WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem

stalker är nice, snabb som fan och skada mycket

Visa signatur

Zezaw

Permalänk

Ser ut som vi kan få mer tid att testa före release:

http://wildstarreport.com/2014/05/19/wildstar-ops-week-gameti...

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Vilken klass är rörligast? dvs har minst antal spells som kräver att man står still under casting.

De flesta klasser kan byggas med mobila skills. även espers har "mobility builds" trots att klassen i allmänhet upplevs som rätt immobil. Vill du ha bra rörlighet och möjligeter att kitea skulle jag rekommendera spellslinger.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Går det köpa spelet den 25e och det räknas som pre order ? och sen spela den 31th ? Eller måste jag köpa det ennu tidigare för det ska räknas som pre order?

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

To Wildstar or Not!?

Jag fick en del tid i open beta till slut även om en magbacill satte stopp i några dagar

Det positiva är att Wildstar är KUL riktigt KUL!!! ...och folk säger att det är roligare när man kommer upp i level.

Jag hittade också en ras, Chua som gjorde att jag fick ihop en gubbe som jag gillade. När jag sett videos med raserna så gillade jag ingen direkt och då har jag svårt att spela ett spel.

Engineer RULEZ!!!!

Det negativa är...jag har bara ett par timmars spelande so far.....

Det som får mig att tveka att köpa WS nu är att det är sommar snart, kommer inte ha så mycket tid med spel. Helt idiotiskt att släppa ett spel nu och inte i t.ex. Aug/Sept.

De Zoner jag sett är väldigt mycket Fantasy och mindre SciFi, jag skulle hellre ha sett mer SciFi och mindre Fantasy. Det känns lite WoW fast med annat skin vid lägre level

Quest generellt borde ha fixats lite mer, det är dålig quest design att man kan plocka på sig massor av quest samtidigt för då tenderar man sig inte att sätta sig in i vad questen handlar om och det käns som om questen är mest WoW kill 10 rats typen, då får jag har svårt att ta till mig lore och handling. Det positiva med questen är att man kan dela questmobs och objectives med andra och att det är en mätare som räknar upp till 100% när man är complete.
Här skulle jag vilja ha mera TSW/Swtor questdesign med färre quest och dialog samt AddOn quest som är "medans du gör detta quest, varför inte döda 10 råttor...".

Sedan så undrar jag om de kommer att få tillräckligt med spelare, jag köper subscription alla dagar i veckan för ett spel jag spelar men många vill ha andra alternativ som B2P, F2P etc (jag känner till CREDD men får det folk att köpa spelet?) och subscription har varit ett problem för alla MMO efter WoW.

Sedan har vi svårighetsgraden, jag har själv inte kommit till lv20 men tittar man på Force "Ruins of Kel Voreth"-video så ser det riktigt kul ut men klarar vanligt folk av att bli ass whipped i en lv20 dungeon?
Sedan har vi deras idé om raids och att de bara är för HC spelare vilket kanske är 5% av spelarna och dessutom 40/20 man. 40-man i WoW vanilla var inte bra, jag förstår att Blizzard ändrade till 25/10. Personligen gillar jag 10-manna raids för att jag vill känna folket jag spelar med. Sedan så förstår jag inte argumentet att folk som raidar måste få vifta med sin e-penna (Raidgear) i huvudstan/questhubben? Jag har hört Wilstars argumentation och jag tycker den är idiotisk. Min åsikt är att alla spelare är på olika nivå och att en LFR version av en RAID gör inte HC versionen lättare. Att dessutom lägga tid/pengar på content till <5& av spelarna, det låter som en dum idé.
Det jag är rädd för är att svårighetsgraden gör att folk inte kommer att ge detta spel en chans eller få dem att sluta rätt omgående.

Det sista som vi inte lär få veta innan release är om de kommer att klara av att hantera guldförsäljare/bot, det lilla jag spelade ESO gjorde mig mörkrädd, spelet var ju under belägring av guldspammare och bots.
Sedan så har vi avdelning Dupe-buggar, de får inte ske men buggar är buggar och Dupebuggar är svåra att hantera om de dyker upp.

Jag tror jag säger att KUL > allt negativt och shoppar WS och ser vad som händer och hoppas att de får tillräckligt med spelare!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Jag hoppas själv att svåra dungeons och avsaknaden på LFR kommer göra spelet bättre. Förhoppningsvis så söker sig fler spelare till guilds för att kunna göra dungeons och raids och på så vis så blir det starkare server communities. Carbine har sagt att de ska släppa content till alla spelare men att raids ska vara HC, får väl se hur de håller det löftet...

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Vilken klass är rörligast? dvs har minst antal spells som kräver att man står still under casting.

Engineer skulle jag säga är den mest mobila classen utav dom alla.

Permalänk
Medlem

Serverlistan släpps idag 18:00!

http://www.twitch.tv/wildstar/b/532733035

+featuretrailer:

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/WildStar/status/471683465092403200

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Man kommer inte behöva oroa sig för stunder av ensamhet på Hazak vad det verkar...

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Skapade nyss ett nytt account men jag hittar inte vart man laddar ner klienten hade ju vart trevligt att 'pre-loada'' allt eller går det enbart om man har klienten sedan tidigare beta events?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Man kommer inte behöva oroa sig för stunder av ensamhet på Hazak vad det verkar...

Förstår inte riktigt hur de kan skapa 2 tyska PvE servrar men bara 1 engelsk PvP server. Känns som att de kommer vara tvungna att utöka serverantalet lite.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Skapade nyss ett nytt account men jag hittar inte vart man laddar ner klienten hade ju vart trevligt att 'pre-loada'' allt eller går det enbart om man har klienten sedan tidigare beta events?

https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/26...

Den där borde fungera.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Tack.
----

Utöver detta vilken tidpunkt öppnas servers upp och man kan börja spela den 31a????

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Tack.
----

Utöver detta vilken tidpunkt öppnas servers upp och man kan börja spela den 31a????

Tror det var klockan 9 på lördag

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

Servrarna är uppe nu ifall någon vill testa lite till

Visa signatur

Former trophy hunter with over 100 platinums

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Förstår inte riktigt hur de kan skapa 2 tyska PvE servrar men bara 1 engelsk PvP server. Känns som att de kommer vara tvungna att utöka serverantalet lite.

2st EN-PvP hade varit perfekt, med så många gillen hade det inte blivit brist på folk ändå. Men får de den enda att funka bra utan köer och blir det nog rätt bra röj.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Någon som har förbokat från Webhallen och har någon aning om hur det funkar med early access keys? Jag förbokade mitt igår, men dum som jag var tänkte jag inte på att det var helgdag igår. Förhoppningsvis är det väl någon som jobbar idag och skickar ut keys..

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Man kommer inte behöva oroa sig för stunder av ensamhet på Hazak vad det verkar...

http://wildstar.guildex.org/servers/eu

Rgn Server Name Guilds EU Ascendancy [EN PvE] 32 EU Eko [EN PvE] 17 EU Hazak [EN PvP] 102 EU Ikthia [DE PvE] 3 EU Kazor [DE PvE] 3 EU Lightspire [EN RP-PvE] 11 EU Progenitor [DE PvP] 8 EU Stormfather [FR PvE] 4 EU Toria [DE RP-PvE] 0 EU Treespeaker [FR PvP] 4 EU Triton [FR RP-PvE] 1

Nu är det förstås enbart de som reggat där och bara en del av alla spelare, men 102 vs 32 som näst mest är rätt skevt ändå.

Permalänk
Medlem

Jag tror vi borde byta namn på tråden till Wildstar - Den stora tråden eftersom betan är slut.

Vilken svensk tid släpps spelet live för de som har förhandsbokat spelet?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

De borde verkligen lägga till en till EN PVP server..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

De borde verkligen lägga till en till EN PVP server..

Ja, märkligt att bara ha en.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Jag tror vi borde byta namn på tråden till Wildstar - Den stora tråden eftersom betan är slut.

Vilken svensk tid släpps spelet live för de som har förhandsbokat spelet?

http://watchwildstar.com/countdowns

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Köpte precis spelet på officiella hemsidan, får jag head start? Står inget om det?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vakz:

Någon som har förbokat från Webhallen och har någon aning om hur det funkar med early access keys? Jag förbokade mitt igår, men dum som jag var tänkte jag inte på att det var helgdag igår. Förhoppningsvis är det väl någon som jobbar idag och skickar ut keys..

Gjorde samma misstag och beställde på röd dag från webhallen, har inte fått nyckel än.
Tänkte göra som en annan i det här forumet och maila Webhallen. Då kanske man kan få länken till nyckeln.

Permalänk

Skulle de inte starta kl 9??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Skulle de inte starta kl 9??

Har något sån't här spel lyckats att inte få servrarna överbelastade vid start?

Citat:

WildStar ‏@WildStar 4m
We are getting a large amount of login requests, causing players to time out. We'll keep you guys posted! #WildStar

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Har något sån't här spel lyckats att inte få servrarna överbelastade vid start?

Haha. Hade glömt bort headstart men fick ett mail vid 9. Visst fan! Tänkte ja,g och startade klienten.
Men som alltid vid släpp av nya mmo så strular det.
Egentligen borde man vänta några veckor med att spela... men istället så köar och kraschar man och sen tröttnar man och spelar något annat.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Onekligen så verkar du ju fungera som förväntat att logga in, dvs inte alls

Visa signatur

[Gigabyte X570 AORUS ULTRA]*[Ryzen 9 5900X]*[Palit GeForce RTX3080Ti GameRock]*[G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16]*[Samsung C32G7]

Permalänk
Medlem

funderar mer på varför dom ej har förberett sig mer och skaffat fler login servers