Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Medlem

Verkar som att HTC One får 4.3 innan slutet av September.

https://twitter.com/JasonMacHTC/status/369542700447453184

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Finns det något sätt att låsa så man inte byter språk när man ska skriva meddelanden? Jävligt störande att leta tillbaka till Svenska sen.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Finns det något sätt att låsa så man inte byter språk när man ska skriva meddelanden? Jävligt störande att leta tillbaka till Svenska sen.

Välj bort alla språk utom svenska i tangentbordsinställningarna, kanske?!

Permalänk

Fick nyss 4.2.2 uppdateringen. När jag nu går in på inställningar genom att dra ner händelsefönstret eller vad man ska kalla de får jag upp en ny inställnings ruta och genom den får jag trycka på inställningar för att nu komma till den vanliga inställningsrutan. Vet någon hur man får tillbaka den vanliga som man hade? Hoppas ni förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Fick nyss 4.2.2 uppdateringen. När jag nu går in på inställningar genom att dra ner händelsefönstret eller vad man ska kalla de får jag upp en ny inställnings ruta och genom den får jag trycka på inställningar för att nu komma till den vanliga inställningsrutan. Vet någon hur man får tillbaka den vanliga som man hade? Hoppas ni förstår vad jag menar

Går inte, men om du drar ner notifikationsfältet med 2 fingrar så kommer du direkt till snabbinställningarna.

Permalänk
Medlem

Start sidan med några "komma igång" och "Tips och hjälp". Hur får man bort dessa? Vad används det egentligen för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av home:

Start sidan med några "komma igång" och "Tips och hjälp". Hur får man bort dessa? Vad används det egentligen för?

Instämmer helt! Riktigt irriterande att inte kunna få bort dom så man kan lägga det man annars använder mest på startsidan/första sidan. Mest irriterande är att att den är på ständig uppdatering å snurrar, så man hinner knappt skymta texten "Favoriter", som står på samma ställe å inte kan få bort skiten. Har bara 1 GB data att använda också, så känns trist. Annars verkar mobben riktigt vass.

Permalänk
Medlem

Någon som fått 4.3 än?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Någon som fått 4.3 än?

Vad jag har förstått så har uppdateringen inte nått så många mer än kanske Taiwan och några dev versioner, men borde väl komma inom 1-2 månader i alla fall.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Ok, fattade det som att den var ute till olåsta internationella telefoner.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Ok, fattade det som att den var ute till olåsta internationella telefoner.

Har hört att delar av Asien har fått uppdateringen nu, men tror inte den har nått oss i Europa än.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Läste ett rykte om att den ska komma i slutet av november till europa, och att den ska innehålla sense 5.5. Man kan ju alltid hoppas på att den kommer tills då

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pr3d4tor:

Läste ett rykte om att den ska komma i slutet av november till europa, och att den ska innehålla sense 5.5. Man kan ju alltid hoppas på att den kommer tills då

Precis vad man vill ha! Själv tycker jag en uppdatering på endast 4.3 och inget nytt Sense hade vart en rätt så tråkig uppdatering, ser fram emot till att få ladda ner uppdateringen!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Jag har 4.3.

Dock i form av InsertCoin men vad fan, en orootad/omixtrad mobil är en tråkig mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

Jag har 4.3.

Dock i form av InsertCoin men vad fan, en orootad/omixtrad mobil är en tråkig mobil.

Jag själv har ingen direkt anledning till att roota och flasha luren, hade själv InsertCoin på min One X men behovet av det i HTC One finns inte hos mig.

Det är utan Sense 5.5 antar jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Jag själv har ingen direkt anledning till att roota och flasha luren, hade själv InsertCoin på min One X men behovet av det i HTC One finns inte hos mig.

Det är utan Sense 5.5 antar jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Du antar rätt, det är bara Sense 5.0.

Permalänk
Medlem

Nu verkar uppdateringen rulla ut, folk i Storbritannien har i alla fall fått den med 4.3.

