Permalänk

du skulle kunna göra en hårddisk-klocka om du vänder på den där armen, och skaffar ett urverk;)

Permalänk

Snyggt!

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem

svintung!

Permalänk

Rätt snyggt. Mycket snyggare än dagens "konst" i alla fall

Permalänk
Medlem

Wow! Snyggt, stilrent och personligt! Tummen upp

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Wow... Så snyggt. Bygger nog en till mig själv i julklapp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Wow... Så snyggt. Bygger nog en till mig själv i julklapp.

haha, God Jul i förskott får ja säga då

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chwille:

Kanon fint och stilrent!

Hade varit häftigt och fått den att fungera som en klocka!

Tänkte jag också på!
Sen tänkte jag om läsararmen(?) kunde fungera som visare?
Vad skulle kunna vara den andra visaren?

Har länge velat bygga en klocka, en personlig en.
Finns väl inget bättre än det här då! Nördig, men otroligt stilig.
Många kommer nog inte förstå att den är nördig ändå, baha!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Tack för inspirationen, en Solklar Femma! Nu ska mina gamla Klickande HDD's upp på väggen

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Tänkte jag också på!
Sen tänkte jag om läsararmen(?) kunde fungera som visare?
Vad skulle kunna vara den andra visaren?

Har länge velat bygga en klocka, en personlig en.
Finns väl inget bättre än det här då! Nördig, men otroligt stilig.
Många kommer nog inte förstå att den är nördig ändå, baha!

hm... verkar vara många som är intresserade av min variant i "klockformat" Att läsarmen skulle fungera som visare är riktigt smart Den andra visaren skulle man kunna få ifall man: delade på läsarmen, eftersom läsarmen "består" av "flera" armar.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9d/Hard...

Om ni förstår vad jag menar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Varför inte låta armen vara fast och skivan snurrar istället,
Man kan limma en plexiskiva bakom med siffrorna 12, 3, 6 och 9, eller om man vill sätta siffrorna direkt på disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Varför inte låta armen vara fast och skivan snurrar istället,
Man kan limma en plexiskiva bakom med siffrorna 12, 3, 6 och 9, eller om man vill sätta siffrorna direkt på disken.

hm... jo de kanske är lite lättare Jag har efter alla förfrågningar, både från forumet och annat håll blivit sjukt sugen på klockidén. Vad behöver jag för att göra en klocka? xD ett klockur? heter de så?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Gillar iden att använda skivan som "visare" till en klocka, borde gå att sätta fast den på ett urverk så länge verket orkar snurra på skivan

Hittade en på http://www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera/5060-Dek... när jag sökte lite snabbt

Visa signatur

Sann livsglädje är att få göra så lite som möjligt, på så lång tid som möjligt. För så mycket pengar som möjligt. Åtta timmar varje vardag, med ledig helg.

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga. När du hade tagit loss armen, hur gjorde du för att rensa den från den plastiga toppen? slipade du ner allt och slet bort eller?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Har en liten fråga. När du hade tagit loss armen, hur gjorde du för att rensa den från den plastiga toppen? slipade du ner allt och slet bort eller?

Väldigt bra fråga faktiskt

Om du tittar på 3:e och 4:e bilden uppifrån, så ser du att jag har tagit bort plasten på den 4:e. Det var inte lätt kan ja säga Jag fick ta en tång, och verkligen kämpa för att få ett bra grepp runt plasten. Sedan var det bara att liksom bryta av plasten. Armens material var så pass tåligt, att det inte tog stryk alls. Nu ser ju alla läsarmar olika ut. Tänk bara på att hålla dina fingrar borta från spröten på läsarmen, när du ska bryta av plasten

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Väldigt bra fråga faktiskt

Om du tittar på 3:e och 4:e bilden uppifrån, så ser du att jag har tagit bort plasten på den 4:e. Det var inte lätt kan ja säga Jag fick ta en tång, och verkligen kämpa för att få ett bra grepp runt plasten. Sedan var det bara att liksom bryta av plasten. Armens material var så pass tåligt, att det inte tog stryk alls. Nu ser ju alla läsarmar olika ut. Tänk bara på att hålla dina fingrar borta från spröten på läsarmen, när du ska bryta av plasten

Plasten är hård men porös, jag lyckades genom att jag tog en fin liten bågfil och sågade i plasten, när ett jack var klart så mer eller mindre ramlade resten bort. Men jag har lite problem att hitta ett borr på 34mm(vet inte om det var samma mått för dig?)

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Plasten är hård men porös, jag lyckades genom att jag tog en fin liten bågfil och sågade i plasten, när ett jack var klart så mer eller mindre ramlade resten bort. Men jag har lite problem att hitta ett borr på 34mm(vet inte om det var samma mått för dig?)

