Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Alla mappar i C: har en blå infylld ruta på 'Skrivskyddat'? (Windows 7)

Permalänk
Medlem

Alla mappar i C: har en blå infylld ruta på 'Skrivskyddat'? (Windows 7)

Hej!

Det är så att när jag försöker skapa en "sub-folder" inom en mapp som ligger på min enda hårddisk på den bärbara datorn (dvs. C) får jag upp ett meddelande som lyder: "Cannot Create folder within user's application data directory. Please ensure you have 'write access' to your user specific application data directory".

Det första jag antog var att huvudmappen var skrivskyddat så jag gick in i 'Egenskaper' för att ta en titt. Där är rutan för 'Attribut:Skrivskydd' infylld med en blå ruta. Jag vet inte riktigt om detta innebär att den är skrivskyddad då det inte är den traditionella bocken som jag hade förväntat mig. När jag bockar av denna och klickar på 'Verkställ' ser det ut som att problemet åtgärdats men så fort jag stänger rutan och öppnar den igen är den ifyllda rutan tillbaka. Jag har försökt åtgärda problemet på alla möjliga sätt och vis och kollat runt på flera olika hemsidor om en potentiell lösning. Tyvärr har inga fungerat. En kort lista på det jag testat:

1. Logga in via felsäkerhetsläge.
2. Gå in i 'command' och sedan:
a) ändra på attributen (dvs. -r +s).
b) kolla igenom disk & volym. Det är värt att notera att i respektive lista står det Skrivskyddat: Nej.
3. Låsa upp Administratör-kontot (trots att jag har alla rättigheter på detta konto) och testat det via det kontot.
4. Laddat ner någon utility som gjorde det möjligt att 'Ta Ägarskap' (Take Ownership) av mappen och sedan ta bort rutan.
5. Laddat ner 'Unlocker'.

Jag har kollat igenom flera sidor och kan inte hitta fler lösningar utöver dessa men tyvärr har inga fungerat för mig, som jag nämnt ovan.

Permalänk
Medlem

Efter vidare efterforskningar har jag insett att Skrivskydd inte är på, utan "Indeterminate". Detta kanske ger någon fler ledtrådar?

Tack på förhand!