Edit: Läste fel, verkar komma nästa månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Sense 5.5 är rappt och najs, älskar det.

Permalänk
Medlem

Går att stänga av blinkfeed i sence 5.5 ryktas det om. äntligen!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Går att stänga av blinkfeed i sence 5.5 ryktas det om. äntligen!

Stämmer bra det. Det finns också nya intressanta features med Blinkfeed, men jag föredrar dock Nova framför stock-launchern. Sen lite mer kameragojs i Sense 5.5 också

Sense 5.5 är underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

Stämmer bra det. Det finns också nya intressanta features med Blinkfeed, men jag föredrar dock Nova framför stock-launchern. Sen lite mer kameragojs i Sense 5.5 också

Sense 5.5 är underbart.

Något som jag älskar med Sense 5.5, även om jag inte provat det, är att man kommer kunna ha egna RSS i BlinkFeed, ellerhur? Vore soft att kunna ha lite fler som SweClockers till exempel.

Hur fungerar det med bild från artikeln osv?

För övrigt så ska uppdateringen komma mellan 3-5 veckor.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Något som jag älskar med Sense 5.5, även om jag inte provat det, är att man kommer kunna ha egna RSS i BlinkFeed, ellerhur? Vore soft att kunna ha lite fler som SweClockers till exempel.

Hur fungerar det med bild från artikeln osv?

För övrigt så ska uppdateringen komma mellan 3-5 veckor.

Vet inte ingående hur BlinkFeed funkar då jag kör med Nova Launcher istället. Varför vänta på uppdatering när det finns massa bra roms med Sense 5.5? ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

Vet inte ingående hur BlinkFeed funkar då jag kör med Nova Launcher istället. Varför vänta på uppdatering när det finns massa bra roms med Sense 5.5? ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Väntar hellre 3-5 veckor och behåller garantin.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Väntar hellre 3-5 veckor och behåller garantin.

Jag har S-OFF så skulle jag behöva skicka in den kan jag återställa den så att det inte märks att jag mixtrat.

Permalänk
Medlem

Android 4.3 + Sense 5.5 OTA på väg ner i telefonen nu! Gött som fan!

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Android 4.3 + Sense 5.5 OTA på väg ner i telefonen nu! Gött som fan!

Trevligt, sitter på bussen sen blire att hämta den!

Edit: Tråkigt att man inte kan lägga in anpassade rss-kanaler i favoriter i BlinkFeed, så man måste byta mellan favoriter och sweclockers hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Är ingen stor användare av Blinkfeed faktiskt. Tyckte det var bra i början men slutade ganska fort att använda det. Därför gillade jag att man numera kan stänga av blinkfeed.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag med lite goda nyheter till er HTC One-ägare! De som uppdaterat till 4.3 + Sense 5.5 får 25GB extra på Google Drive gratis i 2 år!

Mer info här: http://www.swedroid.se/de-som-uppdaterat-htc-one-till-sense-5-5-kan-ha-fatt-25gb-extra-pa-drive/

Får ni inte fram rutan med "Lös nu" så gå in på appens meny sedan tar ni produktöversikt så borde ni få fram den.

OBS. Verkar ej fungera för de med upplåst bootloader.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

När jag skapar mappar i telefonen för vilken kategori musik som ligger i just den mappen, t.ex kategorin rock, där lägger jag all min rock men när jag lägger in ett visst antal låtar i mappen rock, så skapas det 2 mappar rock i telefonens meny även om allting ligger i samma mapp i själva telefonen, så jag får mapparna "rock "och "rock"" vilket gör att jag inte få in alla låtar i samma playlist utan den delas upp i 2 olika mappar, någon som vet varför det är en begränsning med antal låtar i en mapp, och ifall det går att bli av med?

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen till 4.3 Sense 5.5 så får jag helt plötsligt alla facebook kontakters födelsedagar i kalendern. Något som jag inte vill ha. Någon som vet hur jag får bort det? Jag synkar inget med Facebook. Avstängt överallt ändå försvinner dom ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V