Den stora tråden om HTC One

Permalänk

Här 15% batteri kvar efter en dag på jobbet 07:00-16:00. Någon timme surf samt 5tim offline Spotify. Blåtand osv av. Enda push notiserna är gmail..

Så tips mottages gärna! Har son sagt avstängt hos Wifi osv när det ej används, har inte 4G, batteryguru lär sig just nu. Inaktiverat lite program son Chrome bla.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Här 15% batteri kvar efter en dag på jobbet 07:00-16:00. Någon timme surf samt 5tim offline Spotify. Blåtand osv av. Enda push notiserna är gmail..

Så tips mottages gärna! Har son sagt avstängt hos Wifi osv när det ej används, har inte 4G, batteryguru lär sig just nu. Inaktiverat lite program son Chrome bla.

Provat energisparfunktionen? Har själv inte testat den men du kanske inte behöver all processorkraft med bara Spotify osv.

Många med bra kontakter i HTC har dessutom tweetat om att dem tror att 4.2.2 kommer till HTC One idag, kom tidigare idag till kinesiska användare. Så det kanske ger bättre batteritid och prestanda. Har ju läkt ut lite allt möjligt med ny stock rom, kernel och firmware som enligt folk på XDA ska ha gjort HTC One smidigare/rappare, verkar dock inte som att allt detta kommer i dagens uppdatering om den kommer idag.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag fick precis Android 4.2.2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Skrivet av zarnexx:

Jag fick precis Android 4.2.2

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för den Sökte först en gång och då fick jag en mjukvaruuppdatering som skulle fixa bug för systemuppdatering, sökte ingen efter den var installerad och nu är 4.2.2 påväg

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Någon som fick med appen KeyVPN i uppdateringen? Inget jag känner igen sen tidigare, men kanske bara är något som jag inaktiverat.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

Jag fick precis Android 4.2.2

Skickades från m.sweclockers.com

Försökte nyss uppdatera min One till 4.2.2 (kollat och den kör 4.1.2 just nu).
Gick in i Inställningar->Om->Programvaruuppdateringar men den hittar ingenting.
Är det fel någonstans? Vill så gärna ha 4.2.2 nu

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Försökte nyss uppdatera min One till 4.2.2 (kollat och den kör 4.1.2 just nu).
Gick in i Inställningar->Om->Programvaruuppdateringar men den hittar ingenting.
Är det fel någonstans? Vill så gärna ha 4.2.2 nu

Det kan ta ett tag tills uppdatering kommer, alla får inte den samtidigt

Skrivet av sskludde:

Någon som fick med appen KeyVPN i uppdateringen? Inget jag känner igen sen tidigare, men kanske bara är något som jag inaktiverat.

Jag har också den... vad är det för något? x)

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Det kan ta ett tag tills uppdatering kommer, alla får inte den samtidigt

Jag har också den... vad är det för något? x)

Okej. Får väl hoppas man kan få den imorgon i alla fall!

PS:
Märkt av någon batteriförbättring?
Min klarar sig väldigt länge om man inte gör något speciellt.
Har strömspar på. Dock lite störande att batteriet kan sjunka så fort
när man kollat på ett eller annat Youtube klipp eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Okej. Får väl hoppas man kan få den imorgon i alla fall!

PS:
Märkt av någon batteriförbättring?
Min klarar sig väldigt länge om man inte gör något speciellt.
Har strömspar på. Dock lite störande att batteriet kan sjunka så fort
när man kollat på ett eller annat Youtube klipp eller liknande.

Batteri är svårt att säga men förhoppningsvis så är det lite bättre. Svårt att säga då det är nya Merkel och kan ta ett par laddningar innan det har fixats. Något jag kan säga är att Sense känns mjukare än tidigare enligt mig och som kanske vet finns det en del goa saker som menyn du kan ta bra i notifikationsbaren för Wifi osv, sen visa batterinivå och inställningar på hemknappen vilket gör att du slipper menyknappen på många appar där det är tre prickar längst ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Batteri är svårt att säga men förhoppningsvis så är det lite bättre. Svårt att säga då det är nya Merkel och kan ta ett par laddningar innan det har fixats. Något jag kan säga är att Sense känns mjukare än tidigare enligt mig och som kanske vet finns det en del goa saker som menyn du kan ta bra i notifikationsbaren för Wifi osv, sen visa batterinivå och inställningar på hemknappen vilket gör att du slipper menyknappen på många appar där det är tre prickar längst ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Fint! "menyknappen med tre prickar" blir skönt att slippa.
Inte haft några problem någonstans gällande att det kan bli ryckningar eller "lagg".
Aldrig fått det ännu, flyter på hur bra som helst så är riktigt nöjd.

Permalänk

fick min one x+ igår, kan nog inte bli mer nöjd ^^
är vissa saker jag stör mig lite på och undrar över, då jag hade en vanlig desire innan som har varit min bästa lur någonsin..
jag satte på ett skärmlås i form av grafiskt lösenord vilket jag sen ångrar och vill stänga av men inställningen för att stänga av är låst pga admin/kryptering står det.. så det går inte o stänga av skiten, hur kan jag ändra detta?? jag söker överallt men får inget svar..

jag kan iprincip nada om att roota osv men jag lyckades bra på min desire, men funkar det med en htc one x+?
tacksam för svar mvh

Permalänk
Inaktiv

Jag vill ha den röda!!
http://www.pocketdroid.net/htc-one-red-launched-in-taiwan/
http://www.swedroid.se/htc-presenterar-rod-modell-av-toppmode...
när kommer den
har hört den ska komma nu i juli nångång men det är allt..

synd på kameran att den verkar så mkt sämre än nokia lumians

Permalänk
Medlem

Har funderat lite på en One (träsk och dilemma detta med att välja telefon..)