Kan kolla måtten imorn om du vill Jag tog den största jag hade nämligen, så ja la inte märke till storlek

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Kan kolla måtten imorn om du vill Jag tog den största jag hade nämligen, så ja la inte märke till storlek

Du gick inte efter måttet på hårddisken? Hade du någon utfyllnad för att hålla den på plats? sen undrar jag hur du gjorde med den avsågade kanten på ramens baksida, satte du dit något där som stöd?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Den idén stjäler jag! Bara att komma på två liknande till så att man får ihop en serie xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Du gick inte efter måttet på hårddisken? Hade du någon utfyllnad för att hålla den på plats? sen undrar jag hur du gjorde med den avsågade kanten på ramens baksida, satte du dit något där som stöd?

Grejen var den att borret jag använde var lite för litet för disken, så jag borrade först hålet i baksidan. Sedan slipade jag hålet tills hårddisken precis gick att trycka dit, på det sättet slapp jag att limma

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Grejen var den att borret jag använde var lite för litet för disken, så jag borrade först hålet i baksidan. Sedan slipade jag hålet tills hårddisken precis gick att trycka dit, på det sättet slapp jag att limma

Ok, jag köpte ett plattborr på Jula tidigare idag, ett borr som var precis 34mm så jag skulle igentligen inte heller behöva limma men jag gjorde det ändå:P

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Shit va nice!
Vill göra samma sak fast i ett träbord bord med en glaskiva på... Om jag ändå fick ha glasbord hemma.

Permalänk
Medlem

Hahaha, nice!

Istället för en Platinum skiva så har man en HDD Skiva?

I alla falll, snyggt!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk

där har du en affärs ide

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!

Vill börja med att verkligen tacka alla som tittat, gillat och kommenterat mitt galleri. När jag la ut detta som är mitt första galleri, så hade ja varken hoppats på SÅHÄR mycket respons ELLER att SweClockers själva skulle uppmärksamma mitt galleri på Facebook

OERHÖRT STORT TACK!!

Och jag blir verkligen oerhört smickrad av er som verkar vilja betala för en "HDD-Tavla". Jag skulle jättegärna vilja göra en åt er som är beredda att betala en liten summa!

Men det finns såklart problem med detta, hjälper ni mig att lösa dessa problem så ska jag verkligen tänka över tanken att faktiskt köpa material, bygga ihop, och skicka.

Största problemet: Hur får jag tag på fler hårddiskar

övriga problem: precis som jag skrivit innan i beskrivningen så kostade allt material ca 50:- Sen har ja väl också en viss rätt att ta ut arbetskostnad, ja vet inte... 50:- ? + hårddisk (ny som gammal??)

så vad jag räknar på så borde jag kostnadsmässigt få ca 200 - 300 - 50:- för material = ca 150:- för en tavla... (låter det helt idiotiskt?)

Och då tänker iallafall JAG: är den verkligen värd så mycket...? nja skulle ja själv säga...

För någon dag sedan fick jag en snabb tanke att faktiskt göra några tavlor gratis till några här på SweC, men ärligt talat.. det blir VÄLDIGT DYRT, så tyvärr är jag inte så generös... den tanken försvann ganska fort

Har även tänkt tanken att sälja den genom budgivning.. för pengar skulle inte vara helt fel just nu Men samtidigt vill man ju även ha kvar någonting som man själv kommit på, och själv har skapat :/

Ger ni mig som sagt "resurser" och tillgång till att göra fler, så ska jag verkligen tänka på saken!

Detta skriver jag för att oerhört många har frågat om just att "göra fler tavlor". Sedan ville jag skriva ned MINA tankar kring detta!

Kom gärna med tips, så kanske vi kan lösa detta!

Ännu en gång, TACK!!!

EDIT: Glömde helt och hållet bort frakten, Som min konstruktion ser ut JUST NU, så kommer tavlan definitivt att inte klara sig, så som posten behandlar paketen...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Det hela är ju en bra ide, design. Varför inte 500:-? Matrial+jobb+och själva ide'n.

Någon som verkligen vill ha en tavla och gjord av dig, utan att krångla själv borde betala 500 pix utan problem.

Sätt en fin logga/alias/signatur i kanten

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoppHS|Kotten:

Det hela är ju en bra ide, design. Varför inte 500:-? Matrial+jobb+och själva ide'n.

Någon som verkligen vill ha en tavla och gjord av dig, utan att krångla själv borde betala 500 pix utan problem.

Sätt en fin logga/alias/signatur i kanten

Aha ja förstår, men det största problemet är ju frakten :/

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Permalänk

Jäklar vad snyggt det blev!