Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Finns det "skin muffar" till DT - 990 Pro ?

Permalänk

Finns det "skin muffar" till DT - 990 Pro ?

Har ett par Bayerdynamic DT - 990 Pro hörlurar och till dom fanns det tyg muffar, alltså det där mjuka runt öronen. Då jag är värdelös på Google med mera så frågar jag här helt enkelt, vet någon fall det finns skin muffar till dessa lurar ?

Permalänk
Medlem

Inte vad jag kan hitta direkt. Såg någon modda sina muffar till att vara i läder däremot. En kille testade att växla muffar mellan olika lurar, däribland lädermuffar till dt990. Ljudet blev påverkat och rekommenderades inte. Läs mer om hans äventyr här!

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_ohrmuschelsatz.htm

Menar du typ dessa? Thomann.de har annars ett par andra tror jag, kolla runt lite.

Förstår dock inte varför du skulle vijla byta från standard, så otroligt sköna!

Permalänk

Köpte ett par svarta bomullspuffar till 990in. Tog bort de blåa puffarna men inte skumgummit som ligger över själva högtalarna och satte dit de svarta. Tror ni man ska använda skumgummit som följde med dom svarta puffarna eller tror ni det inte spelar någon roll ?

Permalänk
Skrivet av Adyzz:

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_ohrmuschelsatz.htm

Menar du typ dessa? Thomann.de har annars ett par andra tror jag, kolla runt lite.

Förstår dock inte varför du skulle vijla byta från standard, så otroligt sköna!

Jo precis såna där menar jag. Den passar väl inte min va ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Jo precis såna där menar jag. Den passar väl inte min va ?

Om jag ska vara helt ärlig har jag ingen aning - visste bara någonstans i bakhuvudet att thomann hade något som skulle kunna passa till dig. Frågan är egentligen bara i fall DT990 muffarna är samma storlek som DT880/770M. Är dem det är det bara att köra, annars får du tyvärr leta vidare

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Adyzz:

Om jag ska vara helt ärlig har jag ingen aning - visste bara någonstans i bakhuvudet att thomann hade något som skulle kunna passa till dig. Frågan är egentligen bara i fall DT990 muffarna är samma storlek som DT880/770M. Är dem det är det bara att köra, annars får du tyvärr leta vidare

Lycka till!

Okej Något förslag hur jag ska ta reda på det ?