WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk

Någon som lirar på Zuhr??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Wow-nabb som skulle vilja testa wildstar om det ska inhandlas som mmo-lir, någon som har en guestkey över?

Permalänk
Medlem

Hur får man skill menyn sådär streamlined är det sånt där addon man måst fixa?

https://www.youtube.com/watch?v=yNufAFUh_4U

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hur får man skill menyn sådär streamlined är det sånt där addon man måst fixa?

https://www.youtube.com/watch?v=yNufAFUh_4U

Det såg så ut innan deras UI update.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag skulle precis klicka på Köp knappen men tänkte kolla det där med köer.

https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/56...

82 sidor lång tråd där de snackar om köer på alla servrar på flera timmar. Hm, inte alls lika sugen på att köra längre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Ingen kö på Zuhr, och den servern är High. Där är de fint

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Ingen kö på Zuhr, och den servern är High. Där är de fint

Inte sugen på en PvP server Ganking har aldrig riktigt varit min grej. Flera här verkar köra på Ascendancy.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag skulle precis klicka på Köp knappen men tänkte kolla det där med köer.
https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/56...
82 sidor lång tråd där de snackar om köer på alla servrar på flera timmar. Hm, inte alls lika sugen på att köra längre.

Problemet är att de till pre-launch hade en begränsad serverlista med bara en EU EN PVP server. Det innebar att i princip alla guilds som ville köra PVP-server loggade på den och den är helt knökfull. Sen vill inte folk byta eftersom guildet är på den server. Det blir moment 22.

Det finns många andra servrar som inte har några problem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Problemet är att de till pre-launch hade en begränsad serverlista med bara en EU EN PVP server. Det innebar att i princip alla guilds som ville köra PVP-server loggade på den och den är helt knökfull. Sen vill inte folk byta eftersom guildet är på den server. Det blir moment 22.

Det finns många andra servrar som inte har några problem alls.

Okej, tar och köper det då

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Okej, tar och köper det då

Var köper du ditt? Jag letar efter ett för billigast möjliga slant.

PS. Jag har ett Elder Scrolls Online konto ifall någon vill byta. Spelat typ en timme på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Var köper du ditt? Jag letar efter ett för billigast möjliga slant.

PS. Jag har ett Elder Scrolls Online konto ifall någon vill byta. Spelat typ en timme på det.

Fast2Play för 308kr med PayPal.
G2A är något billigare (runt 290-300kr beroende på växlingskurs) om man köper från en annan reseller än G2A men vågar inte det (säkert inga problem men ändå).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Okej, tar och köper det då

Vill du så kan du få ett guest pass av mig först att testa med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast2Play för 308kr med PayPal.
G2A är något billigare (runt 290-300kr beroende på växlingskurs) om man köper från en annan reseller än G2A men vågar inte det (säkert inga problem men ändå).

Då ligger det i samma prisklass som de ställen jag kollat på. Tack för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Vill du så kan du få ett guest pass av mig först att testa med.

Ingen fara, kört både CBT och WB så jag vet att det är bra Dock gillar ingen köer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Vill du så kan du få ett guest pass av mig först att testa med.

Tack så otroligt mycket! Du är min idol nu i ungefär 7 dagar.

Permalänk
Medlem

Ligger guest pass i fodralet till spelet eller var får det dom ifrån?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Ligger guest pass i fodralet till spelet eller var får det dom ifrån?

Jag köpte digitalt och fick ett mail. För boxade är jag inte 100% men tror bara man får med i fodralet på Deluxe-versionen.

Permalänk

Någon som kör på serven "Contagion"? Funderar på att flytta dit ifrån Hazak.

Permalänk
Medlem

Köpte det nu, herregud vad kul det är. Rekommenderas varmt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Köpte det nu, herregud vad kul det är. Rekommenderas varmt!

Änsålänge känns det jävligt bra. Lite rörigt just nu men det är ju innan man får grepp på allt. Tror detta kan vara riktigt roligt.

Vilken realm kör du? Jag satte mig på Archon.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Främling:

Neeeej! Min fina tråd.

Bättre att döpa om den.


*Tråd rensad*

Inget guestpass-tiggande i tråden, passade även på att döpa om den då spelet är ute.

Vill ni ge bort guestpass-nycklar går det bra att göra det i: http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1186816-g...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Änsålänge känns det jävligt bra. Lite rörigt just nu men det är ju innan man får grepp på allt. Tror detta kan vara riktigt roligt.

Vilken realm kör du? Jag satte mig på Archon.

Man vänjer sig efter ett tag. Passa på att byta lite keybindings tidigt då flera av dem inte är enligt "MMO-standard".

UI 2.0 är bättre än gamla UIt under betan.

Jag skapade på Ascendancy eftersom flera verkar köra där. Archon är dock antagligen det bättre valet eftersom det inte är mycket folk på den servern.

Det verkar flyta på bättre än någonsin men hoppas att de fortsätter arbetet med att optimera spelet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tja vill ni ha bättre flyt och inte bryr er om CombatLog tabben i chatten kan ni disabla CombatLog addonet, det ger runt 5-10 FPS bara det beroende på din CPU.

Själv har jag nu äntligen tvingat mig upp till level 20, quest grindng biten i spelet är bara so horribelt trist, inget nytt eller fräscht med det i huvud taget och bara känns segt, men hade tvingat mig själv att nå level 20 för att faktiskt se vad spelet kan erbjuda i instanser, och ganska glad att jag gjorde, trevlig utmaning och otroligt kul att spela som healer.

Men med det sagt så bör de kolla över sina första 20 levlar då de var något ofantligt tråkigt att spela, de borde erbjuda instanser betydligt tidigare för att visa vad spelet gör bra. Får se om jag orkar spela till 50 på grund av detta då jag tvivlar på att det blir roligare att göra dessa trista quests.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Men med det sagt så bör de kolla över sina första 20 levlar då de var något ofantligt tråkigt att spela, de borde erbjuda instanser betydligt tidigare för att visa vad spelet gör bra. Får se om jag orkar spela till 50 på grund av detta då jag tvivlar på att det blir roligare att göra dessa trista quests.

Jag hade inte tråkigt 1-20 under Wildstar-betan. Antar att det är olika smak. Jag levlar aldrig snabbt för att nå någonting mer attraktivt senare eller att nå maxlevel så snart som möjligt, jag levlar för att jag tycker det är kul springa runt och göra ditt och datt. Haft kul i Wildstar och GW2 med det (men det är bättre och roligare i GW2). Hade inte så roligt i SWTOR eller betan av ESO.

Permalänk
Medlem

Dumfråga.

Om jag skapar konto för spelet så finns, "Save my current IP address as an authorized location on my new NC Account." ibockat och klart.

Hur fungerar det med adsl som är avstängt när datorn är av?

Dumfråga som sagt. Håna mig inte!

Edit:

Felstavning som ses i svaret nedan. Tack för svaret!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag hade inte tråkigt 1-20 under Wildstar-betan. Antar att det är olika smak. Jag levlar aldrig snabbt för att nå någonting mer attraktivt senare eller att nå maxlevel så snart som möjligt, jag levlar för att jag tycker det är kul springa runt och göra ditt och datt. Haft kul i Wildstar och GW2 med det (men det är bättre och roligare i GW2). Hade inte så roligt i SWTOR eller betan av ESO.

Har inget med att levla fort eller långsamt, allt du gör för att levla upp år så förbaskat average något någonsin kan bli, inte roligt. Questandet är så average det kan bli här med som jag också skrev, inget intressant, de flesta av oss har redan gjort detta i tusentals timmar i många andra spel och detta tillför absolut inget nytt på kartan i huvud taget.

Vill själv påstå att GW2 var ännu värre en detta spel på grund av detta, till stor del av avsaknad av story och bara dumma zone quests ( förutom sin lilla ej så personliga story ) I det här fallet har du i alla fall quest story, även om den inte är speciell den heller. För de flesta av oss som är trötta på att levla karaktärer så är Wildstar inte alls något att hänga på kartan.

Med det sagt själv spelar jag MMO's för att spela med andra samt gillar jag en rejäl utmaning, och Wildstar är definitivt ett solo spel för levlandet där questandet blir bara patetiskt lätt om man spelar i party vilket gör det ännu mer fördummat, instanserna åt andra sidan är vad som gör det här spelet speciellt och jag hoppa att svårighetsgraden bara kommer öka.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Dumfråga.

Om jag skapar konto för spelet så finns, "Save my current IP address as an authorized location on my new NC Account." ibockat och jlart.

Hur fungerar det med adsl som är avstängt när datorn är av?

Dumfråga som sagt. Håna mig inte!

Om du får ny IP kommer den vilja autorizera den också genom att skicka e-post med länk. Synd att man inte kan använda ett scope.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Har inget med att levla fort eller långsamt, allt du gör för att levla upp år så förbaskat average något någonsin kan bli, inte roligt. Questandet är så average det kan bli här med som jag också skrev, inget intressant, de flesta av oss har redan gjort detta i tusentals timmar i många andra spel och detta tillför absolut inget nytt på kartan i huvud taget.

Vill själv påstå att GW2 var ännu värre en detta spel på grund av detta, till stor del av avsaknad av story och bara dumma zone quests ( förutom sin lilla ej så personliga story ) I det här fallet har du i alla fall quest story, även om den inte är speciell den heller. För de flesta av oss som är trötta på att levla karaktärer så är Wildstar inte alls något att hänga på kartan.

Håller inte alls med. GW2 var underbart att levla i och Wildstar är hyfsat roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Håller inte alls med. GW2 var underbart att levla i och Wildstar är hyfsat roligt.

GW2 är bara roligt om man är flera men servern jag kört på lite till och från är så död att jag aldrig ser någon annan när jag levlar upp. Dessutom är det stundtals skitsvårt att köra solo eftersom mobsen gör så jävla ont.

Wildstar funkar skitbra solo tycker jag. Sen är det bara att hjälpa någon lite vid sidan av ibland om man vill och vill man snacka med andra är det bara att hoppa in i Adventures vid lvl 15.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har bara nått level 8 jag. Kom på mig själv precis att jag nyss spenderat lite över en timme till att hoppa runt på svamparna i Celestion. Älskar spel jag kan bränna tid på utan att göra något vettigt.