Någon som köpt via Phonehouse, eller Tre ?

Har tre-abb som jag tänkte fortsätta på, men funderar på att glida in på phonehouse och hämta den (är på semester), är lurens mjukvara "branded" på något vis ?

Har den Htc Incredible S som jag köpte via Tre som är brandad i mjukvaran vilket kan vara lite störande när man vill ha uppdateringar etc..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Jag vill ha den röda!!
http://www.pocketdroid.net/htc-one-red-launched-in-taiwan/
http://www.swedroid.se/htc-presenterar-rod-modell-av-toppmode...
när kommer den
har hört den ska komma nu i juli nångång men det är allt..

synd på kameran att den verkar så mkt sämre än nokia lumians

Kan ha fel men var inte den röda en speciell variant för Storbritannien? Kan ta ett tag innan den når Sverige om den gör det.

Tror kamerorna är rätt lika varandra, då vad jag läst på XDA är att Lumia har inställningar som liknar mer profilerna Natt/HDR på One som ofta ej är med i jämförelserna, men Lumia brukar ju ha bra mobilkameror.

Skrivet av Karaff:

Har funderat lite på en One (träsk och dilemma detta med att välja telefon..)

Någon som köpt via Phonehouse, eller Tre ?

Har tre-abb som jag tänkte fortsätta på, men funderar på att glida in på phonehouse och hämta den (är på semester), är lurens mjukvara "branded" på något vis ?

Har den Htc Incredible S som jag köpte via Tre som är brandad i mjukvaran vilket kan vara lite störande när man vill ha uppdateringar etc..

Vad jag vet så ska det inte vara brandade lurar hos phonehouse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sskludde:

Kan ha fel men var inte den röda en speciell variant för Storbritannien? Kan ta ett tag innan den når Sverige om den gör det.

Tror kamerorna är rätt lika varandra, då vad jag läst på XDA är att Lumia har inställningar som liknar mer profilerna Natt/HDR på One som ofta ej är med i jämförelserna, men Lumia brukar ju ha bra mobilkameror.

Okej.

Permalänk

vilken är den bästa dealen ni hittat på htc one? känns som att det inte finns några bra varken abonnemang eller speciellt billiga med kontant :/ är student också, finns fan knappt studenterbjudanden på den heller.... på s4 kan man få den för 244 kr/mån, på one är 319 de billigaste...

Permalänk
Medlem

Hämtade min Htc One idag, riktigt trevlig upplevelse hittills.

Rapp, bra flyt, trevlig skärm, bra ljud.

Hade tidigare en Incredible S som inte är en dålig telefon, men frugan förbrukar sina så nu får hon ärva min..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Inaktiv

Dustin får in HTC Röd i slutet av Augusti. Oh the waiting...
Kostar tvåhundra till en femhundring mer än den svarta i nuläget verkar det som.
http://www.dustinhome.se/product/5010748915/htc-one-red/
Jag ska ha denna iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Jag vill ha den röda!!
http://www.pocketdroid.net/htc-one-red-launched-in-taiwan/
http://www.swedroid.se/htc-presenterar-rod-modell-av-toppmode...
när kommer den
har hört den ska komma nu i juli nångång men det är allt..

synd på kameran att den verkar så mkt sämre än nokia lumians

Röd finns i lager hos elgiganten http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MALmen:

Tackar!! Köper ikväll!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Såg också detta härom dan. Sjukt smidigt att det är dom delar på samma information liksom så det inte blir 2 separata boots.
Eller ja,, blir ju 2 boots men blir som en.

Permalänk
Inaktiv

För er som redan köpt mobil men vill ha nytt utseende (om ni inte redan vet) så kan ju detta kanske vara något http://www.youtube.com/watch?v=p-TgJXapqk0

Permalänk
Medlem

Har fått 4.2.2. i min och den fungerar bra, MEN: får felmeddelande (som tycks härstamma från facebook-applikationen) Autentiseringsproblem! i överkant på displayen hela tiden, väldigt störande.

Har loggat ut från facebook och igen igen men icke..

Say what ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Har fått 4.2.2. i min och den fungerar bra, MEN: får felmeddelande (som tycks härstamma från facebook-applikationen) Autentiseringsproblem! i överkant på displayen hela tiden, väldigt störande.

Har loggat ut från facebook och igen igen men icke..

Say what ?

Har du provat köra en återställning? Det gör du via Inställningar > Säkerhetskopiera och återställ > Återställ telefon. Det är egentligen rekommenderat att man återställer telefonen vid alla uppdateringar för att få en "nystart" med uppdateringen. Jag gjorde detta så fort jag fick ner uppdateringen och har inte haft ett ända problem, får man fråga vad du har för CID? Det kan du få reda på genom att tanka ner appen CID getter i Play-store.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Nej, har inte gjort återställning än, men hade dock strulet innan uppgradering, är inte helt sugen på o tömma luren men men.

Vad är CID ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Nej, har inte gjort återställning än, men hade dock strulet innan uppgradering, är inte helt sugen på o tömma luren men men.

Vad är CID ?

CID är ett modellnummer som visar vilken region det är eller om den är brandad, HTC_Y13 har till exempel jag själv och är Skandinaviens CID, men du kan ju ha annat ändå om du fått uppdateringen nyligen.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Köpte luren igår på phonehouse så att jag fick uppgraderingen idag är rätt normalt.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Gjorde återställning men har fortfarande auktoriseringsproblem

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Gjorde återställning men har fortfarande auktoriseringsproblem

Märkligt, provat saker som att bara köra utan Wifi, bara 4G, bara 3G osv?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz