Internet explorer 10 Preview Win7 släppt!!!

Permalänk
Medlem

Internet explorer 10 Preview Win7 släppt!!!

Nu har Internet explorer 10 Preview till Windows 7 släppts och finns att ladda ner via den här länken:

http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/download...

Permalänk
Medlem

tycker faktiskt 10an är ganska bra, den är väldigt mycket bättre än 9an iaf...Kör dock chrome , men på server 2012 fungerar den faktiskt bra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

alltså ni som yrar om att "chrome" e snabbare än osv osv.. jag ska ärligt säga att jag märker ingen skillnad på olika broswers.. Har 100/100 o sidorna blippar upp direkt oavsett webbläsare..

Nån millisekund i snabbhet hit eller dit märker då inte min hjärna eller öga av..

jag väljer webbläsare på andra grunder.. utseende o funktioner.

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Preview för W7 , men kommer slutgiltliga versionen till W7 och inte W8 only ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Jag kan slå vad att dom flesta här inte vet varför dom inte använder eller hatar IE (ej IE6). Det är nått dom har hört eller läst förmodligen och ställer sig i ledet bara. Många som påstår att Chrome ska va så mycke snabbare, men själv märker jag knappt någon skillnad när jag använder FF eller IE. Alla funkar lika bra till att bara surfa med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Preview för W7 , men kommer slutgiltliga versionen till W7 och inte W8 only ?

Den slutliga versionen kommer till Windows 7 när MS har fått tillräckligt med feedback från företagen och konsumenterna.

Permalänk
Medlem

Chrome är snabbast, sen Firefox som är typ lika snabb, IE är segt som attan ännu nu för mig, IE9, kan va nått fel på min bara men det har avskräckt mig!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

alltså ni som yrar om att "chrome" e snabbare än osv osv.. jag ska ärligt säga att jag märker ingen skillnad på olika broswers.. Har 100/100 o sidorna blippar upp direkt oavsett webbläsare..

Nån millisekund i snabbhet hit eller dit märker då inte min hjärna eller öga av..

jag väljer webbläsare på andra grunder.. utseende o funktioner.

Använd du ditt Internet Explorer.
Tror de flesta användare prioterar stabilitet och säkerhet. Det finns en anledning varför IE gång på gång är sämst när det kommer till säkerhet och script.
Även många som jag pratat med som kodar hemsidor i HTML5 + CSS säger att det slösas mängder med tid på att lösa idiotiska buggar som uppkommer i bara IE men inte andra läsare som Chrome, Firefox, Safari, Opera mm.

Microsofts webbläsare ligger efter väldigt mycket i utvecklinge och det är bevisat gång på gång.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

IE9 var snabbare än chrome i uppstarten för mej på två olika datorer (med och utan SSD). hoppas på IE10 blir ännu bättre

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vilka ändringar/förbättringar IE 10 är jämfört med 9? Lyckades inte hitta några på deras hemsida..

Avnänder inte heller IE, men skoj att dom släpper för Windows 7 och inte går enbart på Windows 8. En gnutta sunt förnuft som man sällan ser ifrån Microsoft^^

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Använd du ditt Internet Explorer.
Tror de flesta användare prioterar stabilitet och säkerhet. Det finns en anledning varför IE gång på gång är sämst när det kommer till säkerhet och script.
Även många som jag pratat med som kodar hemsidor i HTML5 + CSS säger att det slösas mängder med tid på att lösa idiotiska buggar som uppkommer i bara IE men inte andra läsare som Chrome, Firefox, Safari, Opera mm.

Microsofts webbläsare ligger efter väldigt mycket i utvecklinge och det är bevisat gång på gång.

Håller dom samma utvecklingstempo som nu är dom dock i top om 1-2 år. http://html5test.com/results/desktop.html (diagram längst ner)
Men tja, gissar på att dom kommer komma ikapp resten, och sedan stanna där.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forbidden:

Använd du ditt Internet Explorer.
Tror de flesta användare prioterar stabilitet och säkerhet. Det finns en anledning varför IE gång på gång är sämst när det kommer till säkerhet och script.
Även många som jag pratat med som kodar hemsidor i HTML5 + CSS säger att det slösas mängder med tid på att lösa idiotiska buggar som uppkommer i bara IE men inte andra läsare som Chrome, Firefox, Safari, Opera mm.

Microsofts webbläsare ligger efter väldigt mycket i utvecklinge och det är bevisat gång på gång.

jag sa inte jag använder explorer.. kör firefox

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Använd du ditt Internet Explorer.
Tror de flesta användare prioterar stabilitet och säkerhet. Det finns en anledning varför IE gång på gång är sämst när det kommer till säkerhet och script.
Även många som jag pratat med som kodar hemsidor i HTML5 + CSS säger att det slösas mängder med tid på att lösa idiotiska buggar som uppkommer i bara IE men inte andra läsare som Chrome, Firefox, Safari, Opera mm.

Microsofts webbläsare ligger efter väldigt mycket i utvecklinge och det är bevisat gång på gång.

Ja men hjälp till och gör något åt det då, nu när IE10 är i preview status så har du ju chansen att lämna feedback till MS och framföra dina klagomål till dem eftersom IE10 inte är klart än, är ju som sagt en försmak bara. Så testa det och lämna feedback så kanske det åtgärdas.

Permalänk
Skrivet av Thex:

Nej jag gnäller inte på MS för det, men det gör ju att man är tvungen att dras med IE mot sin vilja.
Kanske för att prestandan var mer avgörande då?

Har testat men det funkade inte med ett ärendehanteringssytem jag jobbade i innan. Den gången var det dock inte ActiveX som ställde till det utan att hela webbapplikationen var kodad för IE6 och "MS egna" webbstandarder.

Aterigen sa ar IE6 gammal sa dra inte upp gamla saker.
Prestandan var mer avgorande da ja, forstar inte varfor du pratar om det da jag skrev att I dagens lage sa ar det svarstid som ar avgorande, alltsa webblasaren.
Och om nagon har kodat for en specefik lasare sa ar det aterigen deras fel och inte MS.

Men kan halla med dig om att man blir lite tvingad, men det ar gammalt nu.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

hehe, vissa ämnen skulle behöva vara bannlysta från forumet :), blir bara massa flamewar.

själv så funderar jag på att överge firefox, då flash har börjat muppa sig, igen! så jag ser mer än gärna en annan läsare om den är bättre.

edit: fast sen vettitusan... vet inte om de går o använda några addons till ie? i annat fall så finns väl inte de addons jag själv använder endå :(...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Gott om bakåtsträvare här, Maxthon är webläsaren som gäller..

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Master of Overkill

IE 10 i windows 8 är den snabbaste webbläsaren atm.

Dock använder jag Opera för synken och Chrome.

IE 10 också.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Jag är inte så glad för IE vilket dom flesta säkert redan kan räkna ut. Jag ska testa det i alla fall!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Balbuto:

Gott om bakåtsträvare här, Maxthon är webläsaren som gäller..

Jag sitter faktiskt med deras hemsida uppe i en flik nu, funderar på att testa.
Men blir lite skeptisk till säljande argument som "Built-in Cool Tools". Är den något att ha?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Balbuto:

Gott om bakåtsträvare här, Maxthon är webläsaren som gäller..

Sag den som val men lanka en benchmark da istallet for att gnalla, hur stor % anvander ens den lasaren, dessutom sa verkar den inte ha open kallkod och nstan identisk till IE.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

39 inlägg senare, men där kom trådens första vettiga inställning

Håller helt klart med, hade viljat fått såna kommentarer istället för de som bara skriver att "jag tycker inte om IE, det är sämst så jag tänker inte prova det" eller "chrome är best, så jag struntar i detta" eller "ingen bryr sig, för det är en minoritet som gör det" osv.

Så Swedish Berserk tack för en vettig kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

alltså ni som yrar om att "chrome" e snabbare än osv osv.. jag ska ärligt säga att jag märker ingen skillnad på olika broswers.. Har 100/100 o sidorna blippar upp direkt oavsett webbläsare..

Nån millisekund i snabbhet hit eller dit märker då inte min hjärna eller öga av..

jag väljer webbläsare på andra grunder.. utseende o funktioner.

Det är intressant för jag tycker det är en märkbar skillnad mellan Chrome och FireFox, dock inte så mycket mellan Firefox och Waterfox.

Jag kan tänka mig testa IE10 bara för att se hur den fungerar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Tycker den är riktigt bra i Windows 8, men gillar inte hur den cleartypar texten. Förstår inte hur man får texten att bli "normal" som den är i explorer etc...

Permalänk
Medlem

Hoppar in i tråden med mina egna tankar.

IE9 är helt okej för den som inte bryr sig. Allt i världen handlar inte om snabbhet. Den som antar att Chrome är snabbast i dagens läge har helt fel. Det är Opera som är snabbast om man vill se utifrån ren snabbhet. Tyvärr ser inte folk det utan man har fastnat i en liten egen bubbla över att Chrome är bäst och snabbast. IE har kommit i fatt tyvärr behövs det lite till innan IE når enda fram till dem andra webbläsarna på marknaden.

Jag tycker IE9 och Firefox hanterar sidorna mycket bättre än vad Chrome gör. Så snabbhet är inte hela världen. Jag tycker Chrome borde fokusera på hur man hanterar att "rendera" bilderna.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Arie:

Jag kan slå vad att dom flesta här inte vet varför dom inte använder eller hatar IE (ej IE6). Det är nått dom har hört eller läst förmodligen och ställer sig i ledet bara. Många som påstår att Chrome ska va så mycke snabbare, men själv märker jag knappt någon skillnad när jag använder FF eller IE. Alla funkar lika bra till att bara surfa med.

Du har tyvärr helt fel. Chrome utklassar FF och IE när det kommer till snabbhet. (Själv använder jag dock FF på min huvuddator av andra orsaker.)

För min del HATAR jag IE för att den alltid har varit en enorm bromskloss varje gång jag har utvecklat en webbapplikation, för att den ständigt ska vara det absolut största hindret för världens webbdesigners, för att den saknar många självklara funktioner och för att dess GUI är som taget från 90-talet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Hoppar in i tråden med mina egna tankar.

IE9 är helt okej för den som inte bryr sig. Allt i världen handlar inte om snabbhet. Den som antar att Chrome är snabbast i dagens läge har helt fel. Det är Opera som är snabbast om man vill se utifrån ren snabbhet. Tyvärr ser inte folk det utan man har fastnat i en liten egen bubbla över att Chrome är bäst och snabbast. IE har kommit i fatt tyvärr behövs det lite till innan IE når enda fram till dem andra webbläsarna på marknaden.

Jag tycker IE9 och Firefox hanterar sidorna mycket bättre än vad Chrome gör. Så snabbhet är inte hela världen. Jag tycker Chrome borde fokusera på hur man hanterar att "rendera" bilderna.

Det värsta med IE är att de vägrar följa webkit, som med eller mindre blivit en standard bland webbläsare. Det gör att utvecklare ständigt måste koda undantag för IE för att det ska se likadant ut. Att det sedan är betydligt segare och har en trög javascriptmotor gör inte saken bättre (ja, även IE9-10). För mig som utvecklare är IE en pain in the ass och det vore helt underbart om de kunde byta ut IE mot Chrome eller liknande som standardwebbläsare i Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Det värsta med IE är att de vägrar följa webkit, som med eller mindre blivit en standard bland webbläsare. Det gör att utvecklare ständigt måste koda undantag för IE för att det ska se likadant ut. Att det sedan är betydligt segare och har en trög javascriptmotor gör inte saken bättre (ja, även IE9-10). För mig som utvecklare är IE en pain in the ass och det vore helt underbart om de kunde byta ut IE mot Chrome eller liknande som standardwebbläsare i Windows.

Varför måste alla följa webkit. Ser inte vad som är speciellt med webkit och låsa in sig i något som Apple styr med hjärnhand. Det är Apple som äger den största delen av webkit även fast det går under open source licens. Har inte testat IE10 än. Kanske blir av senare under dagen när jag listat ut om det inte krånglar ifall man vill avinstallera och gå till baka till IE9. Sist jag läste ligger det en ny optimering i JavaScript Motorn för IE10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Du har tyvärr helt fel. Chrome utklassar FF och IE när det kommer till snabbhet. (Själv använder jag dock FF på min huvuddator av andra orsaker.)

För min del HATAR jag IE för att den alltid har varit en enorm bromskloss varje gång jag har utvecklat en webbapplikation, för att den ständigt ska vara det absolut största hindret för världens webbdesigners, för att den saknar många självklara funktioner och för att dess GUI är som taget från 90-talet.

Snabbhet när? Javaskript? rendering av htmlkod? start av webbläsare med 20-30 tabbar igång?
Eller hävdar du rent generellt att chrome är snabbare än de andra webbläsarna?

Förstår ditt hat emot IE och håller totalt med.

Det viktigaste imo är att varje browser oavsätt hastighet ska klara av http://acid3.acidtests.org/

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Varför måste alla följa webkit. Ser inte vad som är speciellt med webkit och låsa in sig i något som Apple styr med hjärnhand. Det är Apple som äger den största delen av webkit även fast det går under open source licens. Har inte testat IE10 än. Kanske blir av senare under dagen när jag listat ut om det inte krånglar ifall man vill avinstallera och gå till baka till IE9. Sist jag läste ligger det en ny optimering i JavaScript Motorn för IE10.

om du utvecklade web-applikationer skulle du veta varför. webläsare som inte följer webstandards är vansinnigt jobbigt. IE9 är dock väldigt mycket bättre än föregående versioner.

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet att jag vill att Mozilla skall gå över till webkit.

Nog med offtopic.

Skall försöka testa IE10 senare under dagen.