THQ ansöker om konkurs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

lär väl bli ubisoft eller EA...

ja fan helre ubisoft än kuk EA

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Kan inte Valve ge sig in i matchen och köpa licenserna.

Vad är det som är så bra med Valve i relation till EA/Ubisoft?
Valve har ju liksom det tyngsta Drm-skyddet och en pr-person som ägnar sig åt att gnälla på konkurrenterna.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Vad är det som är så bra med Valve i relation till EA/Ubisoft?
Valve har ju liksom det tyngsta Drm-skyddet och en pr-person som ägnar sig åt att gnälla på konkurrenterna.

Har hellre lite drm (steam) än att spelet är förstört.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

har hellre lite drm (steam) än att spelet är förstört.

Vilka spel blir förstörda av EA/Ubisofts drm i skrivande stund? Jag tycker mig ha sett snarlika problem med Steams l;sning.
Jag avgudar för övrigt steam, tycker deras produkt är suverän. Men jag har inget problem med snarlika företag.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Vilka spel blir förstörda av EA/Ubisofts drm i skrivande stund? Jag tycker mig ha sett snarlika problem med Steams l;sning.
Jag avgudar för övrigt steam, tycker deras produkt är suverän. Men jag har inget problem med snarlika företag.

Det är inte EA/Ubisofts drm jag har problem med, utan snarare att de har en förmåga att stressa ut spel som inte är klara. Eller vänta, Ubisofts drm har jag haft ganska mycket problem med förr men det fungerar nu för tiden. Jag tycker att Valve verkar lita mer på utvecklaren och väntar tills de tycker spelet är färdigt innan de släpps. Det är min känsla i alla fall, kom gärna med exempel på när/om Valve har släppt ett ofärdigt spel.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Det är inte EA/Ubisofts drm jag har problem med, utan snarare att de har en förmåga att stressa ut spel som inte är klara. Eller vänta, Ubisofts drm har jag haft ganska mycket problem med förr men det fungerar nu för tiden. Jag tycker att Valve verkar lita mer på utvecklaren och väntar tills de tycker spelet är färdigt innan de släpps. Det är min känsla i alla fall, kom gärna med exempel på när/om Valve har släppt ett ofärdigt spel.

Jag har också haft problem med diverse DRM, inga stora och problemen har varit enkla att lösa. Mardrömmen var nog EAs DRM i spelet Spore....
Att företag släpper skitprodukter är sant Bäst att undvika dem
Ett nutida problem med steam är "Steam Servers Are Currently Unavailable or Too Busy", man binder upp sina köpta varor till en funktion som omöjliggör återförsäljning. Sen fanns det ett problem med att Steam och CPU:er från AMD för några år sedan. Ett problem som säkert låg på AMDs sida, men som enbart visar det dumma med DRM (såsom Steam). Sen har andra företag börjat att kopiera Valves sanslöst lyckade strategi. Det är därför vi måste använda oss av Origin och Uplay för att lira spelen. Mycket tråkig utveckling.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hoppas Ubisoft snappar upp Darksiders.

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas att något bra spelföretag köper upp darksiders så de kan göra en ordentlig uppföljare då. Även Dawn of War och Space Marine... Helt okej spel

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Kan ju hoppas att något bra spelföretag köper upp darksiders så de kan göra en ordentlig uppföljare då. Även Dawn of War och Space Marine... Helt okej spel

Jo, det väl egentligen Darksider, och Metro som jag bryr mig mest om som kommer från THQ

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jag har också haft problem med diverse DRM, inga stora och problemen har varit enkla att lösa. Mardrömmen var nog EAs DRM i spelet Spore....
Att företag släpper skitprodukter är sant Bäst att undvika dem
Ett nutida problem med steam är "Steam Servers Are Currently Unavailable or Too Busy", man binder upp sina köpta varor till en funktion som omöjliggör återförsäljning. Sen fanns det ett problem med att Steam och CPU:er från AMD för några år sedan. Ett problem som säkert låg på AMDs sida, men som enbart visar det dumma med DRM (såsom Steam). Sen har andra företag börjat att kopiera Valves sanslöst lyckade strategi. Det är därför vi måste använda oss av Origin och Uplay för att lira spelen. Mycket tråkig utveckling.

Håller med dig, mycket tråkig utveckling. Speciellt när spel i digitalt format inte heller är billigare än de fysiska kopiorna många gånger.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, det väl egentligen Darksider, och Metro som jag bryr mig mest om som kommer från THQ

Tyvärr har ingen än erbjudit sig att köpa Vigil (de som gjorde Darksider-spelen).

Här är lite info om priser och vad som gått till vilka:
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2013/01/23/thq-auc...

Citat:

Here are the numbers being reported from Distressed Debt Investing, who is overseeing the THQ auction:

Homefront: $500,000 (Crytek)
Metro: $5.8 million (Koch Media)
South Park: $3.2 million (Ubisoft)
Relic: $26 million (Sega)
THQ Montreal: $2.5 million (Ubisoft)
Evolve: $11 million (Take Two)
Volition: $22.3 million (Koch Media)

Here's what the runner-up bids were for these properties and studios:

Homefront: No runner-up
Metro: $5.175 million (Ubisoft)
South Park: No runner-up
Relic: $26.3 million (Zenimax Media)
THQ Montreal: No runner-up
Evolve: $250,000 (Turtle Rock Studios)
Volition: $5.4 million (Ubisoft)

Permalänk
Medlem

Relic till Sega? lolwut?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Tyvärr har ingen än erbjudit sig att köpa Vigil (de som gjorde Darksider-spelen).

Här är lite info om priser och vad som gått till vilka:
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2013/01/23/thq-auc...

Mjo, är kanske inte tillräckligt populär serie, 1an tyckte jag inte var någe vidare, men tvåan är riktigt kul, och riktigt episkt faktiskt. Är lite nyfiken på hur budet som kom tvåa för Relic kan ha varit högre än vad det såldes för, drog de sig ur eller?

Sen funderade jag över varför det var så stora hopp mellan vinnande bud och det andra budet, varför drog Ubisoft till med 2.5 mille på något som ingen annan bjöd på, och varför gick Take Two upp till 11 mille när budet innan låg på ynka 250k?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tur att ubisoft inte fick Volition. De får inte förstöra saints row. Hopas att tyskarna inte gör det heller. ^^

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D