Sony Xperia Z & Xperia Z

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z & Xperia Z

Sony Xperia Z:
Snapdragon S4 Pro Quad-Core Krait 1.5Ghz
Adreno 320
2GB Ram
5" LED-backlit 1080p Mobile Bravia 2 Engine
13MP Exmor RS Kamera sensor 1080p video med HDR
Den är IP57 Klassad
Unibody design med 2330mAH batteri
LTE, HSPA+, Wi-Fi, Bluetooth, GPS, NFC FM radio, microSD.
4.1 med 4.2 snart efter launch.

Lillasyrran Xperia ZL kommer vara samma specs fast lite annan design och inte IP klassad.

Vad tror ni ?
Jag personligen gillar verkligen designen och specsen på dessa nya Z.
Även om jag personligen inte är en fan av stora skärmar.

http://www.gsmarena.com/ces_2013_sony_xperia_z_xperia_zl-revi...
http://www.engadget.com/2013/01/07/sony-xperia-z-hands-on-ces...
http://www.sonymobile.com/se/products/phones/xperia-z/

Permalänk
Medlem

Jag gillar med designen, men jag är så enormt trött på att det ska vara så stora kanter utanför skärmen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur de ska konkurrera med Samsung S4 och Huewai med en 1,5 Ghz cpu? Andra märken har ju uppåt 2.0 ghz på årets toppmobiler.
Dessutom tror jag Sony kan bli rätt slö när man börja spela 1080 spel med bara 1.5 ghz. Galaxy S3 som var en hit förra året såldes med 1.4 ghz och de flesta hardcore användare har klockat upp den till 1.7.

Trist att Sony lade sig så lågt, annars hade jag varit sugen, nu blir det till att vänta på S4 specarna.

Är det nån som vet om den där Krait processorn är nån sorts mirakel-cpu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Jag undrar hur de ska konkurrera med Samsung S4 och Huewai med en 1,5 Ghz cpu? Andra märken har ju 2.0 ghz på årets mobiler.
Dessutom tror jag Sony kan bli rätt slö när man börja spela 1080 spel med bara 1.5 ghz. Galaxy S3 som var en hit förra året såldes med 1.4 ghz och de flesta hardcore användare har klockat upp den till 1.7.

Trist att Sony lade sig så lågt, annars hade jag varit sugen, nu blir det till att vänta på S4 specarna.

GHz betyder princip ingenting när du jämför mellan olika mobiler/plattformar...

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

GHz betyder princip ingenting när du jämför mellan olika mobiler/plattformar...

precis.

är snarare att appsen inte blir updaterade till att kunna använda fler kärnor som sätter begränsningen.

är ju fortfarande många appar som endast använder 1 kärna och då kan clocken avgöra ganska mycket men såvida den kan använda samtliga kärnor så kommer klocken ha mindre betydelse då den kan göra fler saker samtidigt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Om ändå andra kunde jobba mer på kamera biten, den biten har helt dött tycker jag.
Sensorerna blir inte bättre, alla förutom sony tar bort kamera knapp (detta stör mig något så fruktansvärt)

Bättre kamera + dedikerad knapp tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Om ändå andra kunde jobba mer på kamera biten, den biten har helt dött tycker jag.
Sensorerna blir inte bättre, alla förutom sony tar bort kamera knapp (detta stör mig något så fruktansvärt)

Bättre kamera + dedikerad knapp tack.

Mjo, men är det inte bara ZL som har kamerakapp och Z inte?