Är kampanjen lika tågrälsaktig som i BO1? Jag köpte det första men pallade inte ens ta mig igenom kampanjen när jag inte fick göra någonting som jag ville.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zuggmate:

Det här gjorde min dag! Säger väl en del om hur mycket CoD har utvecklats genom åren. Tackar!

Förresten roligt att ett HD 5570 har 3820 MB VRAM. Lär ju behövas liksom.

Tyder ju på att dom kan optimera cod till skillnad från BF3. 5570 har inte 3820MB dedikerat vram utan största delen är lånad från RAM. Att du är så ovetande om det GORDE MIN DAG!! Tack skaru ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Metacritic är ju tidernas skitsida för det första. Sedan är det Treyarch som ligger bakom Black Ops 2 och inte Infinity Ward som skeppade ut det misslyckade MW3.

Utav det jag sett på diverse streams så tycker jag att det ser riktigt bra ut, frågan är väl om känslan finns där när jag provar det själv.

Glöm inte att IW gjort dom bästa Cod spelen. (cod:uo, cod2, cod4) i övrigt stod bara IW för Singelplayer delen på MW3, inte multiplayer delen.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är inte individuellt. D3 är helt klart årtiondets mest överhypade nerdummade skitspel! Skulle man ta bort pay 2 win auction house och loot systemet så skulle det inte finnas något av värde kvar i spelet.
Kontrollerna, spel mekaniken, storyn, klasserna och karaktärerna är så dåligt gjorda att det finns många andra diablokloner som gjort det mycket bättre.

Activision Blizzard kan ta sina Call of Duty, Diablo och Starcraft och köra upp den där solen aldrig skiner! Aldrig mer att jag köper ett spel av dom.

Get over it..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av silicon111:

Tyder ju på att dom kan optimera cod till skillnad från BF3. 5570 har inte 3820MB dedikerat vram utan största delen är lånad från RAM. Att du är så ovetande om det GORDE MIN DAG!! Tack skaru ha!

Aha, du tror att CoD och BF3 har likvärdig grafik, bara att CoD är bra optimerat medan BF3 är dåligt optimerat? Kommentar överflödig.

Du tror alltså att jag på riktigt trodde att det hade det? Ja, det kanske inte var så tydligt, men jag försökte med en nypa ironi påpeka att det för det första inte finns något grafikkort som har (exakt) 3820 MB VRAM och för det andra att ett så dåligt kontorskort aldrig skulle klara av någonting som kräver så mycket VRAM.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zuggmate:

Aha, du tror att CoD och BF3 har likvärdig grafik, bara att CoD är bra optimerat medan BF3 är dåligt optimerat? Kommentar överflödig.

Du tror alltså att jag på riktigt trodde att det hade det? Ja, det kanske inte var så tydligt, men jag försökte med en nypa ironi påpeka att det för det första inte finns något grafikkort som har (exakt) 3820 MB VRAM och för det andra att ett så dåligt kontorskort aldrig skulle klara av någonting som kräver så mycket VRAM.

BF3 är inte optimerat för fem öre.
Ser bättre ut, ja det gör det.
Flyter det bra? Nej, samtidigt som det ibland kan se rätt daterat ut.

COD Black Ops 2 ser dock ut som en blandning mellan CoD4 (past) och...Black Ops(Framtid+neon)

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Get over it..

Why are you typing in english on a swedish forum?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Enda positiva är ju att dom ändrat om MP med bättre balansering och faktiskt någon form av matchmaking, sen det inbyggda spectator läget kommer nog göra att det dyker upp lite turneringar framöver. Så spelet kanske lever längre än 1 år då nästa cod kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lucce11:

Tänk er massa p12er som sitter vid sina "coola" laptops och bäljer i sig cola medans dom gnäller på att dom dör hela tiden och kladdar ner "datorn" fullständigt, Usch.

För tio år sedan var jag just denna p12:a som du beskriver, enda skillnaden var att jag hade en stationär pimpad med neonrör, CRT-skärm och spelade Q3 och CS. Jag gissar att du var exakt den samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

BF3 är inte optimerat för fem öre.
Ser bättre ut, ja det gör det.
Flyter det bra? Nej, samtidigt som det ibland kan se rätt daterat ut.

COD Black Ops 2 ser dock ut som en blandning mellan CoD4 (past) och...Black Ops(Framtid+neon)

har aldrig någonsin haft problem med att bf3 flyter dåligt iaf

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Det här, det händer bara inte. Alltså... hur är det möjligt? Det är inte ens samma speltillverkare????

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Vad har du då kvar att spela på PC?

PlanetSide 2
Tribes: Ascend

För att nämna två aktuella FPSer som endast fungerar på PC.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Snart dags för en patch eller två. Hoppas 3arc kan fixa till spelet så att det inte blir samma soppa som med 1:an.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p9ft05YpER4#

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag CoD 2. Efter det dog väl hela serien för mig och hypen tog vid. M1 Garand ftw!
Det är lite som elitserien eller fifa. I stort sätt samma spel som bara släpps med småtweaks varje år och med ett nytt namn. Lite bättre bang for the buck can man ju få tycker man väl...