Permalänk

Ny låt! Save Your Reasons

Här kommer en ny låt av mig. Använder mig utav programmet Fl Studio 10. Besvarar mer än gärna eventuella frågor.

Skulle verkligen uppskatta konstruktiv kritik! Det är alltid bra, fram med allt bra och allt dåligt

Länk till låten på Soundcloud: https://soundcloud.com/simonwellander/save-your-reasons

Länk till låten på Box.com (bättre kvalitet): https://www.box.com/s/p0u34ep1yvktkzonumb0

Gott nytt år på er alla Sweclockare!!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Bra låt! Skönt att lyssna på medan man lirar TF2

Visa signatur

~Inaktiv

Permalänk
Medlem

Gillas! Dålig på att ge kritik men den skulle bli mycket bättre med nån sång!

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Skrivet av Egon McSkillz:

Bra låt! Skönt att lyssna på medan man lirar TF2

Tack så mycket! Det glädjer att höra.

Skrivet av destoxes:

Gillas! Dålig på att ge kritik men den skulle bli mycket bättre med nån sång!

Tack! Ja, det är tråkigt att man inte är något vidare på att sjunga Men jag tänker leta efter någon som vill ställa upp till nästa låt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Simon levererar som vanligt, bra jobbat! Om du vill ha mer inspiration till denna typ av sound så kolla in the bolier room, mycket sådanthär som spelas på dem klubbarna, och givetvis en massa hipsters som dansar om kring, i like!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Simon levererar som vanligt, bra jobbat!

Tack så mycket!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Härlig låt finns den på spotify?

Permalänk
Skrivet av anders.sjoberg:

Härlig låt finns den på spotify?

Nej, tyvärr inte. Men nästa låt kommer förmodligen bli lite seriösare, med förhoppningsvis sång och riktiga instrument.

Har dock en låt på Spotify, och den hittar ni genom att söka på "SimonWE". Låten heter Mindfield. Ha det gött!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Fett go låt
Gillas starkt

Permalänk

Riktigt bra jobb! Fortsätt så här!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,6 Ghz Moderkort: Z77 Asrock Extreme 4 GPU: XFX 6870. PSU: OCZ 600w 80+ Bronze HDD: Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av Plastslev:

Fett go låt
Gillas starkt

Skrivet av willehawk:

Riktigt bra jobb! Fortsätt så här!

Tack som fn!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Skulle nog vara bättre med sång, som nämnts innan. Just nu kändes det lite som "vuxen film" musik med lite mer fart i än vanligt. Dock inte min typ utav musik heller, inte mkt för techno och sånt.

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Skrivet av Tott3:

Skulle nog vara bättre med sång, som nämnts innan. Just nu kändes det lite som "vuxen film" musik med lite mer fart i än vanligt.

Haha, ja tyvärr så håller jag med dig

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Väldigt bra låt, skulle du kunna göra den nerladdningsbar? annars finns det väl andra sätt

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Väldigt bra låt, skulle du kunna göra den nerladdningsbar? annars finns det väl andra sätt

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Skrivet av Tott3:

En jättefin screenshot

Tack så mycket för din hjälp, hehe.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Trevlig låt, rätt så laidback.
Upptäckte att du följde mig, har nu börjat följa dig tillbaka.

Keep up the good work!

Permalänk
Skrivet av Azured:

Trevlig låt, rätt så laidback.
Upptäckte att du följde mig, har nu börjat följa dig tillbaka.

Keep up the good work!

Dold text

Tack så mycket! Keep up the good work på dig själv!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

lite deja vú start .. jag menar att introt är väldigt vanligt annars skön låt

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Skrivet av arision:

lite deja vú start .. jag menar att introt är väldigt vanligt annars skön låt

Förstår vad du menar. Tack för kritiken!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Smart jag är då, och inte kollar andra länken.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Först tänkte jag "WTF, detta suger apballe". Men sen måste jag nog säga att det är tvärt om. Detta är något som en av mina favvoartister (Chicane) skulle kunna klämma ur sig och jag skulle älska det.

Härligt

Permalänk
Skrivet av iXam:

Först tänkte jag "WTF, detta suger apballe". Men sen måste jag nog säga att det är tvärt om. Detta är något som en av mina favvoartister (Chicane) skulle kunna klämma ur sig och jag skulle älska det.

Härligt

Haha, tackar

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Najs låt
fortsätt att göra musik för du kommer komma långt

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Haha, tackar

Håller med iXam, först tyckte jag den var trist men när basen kommer in får låten nytt liv. Slingan efter 2m har riktigt bra drag!

Kanske skulle basen må bra av en liten subcut, ur mina högtalare låter den aningen grötig (lyssnar mycket på elektro)

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Här kommer en ny låt av mig. Använder mig utav programmet Fl Studio 10. Besvarar mer än gärna eventuella frågor.

Skulle verkligen uppskatta konstruktiv kritik! Det är alltid bra, fram med allt bra och allt dåligt

Länk till låten på Soundcloud: https://soundcloud.com/simonwellander/save-your-reasons

Länk till låten på Box.com (bättre kvalitet): https://www.box.com/s/p0u34ep1yvktkzonumb0

Gott nytt år på er alla Sweclockare!!

Grym låt! Riktigt snyggt upplägg på låten. En sak som jag la märke till(kanske är bara jag. De claps/hihat eller vad nu det är vid 0.15. Jag hör dem som låte osynkade med melodin som slår in där

/N0iZE

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Najs låt
fortsätt att göra musik för du kommer komma långt

Tack så mycket!

Skrivet av Teknocide:

Håller med iXam, först tyckte jag den var trist men när basen kommer in får låten nytt liv. Slingan efter 2m har riktigt bra drag!

Kanske skulle basen må bra av en liten subcut, ur mina högtalare låter den aningen grötig (lyssnar mycket på elektro)

Tack för dina ord. Ja, basen är lite grötig och kicken krockar lite i basen. Jag håller med dig!

Skrivet av N0iZE:

Grym låt! Riktigt snyggt upplägg på låten. En sak som jag la märke till(kanske är bara jag. De claps/hihat eller vad nu det är vid 0.15. Jag hör dem som låte osynkade med melodin som slår in där

/N0iZE

Tack så mycket!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Entusiast

Do like! Du är grym på detta!

Har du en keyboard eller något eller är det frilansande med musen som gäller?
Jag har själv suttit lite i FL studio och försökt åstadkomma musik men det är grymt svårt att klicka ihop en låt.
Det blev väll lite sissådär (länk). Så jag undrar om du har lite nybörjartips? ^^

Och gott nytt år på dig!

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Do like! Du är grym på detta!

Har du en keyboard eller något eller är det frilansande med musen som gäller?
Jag har själv suttit lite i FL studio och försökt åstadkomma musik men det är grymt svårt att klicka ihop en låt.
Det blev väll lite sissådär (länk). Så jag undrar om du har lite nybörjartips? ^^

Och gott nytt år på dig!

Dold text

Jag använder ett Midi-keyboard: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=935867 Det är plastigt och förjälvigt så rekommenderar det inte. Men tänker skaffa något bättre. Funderar på denna: http://www.thomann.de/se/maudio_axiom_61_advanced.htm

Min rekommendation är att du tittar på Youtube Tutorials och lär dig grundläggande musikteori, olika skalor osv osv. Lycka till! Skicka gärna PM om du har mer frågor.
Gott nytt på dig också!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50